کد خبر: 163520
A

ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه: خاتمی در تردید پیوستن یا نپیوستن به براندازان مانده

ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه نوشت:خیلی وقت است که کروبی در چنین مواضعی راهش را از میرحسین موسوی جدا کرده است. وضعیت خاتمی مشخص نیست و به نظر می‌رسد در تردید پیوستن یا نپیوستن به براندازان مانده است. در عین حال کروبی هم شاید تحسین کسانی همچون کرباسچی را برانگیزد، اما او نشان داده حداقل در سیاست قابل اتکا نیست و علاوه بر چرخش مواضع، به شدت هم در فعالیت و موضع‌گیری سیاسی متأثر از نزدیکانش است.

ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه: خاتمی در تردید پیوستن یا نپیوستن به براندازان مانده

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی(جوان) نوشت: انتشار بیانیه اخیر مهدی کروبی، از لیدر‌های فتنه ۸۸ و علنی شدن موضع او در خصوص انتخابات باعث شد تا این نظریه پررنگ شود که مهدی کروبی حداقل در موضوع انتخابات مسیری متفاوت از اصلاح‌طلبان تندرو را برای اصلاح‌طلبان می‌پسندد.
کروبی شرکت در انتخابات را توصیه می‌کند، همچنان بر حفظ اصل نظام تأکید می‌کند. او پیش از این هم جایی از رفع نواقص نظام و حفظ نظام گفته بود. کروبی در انتخابات سال ۱۴۰۰ هم شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.
غلامحسین کرباسچی، رئیس ستاد انتخاباتی کروبی در سال ۸۸ به تازگی در گفت‌وگویی پیرامون پیام کروبی به کنگره حزب اعتماد ملی گفته که «در سال ۹۸ هم با همه اعتراضی که به شورای نگهبان و دستگاه‌های نظارتی و اجرایی برای ردصلاحیت بسیاری از نمایندگان داشتند، اما در عین حال تعبیر ایشان (مهدی کروبی) همیشه این بوده که از صندوق رأی و انتخابات نباید فاصله بگیریم چراکه معتقد بودند اگر سازوکار‌های اشتباهی داریم که انتخابات را از نظر نظارت و اجرا تضعیف می‌کند و مردم را ناامید می‌کند، یا اینکه خودمان بخواهیم انتخابات را کنار بزنیم و در آن شرکت نکنیم، دیگر هیچ راهی برای مداخله مردم و نظارت مردم و حضور نمایندگان مردم نداریم. به همین دلیل در سال ۹۸ نیز با وجود نگرانی آقای کروبی از شرایط ایجاد شده در زمینه انتخابات، اما تأکید ایشان همیشه بر حضور بوده و در سال ۱۴۰۰ نیز تأکید داشتند تا مردم در انتخابات رأی دهند و حضور داشته باشند (با وجود اینکه کاندیدای مدنظر چندان موقعیتی نداشت). گمان می‌کنم رویه ایشان تغییری نداشته، اما ممکن است لحن بیانات او در مقاطعی، شدیدتر یا آرام‌تر بشود. اما اصل دیدگاه‌های آقای کروبی در مجموع تفاوتی نکرده است.»
در واقع خیلی وقت است که او در چنین مواضعی راهش را از میرحسین موسوی جدا کرده است. وضعیت خاتمی مشخص نیست و به نظر می‌رسد در تردید پیوستن یا نپیوستن به براندازان مانده است.
در عین حال کروبی هم شاید تحسین کسانی همچون کرباسچی را برانگیزد، اما او نشان داده حداقل در سیاست قابل اتکا نیست و علاوه بر چرخش مواضع، به شدت هم در فعالیت و موضع‌گیری سیاسی متأثر از نزدیکانش است. روشن هم نیست که تا انتهای برگزاری انتخابات بر سر همین موضع باقی بماند؛ لذا برای تحسین موضع کنونی او هنوز زود است، گرچه برای قضاوت هر موضعی از او، شاید همیشه زود باشد!

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر