کد خبر: 175342
A

محسن هاشمی: دشمن اصلی مردم فقر است/ آیت‌الله هاشمی دغدغه رفاه جامعه را داشت

فرزند آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: دغدغه پدرم عمدتاً رفاه مردم بود و اکنون نیز فقر دشمن اصلی مردم است و اگر نظام به آن نپردازد می‌تواند برای کشور ایجاد مشکل کند.

محسن هاشمی: دشمن اصلی مردم فقر است/ آیت‌الله هاشمی دغدغه رفاه جامعه را داشت

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛محسن هاشمی رفسنجانی امروز - پنجشنبه ۲۱ دی‌ماه - در چهارمین سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در حسینیه جماران برگزار شد با بیان این‌که «تفکرات آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی برای زیربنای کشور بود»، اظهار کرد: دغدغه او عمدتاً رفاه مردم بود. فقر الان دشمن اصلی مردم است و اگر نظام به آن نپردازد می‌تواند برای کشور ایجاد مشکل کند.

وی افزود: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی دغدغه‌هایی داشت، به عنوان یک عنصر فراشکوفا درباره هر کاری که تصمیمی می‌گرفتند آن را رها نمی‌کردند و به سرانجام می‌رساندند. ۶۰ سال پیش که کتاب «امیرکبیر قهرمان مبارزه با استعمار» را نوشت دغدغه توسعه ایران را داشت. آیت‌الله هاشمی در بیش از ۱۳ انتخابات شرکت کرد و تنها در ۲ مورد شکست خورد اما از آن شکست‌ها هم گذشت و در بیشتر جایگاه‌هایی که قرار داشت از طریق انتخاب مردم به آن جایگاه رسیده بود.

فرزند آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی یادآور شد: او پیش از انقلاب با همکاری شهید باهنر بنیادی تاسیس کرد و نام آن را «رفاه» گذاشت و همین دیدگاه را بعد از انقلاب نیز ادامه داد و از سال ۶۱ در دوران اوج جنگ دانشگاه آزاد اسلامی را تأسیس کرد که نیمی از فارغ‌التحصیلان کشور از این دانشگاه است. حتی وقتی در دوران ریاست جمهوری او قرار شد فروشگاهی زنجیره‌ای تاسیس شود نام «رفاه» را برای آن پیشنهاد داد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر