کد خبر: 16305
A

گلایه لاریجانی از احمد توکلی: می‌گویند مجلس ذبح عدالت کرد، این ادبیات در مورد مجلس درست است؟

لاریجانی: آن هیاهویی که کردند خلاف واقع بود، متنی که ما تصویب کردیم آن نبود که آقایان می‌گفتند،‌حالا مجلس برای آن که سوء استفاده ها را حل کند آمد و بر مصوبه قبلی تاکید کرد، حتی اگر مصوبه بر قبلی هم تاکید نمی کرد،‌آن حرفی که زدند که بله مقامات و مدیران 24 میلیون حقوق می‌گیرند، دروغ است. روشن است که دروغ هست، ما برای مقامات و مدیران در صدر ماده گفته ایم دو برابر. آنچه که در ذیلش ما برای رفع ایراد شورای نگهبان آوردیم، برای موارد استثنا که به مناطق محروم می‌روند.

گلایه لاریجانی از احمد توکلی: می‌گویند مجلس ذبح عدالت کرد، این ادبیات در مورد مجلس درست است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ در جلسه امروز مجلس، نمایندگان دوباره گریزی به مصوبه دیروز در مورد افزایش حقوق مدیران داشتند و لاریجانی در پاسخ به تذکری، به انتقادهای احمد توکلی که خواهان تغییر نام مجلس شده بود، پاسخ داد.

در جلسه علنی امروز- یکشنبه، 15 اسفند- باز بحث به موضوع حاشیه ساز این روزهای مجلس کشیده شد.

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس، در تذکری در رابطه با مصوبه افزایش حقوق مدیران گفت: من اینکه شما از مجلس دفاع کردید تشکر می‌کنم اما بعضی از این هزینه‌ها را خودمان برای مجلس ایجاد می‌کنیم نباید دیگران را مقصر بدانیم. آن زمان که بررسی می کردیم چند نماینده تذکر دادند و اعتراض داشتند اما به این موضوع توجه‌ای نشد علی رغم اینکه رهبری گفتند این حقوق های نجومی ناعادلانه و ظالمانه است،‌این 60 درصد چرا تصویب شد؟

وی ادامه داد:این کاری که شما دیروز مبنی بر اصرار بر مصوبه مجلس انجام دادید،‌چرا همان روز که قرار بود که این قانون تصویب شود،‌ نگفتید که ما بر مصوبه قبلی اصرار می‌کنیم؟ این همه رهبری تذکر دادند و فرمودند که هنوز گزارشی داده نشده است.خب مجلس ورود کرد اما چرا ما همان روز از حق مجلس دفاع نکردیم، که این هزینه را برای مجلس ایجاد کنیم؟ بعد آمدیم و گفتیم که توهین به مجلس کردند.

پس از اتمام تذکر این نماینده مجلس،‌ لاریجانی که از صبح چندین بار به توضیح حواشی این مصوبه پرداخته بود، پاسخ داد: تذکر شما به کمیسیون برنامه است که می توانستند  بر خواسته خود اصرار کنند،‌خب ما متن کمیسیون برنامه را گرفتیم ، از کمیسیون سئوال کردیم گفتند که ما با شورای نگهبان مشورت کردیم و گفتند اگراین تغییر را بدهید ما تصویب می کنیم اصل هم براین است که مجلس خواسته شورا را ایجاد کند.

لاریجانی تأکید کرد: نکته بعدی که دقت کنید این است که  آن هیاهویی که کردند خلاف واقع بود، متنی که ما تصویب کردیم آن نبود که آقایان می‌گفتند،‌حالا مجلس برای آن که سوء استفاده ها را حل کند آمد و بر مصوبه قبلی تاکید کرد، حتی اگر مصوبه بر قبلی هم تاکید نمی کرد،‌آن حرفی که زدند که بله مقامات و مدیران 24 میلیون حقوق می‌گیرند، دروغ است.  روشن است که دروغ هست، ما برای مقامات و مدیران در صدر ماده گفته ایم دو برابر. آنچه که در ذیلش ما برای رفع ایراد شورای نگهبان آوردیم، برای موارد استثنا که به مناطق محروم می‌روند.

رئیس مجلس با بیان این جمله که «‌آن جو سازی  عادلانه نبود، ‌حتی اگر  دیروز اصلاح هم نمی کردید آن جو سازی معلوم بود که هدف دیگری را دنبال می کند.»، ادامه داد: حال من سئوال می کنم آقای موسوی لارگانی شما آدم عادلی هستید،‌ در این چند دوره که خدمت شما بودیم همیشه از شما عدالت دیدم. من سئوالم این است کسی که می‌گوید این مجلس باید اسمش را عوض کند،‌این حرف درستی است؟ اینکه می گویند مجلس ذبح عدالت کرده است، این ادبیات را در مورد مجلس باید به کار ببریم؟ و حرف های بسیار سبک دیگری نسبت به مجلس زدند.

لاریجانی با لحنی که دلخوری به همراه داشت، گفت: اصلا فرض کنید که اشتباه شده است اما این مجلس کار خوبی انجام نداده است؟ که می گویند نقطه سیاه در مجلس بود. شما خودتان حضور داشتید که 5 ماه گرفتار تدوین برنامه بودیم،  6 هفته مجلس درگیر برنامه بود،‌این کار خوبی نبود که کشور را از بی برنامه گی نجات داد؟ یعنی مجلس نقطه سیاه است؟ این ادبیات را در مورد قوه مهم کشور  باید بزنیم؟ باید جلوی این حرف ها را بگیریم. حرفشان غلط بود. واقعا بینی و بین الله من وقتی نگاه می کنم متنی که حتی می گویند که کمیسیون تلفیق با مشورت شورای نگهبان  آورد ،مطلقا در متن نیامده که مدیران می توانند تا 24 میلیون بگیرند،‌این ساخته و پرداخته ذهنی است،‌ در متنش گفته شده است که مسئولان و مقامات بیشتر از دو برابر نمی توانند بگیرند حداکثر بیشتر از 12 میلیون نمی‌ توانند بگیرند،چرا دروغ گفتند؟این اشکال است.

وی در پایان تأکید کرد: اما حرفی که شما می‌گویید.درست است کمیسیون می توانست و باید مثل بقیه موارد می گفت که ما اصرار بر مصوبه قبلی داریم ،‌این هم می توانست راه حل باشد،‌من می گویم  حتی اگر این راه حل را می گفتند،‌این جو سازی حق مجلس نبود و نامردی بود.به هر حال گذشته است.

لازم به ذکر است که احمد توکلی نماینده سابق مجلس در واکنش به مصوبه مجلس در مورد افزایش حقوق مدیران،‌در کانال تلگرامی خود متنی انتقادی را منتشر کرد که در بخشی از این متن آمده بود:

«به نمایندگاه پیشنهاد می‌کنم که جانب آزرم نگهدارند و به این بزرگوار تأسی کنند و با اصلاحیه ای به قانون پیشین باز گردند؛ و اگر مرد این کار نیستند، لااقل نام مجلس را عوض کنند تا با حروف ابجد اسم مجلس "عدل علی" نشود.»- خبرآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر