کد خبر: 171138
A

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی: غربی ها می خواهند زن های ما را به فساد بکشانند

منصور امامی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی: از نظر غرب علت اینکه شما نباید حجاب داشته باشید این نیست که آزاد باشید، شما دارید می‌گویید من با حجاب هم آزادی دارم، او چیز دیگری مورد نظرش است، زن را برای بهره وری نامشروع مرد، می‌خواهند، این بزرگترین اهانت به زن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی: غربی ها می خواهند زن های ما را به فساد بکشانند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام منصور امامی امروز در همایش آموزشی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران که در سالن جلسات اداره کل ارشاد آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: ما امروز مسئله بحران را در تمام حوزه‌ها داریم اما کلید واژه‌ای که مقام معظم رهبری هم به آن تاکید دارند مسئله «بحران هویت زن» است.

وی افزود: امروز مسئله بحران آب و هوا، بحران انرژی، گرم شدن زمین به عنوان مسائل اصلی بشریت مطرح می‌شود، امام هیچکدام از اینها مسائل اصلی بشریت نیست و مشکل مهم بشریت امروز دوری از معنویت، اخلاق و رفتار اجتماعی انسان‌ها با یکدیگر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی ادامه داد: طبق فرموده مقام معظم رهبری، موضع ما در قبال مدعیان ریاکار غربی، موضع مطالبه است، موضع دفاع نیست، در ماجرای زن دنیا مقصر است که منظور از دنیا همین فلسفه، فرهنگ و تمدن غربی موجود متجدد و مدرنیته است.

وی گفت: غرب متجدد که از حدود دویست سال پیش به این طرف در همه شئون زندگی تفکری را ابراز کرده که زنان را به بردگی کشیده است و ما در قبال این‌ها مطالبه کننده‌ایم و آن‌ها نسبت به مسئله زن جدا گناهکارند، مقصرند، ضربه زدند و جنایت کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به نگاه اسلام به انسان و زن، اظهار کرد: اسلام در ارزش گذاری انسانی و اسلامی، «انسان» را مورد نظر دارد، زن و مرد هیچ تفاوتی ندارند، تساوی زن و مرد در زمینه ارزش‌های انسانی و اسلامی جزو مسلمات اسلام است، در این هیچ تردیدی نیست.

حجت الاسلام امامی تصریح کرد: زن به یک جایگاه مصنوعی و تصنعی و تشریفاتی احتیاج ندارد، به جایگاهی نیاز دارد که متانت، سکینه و آرامش روحی اوست. در طبیعت الهی زن، آن چنان لطافت، زیبایی و گرمای محبتی وجود دارد که می‌تواند هم خود را و هم محیط پیرامون خود را چه در داخل خانه و چه در جامعه به آرامش رساند.

وی افزود: حدود صد سال پیش در تمام اروپا و کشورهای غربی، زن فقط در سیطره مرد خود و یا یک مرد دیگر مثل صاحب کارخانه و مزرعه می‌توانست باشد و هیچ حقی از حقوق اصلی یک انسان در جامعه متمدن از جمله حق رأی، حق مالکیت و حق معامله را نداشت، بعد آمدند زن را به میدان کار و فعالیت اجتماعی کشاندند، اما در همان حال تمام وسایل را برای لغزش زن فراهم کردند و او را در متن جامعه رها و بی پناه گذاشتند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی در ادامه به اشاره به فرموده مقام معظم رهبری، گفت: از نظر غرب علت اینکه شما نباید حجاب داشته باشید این نیست که آزاد باشید، شما دارید می‌گویید من با حجاب هم آزادی دارم، او چیز دیگری مورد نظرش است، زن را برای بهره وری نامشروع مرد، می‌خواهند، این بزرگترین اهانت به زن است.

وی اظهار کرد: زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و در همین حال در متن و مرکز بود و می‌توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز سنگر سازی های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.

حجت الاسلام امامی گفت: عظمت زن به این نیست که چشم مردها را به خودش جلب کند، این تحقیر زن است؛ عظمت زن آن است که بتواند حجب و حیا و عفاف زنانه را حفظ کند، این را با عزت مومنانه و احساس تکلیف بیامیزد، لطافت را در جای خود و برّندگی ایمان را هم در جای خود به کار برد و این ترکیب ظریف فقط مال زن ها است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر