کد خبر: 173103
A

علم الهدی: دشمنان می‌خواهند مردم را نسبت به خدمتگزاری دولت و نظام بدبین کنند

علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: بسیاری از مدیران و اعضای هیات دولت به طور شبانه‌روزی در تلاش هستند ولی بدلیل چالش کم توجهی به حوزه رسانه، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی، مردم اطلاع کافی از فعالیت‌های انجام شده پیدا نمی‌کنند.

علم الهدی: دشمنان می‌خواهند مردم را نسبت به خدمتگزاری دولت و نظام بدبین کنند

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی روز چهارشنبه در دیدار با مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌های استان افزود: بر این اساس نقش روابط عمومی‌ دستگاه‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند تا آنان به عنوان حلقه میان مردم و خادمانشان در بدنه دستگاه‌های مختلف به میدان بیایند.

وی با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ها دو جنبه جمعی و فردی دارند، ادامه داد: روابط عمومی‌ها به‌عنوان ویترین نمایش مجاهدت‌ها و تلاش‌های دستگاهها در مقابل چشم مردم قرار می‌گیرند تا به‌ موازات کنشگری رسانه‌ای، نفعی برای دستگاه خود نیز داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: مهم‌ترین نفع برای هر دستگاه نیز مردمی بودن آن است، به طوریکه اگر دستگاهی مردمی نباشد و از جریان ارتباط بی‌واسطه با مردم نیز جا بماند، شکست آن غیر قابل کتمان است.

وی افزود: مردمی‌سازی وظیفه مسوولان روابط عمومی‌ها است، تا روح مردمی در فعالیت ها شکل بگیرد و در تعامل بی‌واسطه با مردم باشند، زیرا یکی از ارکان مهم مردمی‌سازی دستگاه‌های اجرایی، مدیریت ارباب‌رجوع است و اگر مردم در مراجعه به دستگاه ها سرگردان و نگران باشند، وجاهت مردمی آن دستگاه آسیب می‌بیند.

علم الهدی خطاب به مدیران روابط عمومی های خراسان رضوی بیان کرد: شما می‌توانید با آگاه‌سازی روشن‌بینانه، افکار عمومی در فضای کشور و استان را تغییر دهید.

وی گفت: مدیران روابط عمومی ها با وجود رسانه قدرتمند خارجی و رسانه‌های داخلی، مؤثرترین جبهه پدافندی در عرصه رسانه هستند، اکنون دشمن بر این نکته متمرکز شده تا مردم را نسبت به خدمتگزاری دولت و نظام بدبین کند.

امام‌جمعه مشهد با بیان اینکه نظام اسلامی بر ۲ رکن «جمهوری» و «اسلامی» استوار است، تصریح کرد: ارکان اساسی این نظام مشتمل بر جمهوریت و اسلام‌خواهی است؛ حفاظت از کیان اسلامیت در بدنه نظام به حفظ ارکان مردم‌سالاری وابسته است.

وی تاکید کرد: دشمن تلاش بسیار کرد تا به هویت اسلامی این نظام ضربه بزند اما نه‌ تنها نتوانست بلکه در بسیاری از حوزه‌ها نیز نتیجه عکس گرفت. معاندان نظام و بدخواهان این کشور بر ناامیدی مردم و خدشه وارد کردن بر بنیه جمهوریت نظام متمرکز شده اند تا مشارکت‌های سیاسی مردم را تضعیف کنند و کار را به جایی برسانند که میان مردم و نظام فاصله و جدایی بیفتد.

علم الهدی گفت: مشارکت در اندیشه سیاسی اسلام مفهومی کاملاً متفاوت با نظام لیبرال دموکراسی است و در مکاتب فکری غرب، مشارکت سیاسی به‌عنوان یک حق بر عهده مردم است؛ با این حال مشارکت در اندیشه سیاسی اسلام به‌ عنوان یک حق برخاسته از تکلیف مطرح است و از این منظر، توجه به ضرورت‌های کنش‌گری اجتماعی نه شرط ایمان بلکه شرط اسلام است.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر