کد خبر: 177080
A

فرمانده بسیج: ما اگر از حرم اهل بیت دفاع می‌کنیم، برای این است که جمهوری اسلامی باقی بماند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین سخن سردار سلیمانی که گفت «جمهوری اسلامی حرم است» را این طور معنی کرد: ما اگر از حرم اهل بیت علیهم السلام دفاع می‌کنیم، برای این است که جمهوری اسلامی به عنوان تکیه‌گاه ملت‌های مسلمان و آزادی خواه جهان باید باقی بماند.

فرمانده بسیج: ما اگر از حرم اهل بیت دفاع می‌کنیم، برای این است که جمهوری اسلامی باقی بماند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ایران با انقلاب اسلامی برای اولین بار در جهان قد بر کشید و به عنوان الگویی جدید مورد توجه مسلمانان و ملت‌های آزادی‌خواه قرار گرفت. این ثمره خون شهدای ماست‌.

 مراسم «یادواره خانواده‌های چند شهید» در راستای کنگره ملی 24 هزار شهید پایتخت امروز در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد. سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اصحاب کریمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران، غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه تهران از حاضران این مراسم بودند.

سلیمانی در این مراسم کنگره 24 هزار شهید تهران را رویداد بزرگی دانست که در آستانه دهه فجر در حال برگزاری است و بیان کرد: شهدای ما جان خود را تقدیم پیروزی، ثبات و پایداری این انقلاب کردند و مقابل دشمنان ایستادند. آن‌ها باعث شدند انقلاب اسلامی از گذرگاه‌های سخت با موفقیت عبور کند.

وی درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران توضیح داد: اولین مؤلفه انقلاب ساقط شدن حکومت موروثی و سلطنتی بود. این خون شهدا بود که حکومت چندین ساله استبداد را ریشه‌کن کرد. آن حکومت همیشه از پدر به پسر می‌رسید و مردم در تعیین پادشاه کشور که بر همه مقدرات کشور مسلط بود، نقشی نداشتند. سرانجام هم انگلیسی‌ها بودند که فرزند رضا پهلوی را به جای او نشاندند.

 

سلیمانی تأکید کرد: انقلاب اسلامی این روند را ریشه‌کن کرد و انتخابات را به جای حکومت موروثی پادشاهی نشاند.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: این بزرگ‌ترین دستاورد چندین هزار ساله ملت ایران است که رژیم پهلوی جای خود را به جمهوری اسلامی داد. جمهوری اسلامی علوی و عاشورایی الگویی را در انتخابات و همه‌پرسی به میدان آورد. ایران با انقلاب اسلامی برای اولین بار در جهان قد بر کشید و به عنوان الگویی جدید مورد توجه مسلمانان و ملت‌های آزادی‌خواه قرار گرفت. این ثمره خون شهدای ماست‌.

 

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب ثبات و پایداری را در انقلاب چنان محقق کرد که امروز با وجود تلاطمات  سیاسی و نظامی دنیا، ملت ایران در نزدیکی قله حوزه تمدن نوین اسلامی قرار گرفته‌اند. پیامدهای بزرگ انقلاب اگر به درستی مورد توجه قرار بگیرند و تبیین شوند، آثار و نتایج بسیار بزرگی را در مقابل چشمان ما عیان خواهند کرد. 

 

سلیمانی افزود: از پیامدهای بین‌المللی پیروزی انقلاب اسلامی که توسط امام خمینی(ره) خلق شد و ملت ایران آن را عملیاتی کرد، این بود که قدرت نرم مبنای حرکت در انقلاب اسلامی قرار گرفت. امام(ره) اجازه نداد جوانان و داوطلبانی که می‌خواستند علیه رژیم پهلوی مبارزه مسلحانه انجام دهند، این کار را بکنند. او با تکیه بر قدرت و ایمان مردم و خون مطهر شهدا و همچنین با راهبرد غلبه خون بر شمشیر، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند. 

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین شرح داد: رهبر معظم انقلاب چند روز پیش فرمودند که جمهوری اسلامی از اول تکیه‌اش بر قدرت نرم بوده، به مردم بوده، به تبیین و روشنگری بوده و خواهد بود. امروز ما تحقق قدرت نرم و تبدیل آن به قدرتی سازنده و مؤثر در تحولات بین‌المللی را شاهد هستیم. 

 

وی سخن خود را این طور توضیح داد: آمریکایی که 50 درصد قدرت نظامی دنیا را دارد و انگلیس و رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی، با همه توان و قدرت نظامی خود نتوانستند بر ملت مظلوم غره کوچک‌ترین موفقیتی به دست بیاورند. در حالی که آن مردم دستشان خالی است. این مردم چندین سال است محاصره هستند و هنوز هم آب و غذا بر آن‌ها بسته است. 

 

سلیمانی تصریح کرد: انقلاب اسلامی تغییر هندسه قدرت در جهان بود و ایران را در ابعاد مختلف تبدیل به کشوری راهبردی و حتی شاید راهبردی‌ترین کشور در عالم تبدیل کرد. 60 هزار مستشار آمریکایی تا قبل از پیروزی جمهوری اسلامی در کشور ما حضور داشتند تا کشور ما را به سمت و سویی ببرند که نظام سلطه می‌خواست. آن‌ها می‌خواستند کشور ایران مهم‌ترین متحد رژیم صهیونیستی باشد.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره جبهه مقاومت توضیح داد: آمریکایی‌هایی که عراق و افغانستان را اشغال کردند، نتوانستند قدرت سخت را به قدرت نرم تبدیل کنند. آن‌ها به رهگیری یکی از موشک‌های انصارالله یمن افتخار می‌کنند. آمریکایی‌ها در حال برنامه‌ریزی و مذاکره برای خروج نیروهایشان از سوریه و عراق هستند. این یعنی پیروزی قدرت نرم نظام اسلامی بر قدرت سخت نظام استکباری‌.

 

وی ادامه داد: موج عظیمی از احساسات، بیان عقاید و افکار آزادی خواهانه در مردم مسلمان جهان شکل گرفته که در فضای مجازی قابل مشاهده و رصد است. این ثمره خون شهدایی است که در انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین سخن سردار سلیمانی که گفت «جمهوری اسلامی حرم است» را این طور معنی کرد: ما اگر از حرم اهل بیت علیهم السلام دفاع می‌کنیم، برای این است که جمهوری اسلامی به عنوان تکیه‌گاه ملت‌های مسلمان و آزادی خواه جهان باید باقی بماند.

 

سلیمانی شهدا را درخت تناور انقلاب اسلامی دانست که شجره انقلاب اسلامی را با خون مطهر خودشان آبیاری کردند؛ سپس گفت: امروز دنیا در حال گذر از مرحله‌ای مهم و تاریخی است که پیامدهای آن با اندکی صبر آشکار خواهد شد. ملت ایران ثابت خواهد کرد که راهی را که با انقلاب اسلامی شروع کرد، راه درست، روشن و موفقیت ملت‌های جهان و تحقق‌ آرمان‌های عدالت‌خواهانه، صلح‌جویانه و اسلامی برای همه بشریت، به خصوص بشریت گرفتار شده در منجلاب غرب، است.

 

وی با بیان اینکه قطعاً ملت‌های دنیا مسیر ایران را دنبال خواهند کرد، توضیح داد: ملت ایران مفهوم شهادت را به جهان عرضه کردند. گرایش به اسلامی که در جهان به وجود آمده، نتیجه خون شهیدان ایران است. این پیروزی‌ها را به خانواده‌های شهدا تبریک می‌گویم. شما خانواده‌های شهدا صبر و بزرگواری نشان دادید و در همه جای دنیا و کشور درس شدید. امیدواریم بتوانیم راه شهدای عزیز را تداوم ببخشیم و ادامه دهیم. 

 

سلیمانی در پایان فرهنگ ایثار و شهادت را حلال مشکلات ما در کشور دانست و اظهار داشت: هر جا از فرهنگ ایثار و شهادت بهره بردیم به موفقیت‌های بزرگی رسیدیم و هر جا از فرهنگ ایثار و شهادت فاصله گرفتیم مشکلاتی بروز کرد. هیچ وقت نباید اجازه دهیم این اشتباهات و مسیر غلط به جمهوری اسلامی و مسیر نورانی و مشعشع ایثار و شهادت الصاق شود.

 

گفتنی است همزمان با برگزاری کنگره ملی 24 هزار شهید پایتخت، از خانواده‌هایی که چند نفر از اعضای آنها، به شهادت رسیده اند، در سالن همایش‌های بین المللی برج میلاد تجلیل شد. استان تهران 962 خانواده 2 شهید، 96 خانواده سه شهید، و 20 خانواده چهار شهید به بالا دارد. مراسم نهایی کنگره ملی 24 هزار شهید پایتخت، 11 بهمن در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر