کد خبر: 165734
A

ارگان مطبوعاتی صداوسیما: دستگاه دیپلماسی دلخوش به لبخندهای پدر‌خوانده‌‌های داعش بر سر میز مذاکره نباشد‌

ارگان مطبوعاتی رسمی سازمان صداوسیما نوشت:چه خوش گفت آن بزرگ که تاثیر شهید قاسم سلیمانی بسیار بیشتر از سردار حاج قاسم سلیمانی خواهد بود و امروز وظیفه دستگاه دیپلماسی ایران است که به دور از هر گونه انفعال پای دفاع از قهرمانان ملی ایران بایستد و دلخوش به لبخندهای پدر‌خوانده‌‌های داعش بر سر میز مذاکره نباشد‌.

ارگان مطبوعاتی صداوسیما: دستگاه دیپلماسی دلخوش به لبخندهای پدر‌خوانده‌‌های داعش بر سر میز مذاکره نباشد‌

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ارگان مطبوعاتی رسمی سازمان صداوسیما نوشت: درحالی که طرفداران بیشمار اصفهانی به ورزشگاه نقش جهان رفته بودند تا دیدار سپاهان و الاتحاد را تماشا کنند، تیم عربستانی به بهانه استقرار «سردیس سردار قاسم سلیمانی» در ورزشگاه، به ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا فشار آوردند تا بازی را به ورزشگاهی دیگر منتقل یا مسابقه را لغو کنند. عجیب اینجاست که تیم الاتحاد روز یکشنبه در همین ورزشگاه و در حضور سردیس این سردار شهید تمرین خود را برگزار کرد اما اعتراضی به این موضوع نداشت. آنها با علم به این‌که امکان جابه‌جایی سردیس وجود ندارد، با فشار سیاسی به ناظر و کنفدراسیون فوتبال آسیا، بازی را لغو کردند تا بدون تلاش در زمین، خواب سه امتیاز شیرین این مسابقه خارج از خانه را ببینند. ناظر مسابقه نیز فاش کرد که بنا به درخواست باشگاه الاتحاد و پس از هماهنگی با کنفدراسیون فوتبال آسیا، سازمانی که نایب رئیس آن مهدی تاج است و از قضا او هم اصفهانی است، رای به لغو مسابقه داد. رفتار منفعل فدراسیون فوتبال ایران و یک افتضاح بین‌المللی دیگر، باردیگر نشان داد تاج و رفقایش حتی اگر بالاترین پست‌های آسیایی را هم داشته باشند، در زمین دیگران بهتر بازی می‌کنند تا زمین خودی! 

  شکایت سپاهان

بنابرگزارش دیده بان ایران؛ روزنامه جام جم نوشت: منبع اصلی اخبار بعد از لغو مسابقه، رسانه‌های عربستانی بودند که حتی قویا از ۳ بر صفر شدن نتیجه مسابقه به نفع الاتحاد خبر دادند. در لابه‌لای اخبار جنجالی مسابقه، شایعه‌ای منتشر شد که الهلال نیز قصد دارد تهران را ترک کند و با نساجی بازی نکند ولی صفحه‌رسمی این باشگاه با انتشارتصویری ازآمادگی‌شان برای برگزاری بازی دیروز، شایعات راتکذیب کرد.

محمدرضا ساکت، مدیرعامل سپاهان به محض رسمی شدن خبر لغو مسابقه گفت: «ورزشگاه نقش جهان بیش از ۲.۵ سال است که موردتأیید نمایندگان فیفا، AFC، مجوز حرفه‌ای و سازمان لیگ قرار گرفته. درجلسه هماهنگی مسابقه هم هیچ ابهامی به وجود نیامد و در صورتجلسه این بازی هم چیزی ذکر نشده است. نزدیکی‌ مسابقه مواردی از سوی ناظر مسابقه مطرح شد که توسط الاتحادی‌ها مطالبه شده بود. درخواست آنها خارج از مسائل ورزشی و برخلاف اصولی بود که همه جا مطرح بوده است.‌ داور هم بازی را نیمه‌کاره اعلام کرد و ما هم با مستنداتی که داریم سریعا شکایت‌مان را به AFC اعلام خواهیم کرد.»

باشگاه سپاهان نیز در اطلاعیه‌ای ۴ بندی با تکرار اظهارات محمدرضا ساکت اعلام کرد اگر اعتراضی وجود نداشت باید در جلسه هماهنگی مطرح می‌شد و به طور قطع برای شکایت اقدام رسمی می‌کنند. 

باشگاه الاتحاد عربستان نیز در بیانیه‌ای کوتاه ضمن تاکید براین موضوع که آنها تصمیم گیرنده نبوده‌اند، شایعات درباره دخالت‌ و فشار روی ناظر بازی و کنفدراسیون را رد کرده و در توضیح اتفاقات رخ داده در ورزشگاه نقش جهان اعلام کرد: «پس از ورود به ورزشگاهی که بازی با سپاهان ایران در آن برگزار می‌شود، ناظر AFC اعلام کرد که این بازی برگزار نخواهد شد که با توجه به همین موضوع، کاروان این تیم ورزشگاه را به مقصد فرودگاه ترک کرد. باشگاه الاتحاد صحت این تصمیم را پیگیری کرده و از کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌خواهد حقوق باشگاه را طبق قوانین و مقررات تضمین شده حفظ کند. در این زمینه باشگاه از توجه و پیگیری‌های سفیر عربستان در جمهوری اسلامی ایران، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال عربستان تشکر می‌کند.

واکنش مسئولان

در همین حال موجی از انتقادات متوجه اقدام سیاسی کنفدراسیون فوتبال آسیا شد. سردارقاسم سلیمانی که چهره‌ای بسیارمحبوب در ایران است، بیش از این‌که چهره‌ای سیاسی باشد یک قهرمان ملی و چهره‌ای مردمی به حساب می‌آید. کاربران فضای مجازی با انتقاد از رفتار سیاسی باشگاه الاتحاد و کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کردند این رفتار کاملا غیرحرفه‌ای و به دور از اخلاق بوده و فدراسیون فوتبال باید به دلیل عبور از این خط قرمز، با تمام توان رودرروی باشگاه عربستانی بایستد. البته که ضعف عمده تاج در مسائلی چون حذف تیم‌ملی فوتبال ساحلی از جام‌جهانی و جایگزینی عمان، سلب و ناکامی چند ساله در میزبانی تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان از حریفان و... نشان می‌دهد فدراسیون فوتبال در ابعاد بین‌المللی هیچ حرفی برای گفتن ندارد. توقع افکار عمومی این بود که فدراسیون فوتبال ایران نیز وارد بازی شود و حداقل نسبت به این موضوع و البته ربط عمیق فوتبال و سیاست در عربستان و کشورهای دیگر واکنش نشان دهد. با سکوت فدراسیون دیروز محمد مهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس به حرف آمد و گفت: «اگر نگاهی به ورزشگاه‌های عربستان بیندازیم مشاهده می‌کنیم که تصاویر شخصیت‌های زیادی در ورزشگاه‌ها نصب است. تیم الاتحاد با این کار روح جوانمردی خود و باشگاه‌شان را زیر سوال بردند و باید منتظر جریمه سنگین باشند زیرا حقوق ورزشی را زیر پا گذاشتند.» او در پیامی به مسئولان فوتبال هم گفت: «امیدواریم رایزنی‌ها از همان ابتدا شروع شده باشد البته خوشبختانه ما نماینده اصفهان را که عضو فراکسیون ورزش است به عنوان ناظر بازی انتخاب کرده بودیم و از ایشان خواسته بودیم در این بازی حضور داشته باشند و گزارشات مکتوب را به ما ارائه دهند. ما نیز همان گزارش‌ها را به AFC اعلام خواهیم کرد و نظرات کارشناسی شده را به مسئولان تصمیم‌گیر ورزشی کشور ارائه می‌دهیم تا آنان نیز دفاع از حقوق باشگاه سپاهان را دنبال کنند.»

حال باید منتظر ماند تا نتیجه این بازی اعلام شود. بدون شک رفتار منفعل‌ ‌گونه فدراسیون فوتبال ایران می‌تواند الاتحاد را برنده این مسابقه کند مگر این‌که برای معدود دفعات مهدی تاج بتواند از حق ایران دفاع کند. 

در پایان ذکر این نکته ضروری است که حاج قاسم سلیمانی نه یک چهره نظامی که یک قهرمان ملی است که مورد احترام قاطبه آزادگان جهان و کشورهای منطقه است زیرا همین رشادت‌های حاج قاسم در جبهه نبرد با داعش بود که سبب شده پدر خوانده‌های داعش در منطقه، امروز از حضور سردیس او در ورزشگاه‌ها نیز وحشت کنند و یک رقابت سالم ورزشی را با ادعاهای واهی به سمت سیاسی کاری ببرند و چه خوش گفت آن بزرگ که تاثیر شهید قاسم سلیمانی بسیار بیشتر از سردار حاج قاسم سلیمانی خواهد بود و امروز وظیفه دستگاه دیپلماسی ایران است که به دور از هر گونه انفعال پای دفاع از قهرمانان ملی ایران بایستد و دلخوش به لبخندهای پدر‌خوانده‌‌های داعش بر سر میز مذاکره نباشد‌.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر