کد خبر: 169201
A

تایید صلاحیت ۲۱۱ داوطلب انتخابات مجلس در هیات‌های اجرایی دو حوزه انتخابیه استان مرکزی

فرمانداران ساوه و اراک از پایان فرآیند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه "ساوه و زرندیه" و " اراک، خنداب و کمیجان" در هیات اجرایی خبر دادند.

تایید صلاحیت ۲۱۱ داوطلب انتخابات مجلس در هیات‌های اجرایی دو حوزه انتخابیه استان مرکزی

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛مهدی الیاسی فرماندار ساوه با اعلام این خبر اظهار کرد: وفق قانون انتخابات، با پایان روز هجدهم آبان‌ماه، زمان قانونی رسیدگی به صلاحیت داوطلبین در هیات اجرایی فرمانداری ساوه به پایان یافت. در این حوزه انتخابیه ۸۶ داوطلب برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام نهایی کردند که از این تعداد، صلاحیت ۵۰ نفر از داوطلبان در هیات اجرایی تایید شد.

وی با بیان اینکه یک نفر از داوطلبان با مراجعه به فرمانداری انصراف خود را اعلام کرد، افزود: صلاحیت ۳۳ نفر از داوطلبان وفق قوانین جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی احراز نشد و دو نفر دیگر نیز تایید صلاحیت نشدند.

الیاسی بیان کرد: عدم احراز صلاحیت‌ها یا عدم تایید صلاحیت‌ها، عمدتا بدلیل نبود یا عدم احراز سوابق اجرایی، آموزشی، پژوهشی و قضایی تعیین شده در مواد قانونی و وجود سوابقی در استعلامات از مراجع ذیصلاح بوده است.

فرماندار ساوه گفت: وفق ماده ۳۸ قانون انتخابات، هیات اجرایی متشکل از فرماندار، ریاست دادگستری، ریاست ثبت احوال و هشت نفر از معتمدین است که اخذ تصمیم با اکثریت مطلق هیات است.

الیاسی افزود: در روند رسیدگی به صلاحیت‌ها نصب العین هیات اجرایی قانون و مواد اشاره شده در قانون انتخابات بوده است و وفق ماده ۶۱ قانون، کسانی‌ که در هیات اجرایی موفق به اخذ تاییدیه نشده‌اند، می‌توانند ظرف مدت ۴ روز از تاریخ ابلاغ به داوطلب، اعتراض خود را مستدلا به هیات نظارت استان اعلام کنند.

بر اساس این گزارش، به گفته امیر هادی فرماندار اراک، در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب نیز صلاحیت ۱۶۱ نفر از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تایید شد.

وی تصریح کرد: ۱۷۶ داوطلب برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه ثبت نام کرده بودند. ۵ نفر از داوطلبان با مراجعه به فرمانداری اعلام انصراف کردند و صلاحیت ۳ نفر از داوطلبان احراز نشد، ۷ نفر دیگر نیز تایید صلاحیت نشدند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر