کد خبر: 16272
A
سیدهادی خامنه‌ای:

در مسائل سیاسی تفاوتی میان مسئولیت‌های زنان و مردان وجود ندارد

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) گفت: در اسلام زن و مرد در مسائل سیاسی به یک اندازه جایگاه دارند و مسئولیت‌هایشان نیز مشابه یکدیگر است.


در مسائل سیاسی تفاوتی میان مسئولیت‌های زنان و مردان وجود ندارد

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدهادی خامنه‌ای شامگاه شنبه طی سخنانی در مراسم گرامیداشت ایام فاطمیه در حسینیه حضرت زهرا (س) با اشاره به مقام زن در اسلام اظهار کرد: در اسلام زن و مرد در مسائل سیاسی به یک اندازه جایگاه دارند و مسئولیت‌هایشان نیز مشابه یکدیگر است اما ما هنوز هم صبغه‌ای از مردسالاری را در جامعه خودمان تجربه می‌کنیم و می‌بینیم که فامیل یک فرزند همان نام فامیل پدرش است.

وی افزود: همانطور که مردان مسئولیت‌های مختلفی دارند، زنان هم همین مسئولیت‌ها را بر عهده دارند و زنان‌ یک‌سری مسئولیت‌های اختصاصی هم دارند که باید آنها را هم به رسمیت شناخت. از جمله مسئولیت تربیت فرزندان که تنها مادر است که از عهده آن برمی‌آید.

خامنه‌ای با بیان اینکه این تصور که خروج از منزل برای افراد به معنای فعال بودن آنهاست، نادرست است، ادامه داد: در حال حاضر هم مردانی هستند که در منازل کار می‌کنند و فعال هم هستند همانطور که زنانی هم در خارج از منزل کار می‌کنند و مشاغلی را مناسب خود بر عهده می‌گیرند.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) با بیان اینکه اسلام بر رعایت شئون زنان و مردان تاکید دارد، گفت: مسئله حجاب یک مسئله کاملا طبیعی است که در تمام جوامع گذشته و حتی در جوامع اروپایی گذشته هم مرسوم بوده است و این شرایطی که در حال حاضر با مدهای خاص پوشش و تحت نام فمینیسم مطرح شده است و به نام آزادی زنان مطرح شده، حرمت زنان را زیر سوال برده است.

وی با طرح این پرسش که خداوند زن را در جامعه چگونه می‌پسندد، گفت: آن چیزی که در زندگی حضرت فاطمه (س) به عنوان یک مسئله مورد توجه قرار گرفته است، مسئله فدک است اما این گونه نیست که این مسئله مهم‌ترین مسئله زندگی آن حضرت بوده است. هرچند می‌توانسته برای پیروان حضرت علی (ع) نیز به عنوان منبع درآمدی در نظر گرفته شود.

خامنه‌ای ادامه داد: آنچه اهمیت دارد این است که در ماجرای فدک، موضوع تضییع حق رخ داده و باید در مقابل ضایع‌شدن حق ایستادگی کرد و به همین دلیل بود که اهل بیت (ع) نیز در برابر غصب فدک ایستادگی کردند.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) تاکید کرد: اینکه در جامعه قوه قضاییه‌ای است، برای این است که کسی جرأت تجاوز به حق کسی را پیدا نکند پس ما نیز در مقابل ضایع‌شدن حق نباید سکوت کنیم.

خامنه‌ای در پایان با اشاره به تفاوت دیدگاه جمهوری اسلامی با دیدگاه غالب جهانی، گفت: امروز شرایط کشور ما علی‌رغم مسائلی که در مدیریتش وجود دارد، یک کشور اسلامی است و ما معتقدیم باید از کشورهایی که در جبهه مقاومت قرار دارند، حمایت کرد و طبیعی است که برای کشوری چون ما، خود دشمن فرصتی برای پیشرفت فراهم نخواهد کرد، مگر آنکه ما هم زمانی مانند عربستان و برخی کشورهای به ظاهر اسلامی دیگر شویم.

 

 

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر