کد خبر: 174485
A

کمیسیون تلفیق بودجۀ مجلس برای دومین روز تشکیل نشد

کمیسیون تلفیق بودجۀ مجلس که قرار بود این هفته در سه روز متوالی دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه به بررسی لایحۀ بودجۀ سال 1403 کل کشور بپردازد، امروز برای دومین روز متوالی تشکیل نشد.

کمیسیون تلفیق بودجۀ مجلس برای دومین روز تشکیل نشد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ طبق دستور جلسات هفتگی کمیسیون‌های مجلس، قرار بود که کمیسیون تلفیق بودجه، در سه روز متوالی دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه به بررسی لایحۀ بودجۀ ۱۴۰۳ کل کشور بپردازد، اما جلسات روز سه شنبه و چهارشنبۀ این کمیسیون برگزار نشده و به هفتۀ آینده موکول شد.

مهرداد گودرزوند چگینی، نائب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درخصوص علت تشکیل نشدن جلسات کمیسیون تلفیق گفت: براساس مادۀ ۱۸۲ آیین نامۀ داخلی مجلس (که اصلاح شده است)، ۲ تا پنچ روز به نمایندگان و کمیسیون‌ها مهلت داده شده است تا تشکیل جلسه داده و لایحۀ دولت را بررسی کنند؛ اما چون مجلس تعطیل بود و کمیسیون‌ها فرصت تشکیل جلسه را نداشتند، مهلت تمدید شد تا آن‌ها بتوانند جلسات خود را تشکیل داده و بررسی‌ها را انجام بدهند و پیشنهادهای خود را مطرح، تصویب و بارگزاری کنند.

همچنین وی بیان کرد: بناست که کمیسیون تلفیق، از شنبه و بعد از بارگزاری در سامانه مجلس بررسی‌ها و پیشهادات از سمت دیگر کمیسیون‌ها، وارد بررسی لایحۀ بودجۀ پیشنهادی دولت بشود.

طبق اصلاحیۀ مادۀ ۱۸۲ آیین نامۀ داخلی مجلس شورای اسلامی [پس از تصویب کلیات مادۀ واحده] هر کمیسیون موظف است ضمن اطلاع‌ رسانی به نمایندگان پیشنهاد دهنده، حداکثر ظرف پنج روز (بدون احتساب تعطیلات رسمی) به پیشنهادهای نمایندگان رسیدگی و گزارش کمیسیون مربوط را به کمیسیون تلفیق ارسال کند. کمیسیون تلفیق موظف است حداکثر ظرف ده روز (بدون احتساب تعطیلات رسمی) به پیشنهادهای واصله از کمیسیون‌ها رسیدگی و گزارش آن را در سامانه بارگذاری نماید».

منبع: فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر