کد خبر: 165542
A

مدیر دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی: باید به سمت طراحی" ربات های هوشمند اسلامی" حرکت کنیم

حجت الاسلام رضا حاج حسینی مدیر دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی و رئیس کارگروه اسلام در فضای مجازی: هوشمند سازی تبلیغ مجازی و طراحی ربات های هوشمند اسلامی بسیار مهم است و باید به سمت طراحی در این حوزه حرکت کنیم. در آینده نه چندان دور پاسخگویی ها با چت بات ها است که شبیه سازی شده است. حوزه باید در این عرصه، خلاقیت های کاربردی داشته باشد.

مدیر دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی: باید به سمت طراحی" ربات های هوشمند اسلامی" حرکت کنیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جمعی از هنرمندان و فعالان فضای مجازی آخرین دغدغه ها، نظرات، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را ناظر به نوع کنشگری و کمّ و کیف حضور فعال حوزویان در عرصه های هنری و فضای مجازی در دیدار با آیت الله اعرافی ارائه کردند.

حجت الاسلام  رضا حاج حسینی مدیر دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی و رئیس کارگروه اسلام در فضای مجازی در این جلسه گفت:  مسئله حکمرانی از حاکمیت مجزا است. به حاکمیت می توان به عنوان ابزار حکمرانی نگاه کرد. حضرت آقا مهمترین عامل قدرت حمکرانی قدرت اسلام را گفتمان آن ذکر کردند و مهمترین راهبرد آن را تبلیغ ذکر کردند. ایشان بیان می کنند که قدرت درحال انتقال از غرب به شرق است و باید جایگاه مان را در این میانه پیدا کنیم.

حجت الاسلام حاج حسینی خاطر نشان کرد: در این عرصه چند خلاء سیاستی داریم. عموما در تبلیغ فضای مجازی راهبردها و کنشگری ها کپی برداری شده است. یعنی نیامده ایم نظام تبلیغ اسلامی را استخراج کرده و صاحب سبک شویم.

 رئیس کارگروه اسلام در فضای مجازی خاطر نشان کرد: در عرصه تبلیغ نگاه ملی صرف داریم ولی در حکمرانی مرز نمی شناسیم زیرا نیازمند به مرز نیستیم. گفتمان انقلاب اسلامی فرامرزی است و حوزه باید متولی این جریان شود.

تبلیغ تهاجمی از دیگر نیازهای ما است. می توانیم روی مسایلی که نیازمند دفاع است حرکت کرده و حرف خود را به کرسی بنشانیم. در این روزها باید قرآن را به دنیا بشناسانیم. باید از چالش ننگین قرآن سوزی به تبلیغ قرآن می رسیدیم.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام رضا حاج حسینی در ادامه افزود: تبلیغ اسلام، به طور کلی وظیفه همگانی است. باید کاری کنیم که این تبلیغات صنفی نشود. بسیاری از مباحثی که خطاب عام داشت و کل مردم به آن سو باید می رفتند را صنفی کردیم و آسیب های آن را نیز چشیدیم.

سه عرصه نیز باید مورد توجه واقع شود. سبک زندگی غربی در غالب خدمات عرضه می شود. باید در تبلیغ اسلام نیز از این نگاه استفاده کنیم. لازم است که مرکز علمی فناوری و شتابنده های متنوع در حوزه خدمات اسلامی در حوزه تشکیل شود.

 رئیس کارگروه اسلام در فضای مجازی یادآور شد: تبلیغ ساختاری و طراحی الگوریتم های فضای مجازی مبتنی بر مبانی سبک زندگی اسلامی، کار حوزه است. ساختارهای ما غربی است ولی می خواهیم محتوا را در این ساختار عرضه کنیم که قطعا سمت کشندگی آن درست نخواهد بود.

حاج حسینی در پایان گفت: هوشمند سازی تبلیغ مجازی و طراحی ربات های هوشمند اسلامی بسیار مهم است و باید به سمت طراحی در این حوزه حرکت کنیم. در آینده نه چندان دور پاسخگویی ها با چت بات ها است که شبیه سازی شده است. حوزه باید در این عرصه، خلاقیت های کاربردی داشته باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر