کد خبر: 168843
A

سخنگوی وزارت خارجه: به آمریکا هشدار داده ایم

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه: آمریکا نمی تواند از یک سو دست رژیم صهیونیستی را برای اقدام جنایت جنگی علیه مردم غزه دست باز نگاه دارد و از سوی دیگر پیام بدهد که ما خواهان گسترش جنگ نیستیم. اگر جامعه بین المللی اقدام فوری و موثر و جدی در منطقه انجام ندهد، امکان گسترش جنگ در منطقه وجود دارد.

سخنگوی وزارت خارجه: به آمریکا هشدار داده ایم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری گفت: امکان گسترش دامنه جنگ در منطقه وجود دارد. با توجه به حجم و نوع جنایت هایی که رژیم صهیونیستی انجام می دهد و سابقه این رژیم در گذشته که در طول تاریخ منحوس و نامشروع خود بیش از 20 جنگ را علیه کشورهای همجوار در منطقه به راه انداخته است و همچنان بخش هایی از خاک سوریه و لبنان را در اشغال خود دارد و اقدام های ضدامنیتی علیه امنیت کشورهای منطقه را انجام داده، قابل پیش بینی است که دولت ها و ملت های منطقه با نسبت های متفاوت رژیم صهیونیستی را تهدیدی برای خود هم می دانند.

برخی از اظهارات مهم او به شرح زیر است:

در صورت تداوم جنایت های این رژیم علیه مردم غزه ، امکان گسترش جنگ در منطقه وجود دارد . ما این هشدار را به آمریکا هم دادیم. 

آمریکا نمی تواند از یک سو دست رژیم صهیونیستی را برای اقدام جنایت جنگی علیه مردم غزه دست باز نگاه دارد و از سوی دیگر پیام بدهد که ما خواهان گسترش جنگ نیستیم. اگر جامعه بین المللی اقدام فوری و موثر و جدی در منطقه انجام ندهد، امکان گسترش جنگ در منطقه وجود دارد. رژیم صهیونیستی هرگز در غزه موفق و پیروز نخواهد شد. 

موضوع یمن، همچنان از موضوعات مهم در منطقه است. روند سیاسی و پایان دادن به جنگ و حفظ آتش بس در این کشور ، موضوع مورد اهتمام طرف های منطقه ای و فرامنطقه ای است.

سفر نماینده دبیر کل سازمان ملل به ایران در راستای رایزنی های موجود و کمک به روند سیاسی و حفظ آتش بس و پایان محاصره یمن و آغاز گفت و گوهای یمنی – یمنی برای پایان دادن به جنگ در این کشور بود.

اینکه در ارتباط با تحولات غزه، جریان مقاومت مردمی در این کشور به دلیل نوع رویکرد اصولی در حمایت از مردم فلسطین ، در کنار مردم فلسطین است امری واضح است و انصارلله یمن به صراحت اعلام کرد که در کنار مقاومت ضدصهیونیستی مردم فلسطین قرار دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر