کد خبر: 173344
A

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: تاریخ نشان داده روس‌ها هرجایی لازم باشد پشت ما را خالی می‌کنند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: پس از حمایت روسیه از بیانیه کشور‌های حاشیه خلیج فارس در خصوص جزایر سه‌گانه اولین خواسته ملت ایران احضار سفیر روسیه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: تاریخ نشان داده روس‌ها هرجایی لازم باشد پشت ما را خالی می‌کنند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ فداحسین مالکی درباره تکرار موضع اخیر روسیه در خصوص جزایر سه‌گانه کشورمان گفت: خصلت روس‌ها همین است در تاریخ هم نشان داده شده است که آن‌ها هم بر اساس منافع خودشان حرکت می‌کنند، ما هم باید بر اساس منافع خودمان حرکت کنیم. 

این عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت داخلی یادآور شد: تاریخ نشان داده روس‌ها هرجایی که لازم باشد پشت ایران را خالی می‌کنند ما هم با روس‌ها روابط راهبردی داریم، ولی این‌که همه تخم‌مرغ‌ها را در سبد روس‌ها بگذاریم کار درستی نیست.

وی با بیان اینکه باید بسیار مراقب باشیم و این گونه حرکت‌ها را ما سر برجام هم از روسیه مشاهده کرده‌ایم و حالا در موضوعات دیگر این اتفاق افتاده است، اظهار داشت: البته روس‌ها بعدا خودشان متوجه کارشان شدند و باز حمایت‌شان را از ایران در مقاطع مختلف نشان دادند، اما این‌که خواسته باشند به خاطر یک منافع جزئی به کشور‌های حوزه خلیج امتیاز دهند و چراغ سبز در مورد جزایر سه‌گانه که جز لاینفک جمهوری اسلامی ایران است نشان دهند، یک خطای سیاسی و شاید خطای راهبردی‌شان باشد، زیرا مهم‌ترین حامی خودشان را در منطقه دلسرد می‌کنند و باید به این مسئله توجه باشند.

مالکی یادآور شد: این بار اولی هم نیست که حکام حوزه خلیج فارس چنین تصمیماتی می‌گیرند، ما کار خودمان را انجام می‌دهیم دست‌مان پر است و از یک وجب از خاک جزایرمان چشم‌پوشی و عقب‌نشینی نخواهیم کرد. کشور‌های حوزه خلیج فارس هم در آن قد و قواره نیستند که بخواهند غیر از این بیانیه‌های سیاسی حرکت دیگری انجام دهند، چراکه آن‌ها می‌دانند ایران با تمام قدرت حافظ منطقه و خلیج فارس است و گلایه ما هم از روس‌ها همین است امیدواریم آقای امیرعبداللهیان با شناختی که از روس‌ها دارند تفهیم کنند که چنین خطای راهبری انجام ندهند. 

وی درباره این‌که پس از حمایت از بیانیه کشور‌های حاشیه خلیج فارس در خصوص جزایر سه‌گانه موضع وزارت خارجه مورد انتقاد قرار گرفت و مطرح شد در موارد مشابه سفیر کشور خاطی احضار می‌شود، اما در این مورد تاکنون این اتفاق نیفتاده است، گفت: این موضع‌گیری باید توسط خود آقای وزیر خارجه انجام گیرد ملت ایران هم (من شنیدم) ناراحت هستند و انتظار دارند سفیر روسیه احضار شود، اولین خواسته ملت این است که سفیر احضار شود تا مراتب اعتراض شدید ما ابلاغ شود.

منبع: ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر