کد خبر: 159872
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد؛

حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس: چون می‌خواهیم حوادث سال گذشته تکرار نشود، گشت ارشاد دوباره بازگشته/ هم لایحه حجاب و عفاف و دوربین‌های هوشمند را داریم و هم گشت ارشاد

حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درخصوص بازگشت گشت ارشاد، به سایت دیده‌بان ایران گفت:کار بسیار درستی است؛ بالاخره جامعه انضباط می‌خواهد و گشت ارشاد باید با دشمنان دین و کشور برخورد کند.دوربین‌ها در جامعه هست و لایحه حجاب و عفاف هم خیلی خوب دارد پیش می‌رود. گشت ارشاد هم که جزو وظایف ذاتی نیرو انتظامی بوده و هست و برای برقراری مقررات می‌تواند آن را برقرار کند.

حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:  چون می‌خواهیم حوادث سال گذشته تکرار نشود، گشت ارشاد دوباره بازگشته/ هم لایحه حجاب و عفاف و دوربین‌های هوشمند را داریم و هم گشت ارشاد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پس از ده ماه از مرگ مهسا امینی در پی بازداشت گشت ارشاد، حال سخنگوی فراجا از «استقرار گشت‌های خودرویی و پیاده پلیس در سراسر کشور با هدف انجام مأموریت‌ها و برخورد با افرادی که بر هنجارشکنی‌های اجتماعی اصرار دارند»، خبر داد. مسئله‌ای که تداعی کننده اتفاقات و اعتراضات سال گذشته است و همین بر نگرانی‌ها دامن زده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درخصوص بازگشت گشت ارشاد، به دیده‌بان ایران گفت: «کار بسیار درستی است؛ بالاخره جامعه انضباط می‌خواهد و از آن طرف ما شاهد هستیم که برخی از افراد کاملا برنامه‌ریزی شده از طرف دشمنان دین، کشور و بانوان ماموریت دارند که باید در صحنه شناسایی شوند.»

وی خاطرنشان کرد: «گشت باید لیدرها، افراد اجیر شده، آن‌هایی که ماموریت دارند، آن‌هایی که پول دریافت می‌کنند و آمده‌اند که دیگران را به این عرصه دعوت کنند را شناسایی و اعمال قانون کند.»

حاجی دلیگانی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه اگر قرار بر بازگشت گشت ارشاد بوده چرا لایحه حجاب و عفاف تدوین و دوربین‌های هوشمند تعبیر شده است، به دیده بان ایران گفت: «دوربین‌ها در جامعه هست و لایحه حجاب و عفاف هم خیلی خوب دارد پیش می‌رود. روز گذشته تا ساعت 8 شب بنده و برخی از همکارانم با دقت و وسواس و با درنظر گرفتن همه جوانب آن را بررسی کردیم.»

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه درصورت تصویب لایحه عفاف و حجاب آیا گشت ارشاد به فعالیت خود ادامه می‌دهد، عنوان کرد: «این دو مورد باهم قابل جمع است. گشت ارشاد جزو وظایف ذاتی نیرو انتظامی بوده و هست و برای برقراری مقررات می‌تواند گشت برقرار کند.»

حاجی دلیگانی همچنین در واکنش به انتقاد مخالفان گشت ارشاد با این استدلال که منجر به تکرار حوادث سال گذشته می‌شود، بیان کرد: «خیر، اتفاقا ما می‌خواهیم مشابه اتفاقات گذشته رخ ندهد. تقاضا و انتظارمان از سردار رادان این است که عناصر آموزش‌دیده، با حلم، حوصله و تدبیر را به کار گیرند و کیفیت را فدای کمیت نکنند.»

منبع: سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر