کد خبر: 168488
A

چمران: غزه را بازسازی می کنیم

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران گفت: به منظور حمایت از غزه و فلسطین، برنامه ریزی شده نشستی با حضور روسای شوراهای شهر و شهرداران کشور در تهران همزمان با چهلمین روز بمباران بیمارستان غزه برگزار و برای بازسازی منطقه غزه چاره اندیشی شود.

چمران: غزه را بازسازی می کنیم

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مهدی چمران روز پنجشنبه در شصت و نهمین نشست مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهر ها و مراکز استانهای کشور در مشهد افزود: شوراها به عنوان یکی از کانون‌های تصمیم گیری در کشور هنوز به جایگاه قانونی و واقعی خود نرسیده اند.

چمران گفت: روز به روز اختیارات شوراها و شهرداری ها کاهش می یابد، با اختیارات محدود نمی توان در مسیر توسعه شهرها اقدام کرد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: از اینرو تلاش می شود، لایحه ای مرتبط با مدیریت یکپارچه شهری از سوی شورای عالی استانها به مجلس ارائه شود تا مصوباتی در مسیر افزایش اختیارات شوراها محقق شود، آنچه تاکنون در مجلس و در قالب برنامه هفتم توسعه مصوب شده گرهی از کار شوراها و مدیریت شهری باز نمی کند.

وی گفت: البته فقط تصویب این لایحه مهم نیست بلکه برای عملیاتی شدن آن نیز باید تلاش کرد.

چمران اظهار امیدواری کرد که با حمایت دولت و مجلس، مصوبات کارسازی برای افزایش اختیارات شهرها و شوراها، افزایش درآمد پایدار شهرداری ها و مدیریت یکپارچه محقق شود که البته دولت همراهی خوبی دارد.

وی اضافه کرد: گاهی اقداماتی به شهرداری ها تحمیل می شود که ما را با مشکل مواجه می کند، به عنوان نمونه وزارت نیرو اخیرا در مواجهه با کم آبی از شهرداری ها خواسته چاه های آب برای تامین آب شرب به وزارت نیرو واگذار شود، اما در خصوص تامین آب مورد نیاز فضای سبز باید چه کرد؟

وی در ادامه با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، افزود: این اقدامات و نسل کشی ملت فلسطین توسط این رژیم غاصب محکوم است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: تاکنون برخی کشورهای اسلامی در حمایت از فلسطین پای کار آمده اند اما برخی کشورهای اسلامی هنوز پای کار نیامده اند، پیروزی در انتظار فلسطین است.

وی گفت: به منظور حمایت از غزه و فلسطین، برنامه ریزی شده نشستی با حضور روسای شوراهای شهر و شهرداران کشور در تهران همزمان با چهلمین روز بمباران بیمارستان غزه برگزار و برای بازسازی منطقه غزه چاره اندیشی شود.

نسخه واحد برای مشکلات شهرها نمی توان پیچید

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: این اجلاس فرصتی برای بحث و تبادل نظر کارشناسی و تخصصی پیرامون مسایل مدیریت‌های شهری است.

حسن موحدیان افزود: ۷۰ درصد جمعیت کشور در شهرها ساکن هستند و این روند و رویه هرروز رو به افزایش است، لذا رسالت شوراها بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: امروز مسایل و مشکلات بسیاری گریبانگیر مدیریت‌های شهری شده است و برای همه کلانشهرها و شهرها نمی‌توان نسخه واحد پیچید.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: عدم همخوانی منابع مورد نیاز شهرداری‎‌ها با هزینه‌های مدیریت شهری از دیگر معضلات است، منابع مالی محدود و هزینه‌های اداره شهر هرروز درحال افزایش است.

وی افزود: از اینرو باید به سمت اولویت‌بندی تمام سطوح برنامه‌ها و اجرایی کردن اولویت‌ها براساس خواست و نیاز مردمی و زمان تامین منابع باید برویم.

موحدیان اضافه کرد: پرداخت به موقع منابع مورد نیاز شهر با توجه به اسناد بالادستی توسط دولت از جمله مالیات بر ارزش افزوده و عوارض باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: مشکلات و مسایل استان‌ها را با اتحاد و انسجام برای رفع و حل باید اولویت‌بندی کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر