کد خبر: 163750
A

واکنش علم‌الهدی به حضور نتیجه گاندی و نوه نلسون ماندلا در راهپیمایی اربعین

امام جمعه مشهد به حضور نتیجه گاندی و نوه نلسون ماندلا در راهپیمایی اربعین امسال واکنش نشان داد که ایسنا منتشر کرده است.

واکنش علم‌الهدی به حضور نتیجه گاندی و نوه نلسون ماندلا در راهپیمایی اربعین

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز، ۱۷شهریور در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی (ع) با اشاره به فرارسیدن سالروز قیام مردمی ۱۷ شهریور، اظهار کرد: انقلاب ما به این شکل نبود که یک حاکم قدرتمند بیاید و یک حاکم دیگر را کنار بزند، بلکه یک انقلاب مردمی بود. امروز هم ۱۷ شهریور و مبارزه ما با استکبار تمام نشده است و هنوز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی پیروزی خون بر اسلحه بود، افزود: قرآن‌سوزی، دشنام دادن به پیامبر و تلاش دشمنان برای مقابله با اسلام، نشان می‌دهد که ما هنوز باید مبارزه با کفر را ادامه دهیم. حضور ۳۰ میلیون نفر در راهپیمایی اربعین، تمرین جنگ است. لشکر ۷۲ نفره امام حسین(ع) در روز عاشورا، امروز به یک لشکر ۳۰ میلیون نفره تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: امروز شاهد تحریف راهپیمایی بزرگ اربعین در رسانه‌های خارجی هستیم، زیرا این جمعیت ۳۰ میلیون نفری، در حقیقت در حال مبارزه با استکبار اند. علاوه بر این جمعیت، در روز اربعین میلیون‌ها نفر در ایران تحت عنوان جاماندگان اربعین اقدام به راهپیمایی کردند و به همان صف پیوستند.

علم‌الهدی با بیان اینکه هر کسی با هر دین و مذهبی، اگر دلداده امام حسین(ع) باشد، در این راهپیمایی حضور می‌یابد، گفت: نتیجه گاندی و نوه نلسون ماندلا امسال در راهپیمایی اربعین شرکت کردند. این نشان می‌دهد تنها بحث مسلمان و شیعه نیست و همه در این مبارزه‌ که به نام امام حسین شروع شده و با ظهور امام زمان(عج) به پیروزی می‌رسد، حضور دارند و می‌خواهند استکبار را از بین ببرند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه این حرکت از سمت خود سیدالشهدا مورد توجه قرار گرفته است، اضافه کرد: در شب عاشورا وقتی امام حسین(ع) با حضرت زینب(س) صحبت کردند، فرمودند روزی جمعیتی انبوه با عشق برای زیارت به این منطقه خواهند آمد. بنابراین این صف راهپیمایان اربعین هر ساله با عنایت حضرت سیدالشهدا تشکیل می‌شود و ان‌شاءالله روزی به صف سپاه امام زمان تبدیل خواهد شد و نسل امروز و نسل‌های آینده، مبارزات دوران نهضت انقلاب اسلامی را ادامه خواهند داد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر