کد خبر: 170296
A

خانواده شهدای مدافع حرم و امنیت مشمول امتیازات ایثارگران شدند

نمایندگان در نوبت عصر نشست علنی امروز سه شنبه ۳۰ آبان مجلس شورای اسلامی به بررسی موادی از لایحه برنامه هفتم توسعه ارجاعی از کمیسیون تلفیق پرداختند و با بند(ج) ماده ۳۱ و اجزای آن موافقت کردند.

خانواده شهدای مدافع حرم و امنیت مشمول امتیازات ایثارگران شدند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ خانواده شهدای مدافع حرم و امنیت در ادامه رسیدگی به جزییات برنامه هفتم توسعه مشمول امتیازات ایثارگران شدند.

نمایندگان در نوبت عصر نشست علنی امروز سه شنبه ۳۰ آبان مجلس شورای اسلامی به بررسی موادی از لایحه برنامه هفتم توسعه ارجاعی از کمیسیون تلفیق پرداختند و با بند(ج) ماده ۳۱ و اجزای آن موافقت کردند.

در جز یک بند(ج) ماده ۳۱ آمده است: حکم مربوط به سقف خالص پرداختی حقوق و مزایای مستمر و غیر مستمر و سایر پرداختی‌ها از هر محل و تحت هر عنوان شامل معافیت بیمه بازنشستگی و معافیت مالیاتی موضوع مواد و ۳۷ و ۵۶ قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران شامل ایثارگران نمی‌شود.

تسری برخی امتیازات جانبازان بالای ۵۰ درصد به خانواده شهدا

جز ۲ بدین شرح است: کلیه امکانات بهداشتی، درمانی، تشخیصی، توانبخشی، آموزشی، پیشگیری دارو تجهیزات پزشکی و آمبولانس که مورد نیاز جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر مصرح در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می‌باشد در قوانین مرتبط به همسران و والدین شهدا تسری پیدا می‌کند.

علی اصغر عنابستانی به عنوان مخالف و مجتبی یوسفی به عنوان موافق جزء ۳ بند «ج» ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم توسعه ارجاعی از کمیسیون تلفیق مجلس که به موضوع ایثارگران اختصاص داشت، اظهار نظر کردند.

نهایتا جزء ۳ بند «ج» ماده ۳۱ لایحه برنامه با موافقت دولت و کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه به رأی گذاشته شد که به تصویب رسید که به شرح زیر است: به عبارت «فرزندان»، کلمه و «همسران» نیز در ابتدا و انتهای بند «ز» ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه افزوده شود.

احسان ارکانی درباره سنوات بازنشستگی گفت: این پیشنهاد دولت بود و علی رغم اینکه دولت افزایش ۲ سال سنوات بازنشستگی برای همه را در نظر گرفته بود، این موضوع در مجلس مدیریت شد و برای افراد در شرف بازنشستگی اعمال نمی شود برای سنوات کمتر هم با شیب کم اجرا می شود.

وی در خصوص تسری قوانین ایثارگران به شهدای مدافع حرم و امنیت گفت: در حال حاضر برخی از این قوانین موجود به دلیل کمبود بودجه مربوطه اجرا نمی شود.

احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در موافقت با جزء ۴ بند «ج» ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم توسعه ارجاعی از کمیسیون تلفیق اظهار کرد: در جلسات اخیر کمیسیون تلفیق اقدامات خوبی برای خانواده ایثارگران صورت گرفت.

در نهایت جزء ۴ بند «ج» ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم توسعه ارجاعی از کمیسیون تلفیق مجلس با موافقت دولت و کمیسیون تلفیق به رأی گذاشته شد و به تصویب رسید که به شرح زیر است: امتیازات و مزایای قوانین ایثارگران در طول برنامه به جانبازان و شهدای مدافع امنیت و مدافع حرم تسری می‌یابد.

نمایندگان همچنین با جز ۵ بدین شرح موافقت کردند.

متن زیر جایگزین بند ز ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه می‌شود: رزمندگان به ازای هر ماه حضور داوطلبانه در جبهه مشمول ۸ درصد معافیت از پرداخت مالیات موضوع ماده ۵۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می‌شوند.

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر