کد خبر: 164976
A

ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه: کرباسچی همچنان علیه آذر منصوری است

ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به انتقادات کرباسچی از آذرمنصوری نوشت: غلامحسین کرباسچی همچنان از انتخاب آذر منصوری به عنوان رئیس جبهه اصلاحات ناراضی است و عبور از نبوی و جایگزینی یک خانم را خسران برای جبهه اصلاحات می‌داند و آذر منصوری را فردی می‌نامد که اسمش به تازگی در مسائل سیاسی مطرح شده و سابقه‌ای ندارد.

ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه: کرباسچی همچنان علیه آذر منصوری است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به انتقادات کرباسچی از آذرمنصوری نوشت: غلامحسین کرباسچی همچنان از انتخاب آذر منصوری به عنوان رئیس جبهه اصلاحات ناراضی است و عبور از نبوی و جایگزینی یک خانم را خسران برای جبهه اصلاحات می‌داند و آذر منصوری را فردی می‌نامد که اسمش به تازگی در مسائل سیاسی مطرح شده و سابقه‌ای ندارد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه جوان نوشت: ابایی هم ندارد که این نارضایتی را بگوید و حتی در انتقاد و گلایه خود، برای اشاره به آذر منصوری، از عبارت «یک خانم» استفاده کند و موضوع را رنگ و بوی جنسیتی بدهد. او البته پیش از این، صراحتاً عباراتی را گفته بود که نشان می‌داد انتخاب آذر منصوری مرتبط با زن بودن و جنسیت او بوده است: «حتماً نیرو‌های سیاسی‌تر، با سابقه‌تر و توانمندتر در جبهه اصلاحات حضور دارند، اما شاید ملاحظاتی برای انتخاب خانم منصوری وجود داشته است. احتمالاً با توجه به جریانات اخیری که در کشور اتفاق افتاد، جبهه اصلاحات تصمیم گرفت به خانم‌ها جایگاهی دهد تا در افکار عمومی هم اثر مثبتی گذاشته شود...».

بنابراین، وقتی اصل انتخاب منصوری مبتنی بر جنسیت بوده، شاید به کرباسچی هم حرجی نباشد که انتقاد از انتخاب آذر منصوری به عنوان رئیس جبهه اصلاحات و جایگزین بهزاد نبوی را با مفاهیم جنسیتی بیان کند.

کرباسچی حالا باز هم در گفت‌وگویی، به انتخاب آذر منصوری انتقاد کرده و تأثیر جنسیت بر این انتخاب را «کار سطحی» دانسته که «خیلی پخته» نیست. کرباسچی می‌گوید: «آقای بهزاد نبوی یک انسان پخته و با تجربه ۶۰ سال سابقه سیاسی و مبارزاتی است و یک فرصت مغتنمی برای این جبهه بوده است و اینکه اصلاحات از نبوی عبور کرد و یک خانم را در این مقام از حزب اتحاد گذاشت، یک خسران برای جبهه اصلاحات است.... جبهه اصلاحات شخصیتی مانند آقای نبوی را رها کرده و کسی را که تازه اسمش مطرح شده انتخاب کند، یک کار سطحی است، زیرا این دو شخصیت برای نمایندگی از یک مجموعه سیاسی و ارتباطات مورد نیاز آن قابل مقایسه نیستند. فرض کنید از جبهه اصلاحات برای جایی نماینده‌ای بخواهند حالا آقای نبوی با این سابقه برود و نمایندگی کند یا کسی که اسمش به تازگی در مسائل سیاسی مطرح شده است؟ حالا چه ساز و کار و استدلالی در زمان انتخابات بوده است و، چون حالا گفتند زن، زندگی، آزادی، یک زن باید نماینده بشود، به‌نظر من کار خیلی سطحی است و خیلی کار پخته‌ای نیست.»

جالب آنکه کرباسچی در خصوص کل جبهه اصلاحات هم با بی‌میلی صحبت می‌کند و معتقد است آن‌ها نمی‌توانند نقش مهمی در جامعه ایفا کنند و در مورد جزئیات انتخاب منصوری می‌گوید: «خیلی در این‌باره اطلاعی ندارم و دنبال نمی‌کنم، چون فکر نمی‌کنم بتوانند نقش مهمی در جامعه ایفا کنند.»

کرباسچی حضور چند نفری بانوان در جبهه اصلاحات را هم مربوط به زن، زندگی، آزادی می‌داند و اضافه می‌کند که «حالا اگر کسی بخواهد به مجموعه بانوان اهمیتی بدهد، در این خصوص دولت آقای احمدی نژاد می‌تواند سرش را از این جهت بالا بگیرد و بیاید و بگوید من به هر شکلی که بود توانستم یک خانم را وزیر کنم.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر