کد خبر: 162102
A

جنتی: پیش ثبت‌نام، طراحی‌های مخالفان نظام برای کمرنگ شدن حضور داوطلبان را خنثی کرد

آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان عنوان کرد: در روزهای گذشته مرحله پیش ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را پشت سر گذاشتیم. این امر، طراحی‌های مخالفان نظام برای کمرنگ شدن حضور داوطلبان را خنثی کرد و امیدواریم زمینه‌ساز تحقق راهبرد رقابت انتخابات باشد.

جنتی: پیش ثبت‌نام، طراحی‌های مخالفان نظام برای کمرنگ شدن حضور داوطلبان را خنثی کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ احمد جنتی در سخنرانی امروز خود در جلسه امروز شورای نگهبان گریزی به انتخابات مجلس پرداخت و گفت: در روزهای گذشته مرحله پیش ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را پشت سر گذاشتیم. این امر، طراحی‌های مخالفان نظام برای کمرنگ شدن حضور داوطلبان را خنثی کرد و امیدواریم زمینه‌ساز تحقق راهبرد رقابت‌ انتخابات باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش محکوم کردن حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز اظهار داشت: روز یکشنبه این هفته دشمنان ملت ایران با حمله تروریستی به حرم حضرت احمد بن ‌موسی (ع) تعدادی از هموطنان‌مان را شهید و مجروح کردند.این حادثه ناگوار را به مصیبت‌دیدگان تسلیت می‌گویم و علو درجات شهدای این جنایت و سلامتی مجروحان را از درگاه خداوند مهربان خواستارم. این رفتارهای غیرانسانی قدرت‌های استکباری و ایادی آن‌ها علیه مردم شریف ایران سابقه‌ای طولانی دارد و دلیل اصلی آن هم مقاومت عزتمندانه تاریخی مردم ایران اسلامی در برابر خواسته‌های ظالمانه آن‌هاست.

وی گفت: کشورهای سلطه‌گر و در راس آن‌ها آمریکای جنایتکار در راستای دستیابی به مطامع مادی خود همواره مشغول توطئه علیه مردم سایر کشورها بوده‌اند و در این راه کم‌ترین ارزش برای جان مردم قائل نیستند. ماهیت جنایات امروز استکبار جهانی علیه مردم ایران نیز با جنایات دهه‌های گذشته تفاوتی ندارد و تنها شکل آن تغییر کرده است.

دبیر شورای نگهبان در همین رابطه به کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که چند روز دیگر سالروز آن است، اشاره کرد و بیان داشت: مطالعه رفتار آمریکایی‌ها در آن حادثه برای همه و به‌ویژه جوانان ضروری است و باعث می‌شود فریب لحن مزورانه آمریکایی‌ها را نخورند. نگاه دقیق به اتفاقات قرن حاضر، هم ذات استکباری و بناشده بر ظلم جهان سلطه را آشکار می‌کند و هم اثبات می‌کند که تنها راه حفظ عزت و پیروزی در برابر اقدامات آن‌ها مقاومت است. پیروزی مردم سرافراز ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف و از جمله جنگ تحمیلی ۸ ساله، پیروزی جوانان حزب‌الله لبنان در جنگ نابرابر ۳۳ روزه و سایر پیروزی‌های غرورآفرین جبهه جهانی مقاومت جلوه‌هایی از تحقق سنت‌ الهی نابودی جبهه باطل و اقتدار جبهه حقیقت‌طلبی است.

وی به فرارسیدن سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی نیز اشاره کرد و ضمن گرامیداشت این روز گفت: زندگی این عزیزان سرشار از درس‌های گرانقدر صبر و مقاومت است و اثبات می‌کند تنها راه دستیابی به زندگی عزتمندانه، ایستادگی در برابر ظلم ظالمان است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر