کد خبر: 174637
A
در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران مطرح شد؛

نوری قزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس: وزیر کشور باید نسبت به قصور پیش‌آمده در حادثه تروریستی کرمان پاسخگو باشد/ این اتفاقات باید پیش‌بینی می‌شد و تمهیدات امنیتی لازم با دقت انجام می‌گرفت

نوری قزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس درباره نقش وزیر کشور در تامین امنیت مراسم گلزار شهدای کرمان به دیده‌بان ایران گفت: نوع عملیات و زمان و مکان این اجتماع از پیش تعیین شده و محل‌ها برای نیروهای امنیتی مشخص بود، بنابراین این موضوعات باید پیش‌بینی می‌شد و تمهیدات امنیتی لازم با دقت انجام می‌گرفت. قابل قبول نیست که از کنار چنین حوادثی به سادگی بگذریم و مسئولین امر را متوجه مسئولیت، قصور و کوتاهی‌هایشان نکنیم. معتقدم این موضوع باید در مجلس بررسی شود و مسئولان ذی‌ربط و وزیر کشور بایستی در مجلس توضیح دهند تا ابعاد قضیه روشن شود.

نوری قزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس: وزیر کشور باید نسبت به قصور پیش‌آمده در حادثه تروریستی کرمان پاسخگو باشد/ این اتفاقات باید پیش‌بینی می‌شد و تمهیدات امنیتی لازم با دقت انجام می‌گرفت

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حوالی ساعت 15 روز گذشته، دو انفجار در مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در گلزار شهدای کرمان رخ داد. در پی این حادثه تاکنون 84 نفر شهید و 284مجروح شدند.

غلامرضا نوری قزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه آیا در این حادثه از سوی وزیر کشور قصوری رخ داده است، به دیده‌بان ایران گفت: «ابتدا به خانواده‌های داغ دیده این حادثه و ملت شریف ایران تسلیت می‌گویم. حادثه بسیار ناگواری بود و شکی نیست این اقدام از سوی جنایتکارانی صورت گرفته که بدخواهان ملت ایران هستند و حتما هم از آبشخور صهیونیست آب می‌خورند. اما فارغ از اینکه چه کسانی عامل و آمر بوده‌اند، نوع عملیات و زمان و مکان این اجتماع از پیش تعیین شده و محل‌ها برای نیروهای امنیتی مشخص بود، بنابراین این موضوعات باید پیش‌بینی می‌شد و تمهیدات امنیتی لازم با دقت انجام می‌گرفت.»

این نماینده مجلس ادامه داد: «از این رو این حادثه هم ناراحت کننده است و هم متاسفیم که چنین اتفاق ناگوار و فاحشی رخ داده است. قابل قبول نیست که از کنار چنین حوادثی به سادگی بگذریم و مسئولین امر را متوجه مسئولیت، قصور و کوتاهی‌هایشان نکنیم. معتقدم این موضوع باید در مجلس بررسی شود و مسئولان ذی‌ربط و وزیر کشور بایستی در مجلس توضیح دهند تا ابعاد قضیه روشن شود. حتما باید با کسانی که کوتاهی داشتند برخورد جدی شود چراکه مسئله امنیت در کشور ما بسیار مهم است و در این حوزه با کسی تعارف نداریم.»

نوری قزلجه درخصوص اینکه آیا هفته آینده مجلس از وزیر کشور سوال می‌پرسد، عنوان کرد: «این مهم را هیات رئیسه باید تصمیم بگیرد ولی ما انتظار داریم و این درخواست را هم منتقل خواهیم کرد.»

منبع: سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر