کد خبر: 165931
A

امام جمعه ارومیه: نباید بگذاریم ازدواج سفید، ازدواج با همجنس و حیوانات در فرهنگ ما نفوذ کند

سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی: فرهنگ‌های غلط ازدواج سفید، ازدواج با همجنس و حیوانات بخشی از فرهنگ‌های غرب است و دین اسلام چنین موضوعاتی را نمی‌پذیرد و از این رو باید مراقب خانواده و جامعه خود در دوری از این موضوع بود.

امام جمعه ارومیه: نباید بگذاریم ازدواج سفید، ازدواج با همجنس و حیوانات در فرهنگ ما نفوذ کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه با اشاره به جایگاه خانواده در دین مبین اسلام اظهار کرد: در دین اسلام موضوع ازدواج و تشکیل خانواده از نشانه‌های آیات الهی و رویدادی مقدس است.

وی با اشاره به فرهنگ منحط غربی در حوزه ازدواج گفت: فرهنگ‌های غلط ازدواج سفید، ازدواج با همجنس و حیوانات بخشی از فرهنگ‌های غرب است و دین اسلام چنین موضوعاتی را نمی‌پذیرد و از این رو باید مراقب خانواده و جامعه خود در دوری از این موضوع بود.

امام جمعه ارومیه تعالی بخشی به نهاد خانواده را مستلزم مراقبت تک تک اعضا از آن دانست و افزود: این نهاد، سازنده جامعه‌ای بزرگ‌تر و فرهنگ غنی کشورمان است و نباید از آن لحظه‌ای غافل ماند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام قریشی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: در جهان غرب، نهادهای خانواده از هم گسسته و متلاشی شده است و مقام مادری و تولید نسل را قبیح و مانع آزادی بین زنان القا می‌کنند درحالی که خانواده مسئله مهم و مطرح در جامعه و در دین اسلام نهادی مقدس است و ازدواج و تشکیل خانواده از آیات و نشانه‌های الهی است. لذا باید با تمام قوا، نهاد خانواده را حفظ کنیم.

بنابر گزارش دیده بان ایران، امام جمعه ارومیه همچنین با تبریک روز روستا و با تاکید بر لزوم همراهی و همدلی با روستانشینان افزود: در حال حاضر ۳۴ درصد جمعیت این استان برگرفته از روستاییان است و باید همراه آنان بود تا مشکلی در زندگی عادی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه باید توجه بیشتری به این قشر زحمت کش داشت، اضافه کرد: ۲۰ هزار خانوار روستایی و عشایری، اغلب سلامت غذایی جامعه را تأمین می‌کنند و تولیدات غذایی وابسته به وجود آنهاست.

حجت الاسلام قریشی ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی تکلیف دارند که ضمن ارائه امکانات به روستاییان، دسترسی راحت در راستای فروش محصولات‌شان را نیز تأمین کنند. نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی

وی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی اضافه کرد: امنیت و آسایش جامعه به وجود و حضور کارکنان انتظامی وابسته است و در این هفته و طول سال باید قدردان آنان بود.

امام جمعه ارومیه مبارزه با فساد، قاچاق، فحشاء و منکرات را بخشی از وظایف نیروی انتظامی دانست و ادامه داد: به فرموده رهبری، نیروی انتظامی هم مقتدر و هم مظلوم است چراکه حافظان بی منت جامعه و سنگر سازان جامعه اسلامی ایرانی هستند.

وی با اشاره به هدف دشمن در تزلزل اهداف جامعه ایرانی اظهار کرد: نظر دشمنان بر سر مباحث دینی و فرهنگی است تا آنها را از بین ببرند در حالی که خانواده‌های ایرانی نیک می‌دانند که مسیر اسلام مسیر عاقبت بخیری و تعالی بخشی به اندیشه‌های انسانی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر