کد خبر: 174302
A

معاون حقوقی رئیسی: اگر انتخابات ضربه بخورد دیگر مردم در صحنه حاضر نمی‌شوند

دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت: برخی می‌گویند انتخابات فایده‌ای برای کشور ندارد که این بیاید یا آن برود اما نخستین دستاورد دولت سیزدهم نجات کشور از بحران «بی‌دولتی» بود. در دولت قبل برای رسیدن به غرب، شرق را رها کردند اما نه به غرب رسیدند نه به شرق! در این دولت نگاهی متعادل نسبت به همه کشورها ایجاد شد. حل توسعه ارتباطات اقتصادی و سیاسی با همسایگان و رفع اختلافات با آنها و پیوستن جمهوری اسلامی به سازمان‌های مهم منطقه‌ای در جهت حل مشکلات کشور است.

معاون حقوقی رئیسی:  اگر انتخابات ضربه بخورد دیگر مردم در صحنه حاضر نمی‌شوند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمد دهقان در مراسم ۹ دی شهرستان هشتگرد با بیان اینکه دشمنان از هیچ اقدامی برای زمین‌گیر کردن انقلاب دریغ نکرده است، یادآور شد: به محض پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی علیه ما شروع شد و ۸ سال ملت را درگیر جنگ کردند. منافقین را به جان ملت انداختند و هزاران نفر از مردم و مسئولان را به شهادت رساندند، چندین عملیات تجزیه‌طلبانه در کشور راه انداختند.

وی ادامه داد: وقتی دشمن در همه این موارد ناکام ماند و دید رویارویی با ملت ایران به صورت مستقیم برای آنان سودی ندارد، توطئه‌ها را پیچیده‌تر کرد. فتنه سال ۷۸ را راه انداختند تا مردم را در برابر مردم قرار دهند. اما توطئه سال ۷۸، توطئه نسبتا کوچکی بود که به شکل محدود در تهران آغاز و بعد از چند روز با خروش مردم در ۲۳ تیرماه خنثی شد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری تأکید کرد: به جرئت می‌توان گفت پیچیده‌ترین و خطرناک‌ترین توطئه‌ای که در طول ۴۵ سال گذشته علیه ملت ایران و علیه نظام جمهوری اسلامی طراحی شد فتنه سال ۸۸ بود. دشمن با تجربه قبلی سرنگونی  چندین کشور با انقلاب رنگین، به دنبال پیاده‌سازی آن در ایران بود. انتخابات و التهابات انتخاباتی بهترین محمل برای اجرای این توطئه پیچیده بود.

دهقان افزود: تقلب، اسم رمز ایجاد یک درگیری سراسری در کشور برای قرار دادن مردم روبه‌روی همدیگر  و ایجاد جنگ داخلی بود. دشمن عناصر خود را آموزش داد که از بستر انتخابات بتوانند ضربه نهایی را به ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی وارد کنند. در این میان دشمن توانست علاوه بر هماهنگ‌سازی فتنه‌گران در داخل تعدادی از افراد را که تحت تاثیر فضای انتخابات قرار گرفته بودند گمراه کند. دشمنان فکر می‌کردند می‌توانند با همین روش ضربه نهایی را بزنند.

وی تاکید کرد: منشاء بصیرت، رهبری انقلاب اسلامی است. مقام معظم رهبری از اول دست این‌ها را خواندند و دقیق متوجه بودند که چه توطئه سنگینی در کار است. بخشی از خواص نیز به پیروی از رهبری انقلاب تلاش کردند صف مردم از فتنه گران جدا شود اما برخی دیگر در آن ایام مردود شدند و نتوانستند در صحنه، راه درست را از نادرست تشخیص دهند. آن دسته از مردمی که تحت تاثیر فضای انتخابات قرار گرفته بودند بعد از سپری شدن مدتی متوجه شدند دشمن به دنبال جنگ داخلی است لذا صف خود را جدا کردند، با این وجود فتنه‌گران کار خود را ادامه دادند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت: فتنه‌گران به تدریج چهره واقعی خود را نشان دادند. آنان به عکس امام راحل توهین و علیه مقدسات اقدام کردند و گفتند انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است! اینجا دیگر همه فهمیدند که موضوع فتنه‌گران تقلب در انتخابات نیست. ملت ایران می‌داند در این کشور سازوکار انتخابات به گونه‌ای طراحی شده است که امکان تقلب گسترده و میلیونی در انتخابات وجود ندارد، پس همه ملت وحدت کردند و روز ۹ دی همه با هم به میدان آمدند. جمعیتی چند ۱۰ میلیونی در همه شهرهای کشور خروش کردند تا خطرناک‌ترین توطئه تاریخ جمهوری اسلامی خنثی شود.

دهقان گفت: دشمنان ما از اول انقلاب، دشمن انتخابات بودند. دوست داشتن بگویند این حکومتی که در کشور ایجاد شده حکومت دیکتاتوری است. از اول دلشان می‌خواست در این کشور انتخابات نباشد و دلشان می خواست مردم در صحنه انتخابات نباشند. سال‌های طولانی تبلیغ می‌کردند مردم در انتخابات شرکت نکنند ولی مردم شرکت می‌کردند. زمانی که دیدند مردم شرکت می‌کنند گفتند خود انتخابات را تبدیل به یک انتخابات سمی کنیم تا خود انتخابات علیه انتخابات باشد و به همین دلیل فتنه سال ۸۸ را ایجاد کردند.

وی تأکید کرد: یکی از وجوه دشمنی آمریکایی‌ها علیه ملت ایران مقابله با انتخابات و بیرون کردن مردم از صحنه انتخابات بود. افرادی هم در داخل کشور متاسفانه همیشه دانسته یا نادانسته و خواسته یا ناخواسته از خط آمریکایی‌ها پیروی کردند. هم ما می‌دانیم و هم دشمن می‌داند اگر انتخابات در این کشور ضربه بخورد دیگر مردم در صحنه حاضر نخواهند بود.

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری تاکید کرد: در کنار دشمنی با انتخابات، در سالیان طولانی ما را تحریم کردند. تحریم‌هایی به اصطلاح فلج‌کننده با این هدف که جمهوری اسلامی نتواند از جایش بلند شود. بخشی از مشکلات اقصادی کشور طبیعتا ناشی از فشارهای بیرونی است. این بدان معنی نیست که اشکالاتی در داخل نداریم، حتما اشکالاتی هست اما دشمنان از یک سو ایران را تحریم می‌کنند و فشار می‌آورند تا مشکلات معیشتی و اقتصادی برای ملت ایجاد کنند و از طرف دیگر خودشان سیاه‌نمایی و تبلیغ می‌کنند که چون مشکلات معیشتی وجود دارد پس مردم در انتخابات شرکت نکنند که این هم از جنس همان جنگ ترکیبی است.

دهقان گفت: ما ۴۵ سال است که دشمنانمان را شناخته‌ایم که در راس آنها آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها هستند. ولی ملت‌ها هیچگاه این دشمنان را مثل امروز نشناخته‌اند، ما امروزه دشمنان را عریان می‌بینیم. جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کشته و زخمی‌کردن حدود هزار نفر در هر روز و به خاک و خون کشیده شدن  کودکان،  زنان و افراد بی‌گناه و انتشار تصاویرشان در دنیا موجب شده است چهره واقعی رژیم صهیونیستی و آمریکا برای ملت‌ها به ویژه مردم ما از زیر نقاب بیرون بیاید. رژیم آمریکا هم عامل اصلی این جنایت است چون اوست که با استفاده از حق وتو نمی‌گذارد آتش‌بس ایجاد شود و اوست که سلاح‌ها و وسایل کشتار و بمباران مردم بی‌دفاع را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده و می‌دهد.

 

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری، تاکید کرد: انتخابات در کشور ما فقط رای دادن به شخصی که رئیس‌جمهوری یا نماینده یا عضو شورا یا غیر آن شود، نیست. انتخابات در کشور ما پایه‌های امنیت و اقتدار کشور است. انتخابات در کشور ما مایه ناامیدی دشمن و موجب امید دوستان ایران و بستر پیشرفت کشور است.

 

دهقان گفت: برخی می‌گویند انتخابات فایده‌ای برای کشور ندارد که این بیاید یا آن برود اما نخستین دستاورد دولت سیزدهم نجات کشور از بحران «بی‌دولتی» بود. در دولت قبل برای رسیدن به غرب، شرق را رها کردند اما نه به غرب رسیدند نه به شرق! در این دولت نگاهی متعادل نسبت به همه کشورها ایجاد شد. حل توسعه ارتباطات اقتصادی و سیاسی با همسایگان و رفع اختلافات با آنها و پیوستن جمهوری اسلامی به سازمان‌های مهم منطقه‌ای در جهت حل مشکلات کشور است. 

 

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت: با تدبیر و زحمات شبانه‌روزی دولت سیزدهم بخشی از مشکلات کشور برطرف شده و رفع بقیه مشکلات هم به طوری جدی در حال پیگیری مسئولان است همین تلاش‌ها سبب تمجید رهبری از اقدامات دولت شده است. این نتیجه تلاش شبانه‌روزی، همراه اراده، امیدواری و دشمن‌شناسی است. دولت مشکلات را می داند، می‌شناسد و بر آن آگاه است و یقین بدانید با ایستادگی مردم و پیگیری دولت این مشکلات برطرف خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر