کد خبر: 172206
A

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: سخت‌گیری آموزش و پرورش در گزینش معلمان غیرمنطقی است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت گفت: به دلیل سخت گیری های غیرمنطقی و غیرمنصفانه، حدود هزار معلم آماده به خدمت با چالش مواجه شده اند. دلسوزان نظام تدبیری اتخاذ کنند تا شاهد رفتارهای غیرکارشناسی در حوزه گزینش و احراز صلاحیت نباشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: سخت‌گیری آموزش و پرورش در گزینش معلمان غیرمنطقی است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حسن محمدیاری در جلسه علنی امروز در نطق میان دستور خود با تاکید بر اینکه طبق توصیه های مقام معظم رهبری، معیشت مردم اولویت اول ما است، گفت: لازم است هر چه سریعتر موضوع طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه مجلس اهتمام ویژه ای برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری دارد، گفت: معیشت بخش اعظمی از نیازمندان جامعه به خصوص تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد مغفول مانده است.

این نماینده مجلس با بیام اینکه معیشت به معنای ایجاد اشتغال برای جوانان مستعد به کار است، افزود: در بحث گزینش و جذب معلمان جوان دچار آفتی در صلاحیت ها شده ایم و مقتضیات زمان و مکان لحاظ نمی شود؛ لذا  از ظرفیت نیروهای جوان دهه ۷۰ و ۸۰ با اعمال سلایق شخصی استفاده نمی‌شود. انتظار می‌رود مدیران عالی ترتیبی اتخاذ کنند تا عده کثیری از جوانان پاک و معصوم از قطار انقلاب پیاده نشده و با نگاه توام با رافت اسلامی فرصت و انگیزه خدمات رسانی را از این عزیزان سلب نکنند.

حدود هزار معلم آماده به خدمت با چالش مواجه شده‌اند

محمدیاری بیان کرد: آخرین آمار حکایت از این دارد که به دلیل سخت گیری های غیرمنطقی و غیرمنصفانه، حدود هزار معلم آماده به خدمت با چالش مواجه شده اند. دلسوزان نظام تدبیری اتخاذ کنند تا شاهد رفتارهای غیرکارشناسی در حوزه گزینش و احراز صلاحیت نباشیم.

وی با انتقاد از اجرایی نشدن بخش اعظمی از پروژه های نیمه تمام گفت: این تعطیلی پروژه ها صرفا ناشی از عدم نگاه متوازن است. مناطق کم برخوردار همچنان مورد بی مهری مسئولان اجرایی قرار می گیرند.

نماینده طوالش در مجلس با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اش گفت: در استان سرسبز گیلان شاهد کاستی های فراوانی در حوزه زیرساخت هستیم که مدیران ناکارآمد به این بی عدالتی بیشتر دامن زده و بانک ها به در ایجاد نارضایتی مردم تاثیرگذارند.

وی با بیان اینکه مردم در فصل انتخابات مورد بی مهری قرار می گیرند گفت: اگر دلسوز نظام هستیم باید آغوش مهربانی به روی مردم گشاده شود نه اینکه با بی تدبیری سطح رضایتمندی مردم را کاهش دهیم؛ سبد رای نظام اصل است و انتخاب اشخاص در مرحله بعدی قرار دارد. مردم قاضی خوبی هستند و خدمتگزارن واقعی را تشخیص می دهند.

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر