کد خبر: 16656
A

پیش‌بینی تورم 2.4درصدی برای انگلیس در سال جاری میلادی

'فیلیپ هاموند' وزیر دارایی انگلیس روز چهارشنبه در جریان ارائه گزارش لایحه بودجه 2017 میلادی به مجلس عوام که همراه با افزایش مالیات برای بخش‌های مختلف تجاری است، نرخ تورم را برای این کشور 2.4 درصد پیش‌بینی کرد.

پیش‌بینی تورم 2.4درصدی برای انگلیس در سال جاری میلادی

دیده بان ایران - براساس پیش‌بینی وزیر دارایی (خزانه‌داری) انگلیس، نرخ تورم برای این کشور در سال آینده میلادی 2 درصد و برای سال 2019 میلادی 2 درصد خواهد بود .
پیش‌بینی نرخ تورم برای انگلیس از سوی هاموند برای این دوره سه‌ساله، بالاتر از برآورد قبلی بانک مرکزی این کشور برای این دوره زمانی که در حدود 2 درصد اعلام‌ شده بود، است.
از زمان برگزاری همه‌پرسی 23 ژوئن 2016 میلادی (سوم تیرماه 1395) که منجر به رأی انگلیسی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا شد، نرخ تورم در این کشور متأثر از کاهش قابل‌ توجه ارزش پوند در برابر دلار و یورو روند افزایشی داشته است. 
براساس اعلام دفتر آمار ملی انگلیس، شاخص نرخ مشتری (تورم) در این کشور در ماه ژانویه گذشته، متاثر از افزایش بهای سوخت، بالغ بر 1.8 درصد بوده است که بالاترین حد از ژوئن سال 2014 میلادی شمرده می شود. 
براساس اعلام وزارت دارایی انگلیس، میزان استقراض دولت انگلیس(اختلاف موجود میان میزان هزینه‌های عمومی و میزان مالیات‌های دریافتی) برای سال مالی 18 - 2017 میلادی بالغ 48 میلیارد و 300 میلیون پوند خواهد بود.
براساس برآورد این وزارتخانه، نرخ رشد اقتصادی انگلیس در سال مالی 18-2017 میلادی 2 درصد و برای سال بعد آن، 1.7 درصد است.
در همین حال وزارت دارایی انگلیس، به دنبال فشارهای صورت گرفته موافقت کرد که به‌منظور مقابله با افزایش نرخ چاقی و خرابی دندان در این کشور، بر روی نوشیدنی‌های حاوی شکر از آوریل سال 2018 میلادی، مالیات جدیدی اخذ شود.
براساس مالیات جدید یاد شده، بر روی نوشیدنی‌هایی که درازای هر 100 میلی‌گرم، حاوی پنج گرم شکر باشد، به ازای هر لیتر 18 پنس مالیات گرفته خواهد شد.
حامیان این اقدام بر این باور هستند که اخذ مالیات جدید سبب خواهد شد که شرکت تولید کننده نوشیدنی های غیرالکلی در انگلیس به سمت کاهش استفاده از شکر در این نوشیدنی ها سوق یابند.

 

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر