کد خبر: 177251
A

مدیر حوزه های علمیه: شاهد جوشش ورزش در حوزه های علمیه هستیم

اعرافی مدیر حوزه های علمیه در پیامی از همه شرکت کنندگان، تیم های ورزشی طلاب و فضلای حوزه های علمیه از سراسر کشور و دست اندرکاران ورزش حوزویان تقدیر کرد.

مدیر حوزه های علمیه: شاهد جوشش ورزش در حوزه های علمیه هستیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در پیامی از همه شرکت کنندگان، تیم های ورزشی طلاب و فضلای حوزه های علمیه از سراسر کشور و دست اندرکاران ورزش حوزویان تقدیر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

مسئولین محترم جشنواره ورزشی طلاب کشور، تیم های ورزشی، طلاب عزیز وسفیران سلامت و تندرستی

سلام علیکم

با تبریک همه مناسبت های ماه شریف رجب المرجب و دهه خجسته فجر انقلاب اسلامی و با درود به ارواح تابناک شهدای عالی مقام و امام راحل عظیم الشان (قدس سره) مراتب تقدیر وسپاس بیکران خویش را به همه شرکت کنندگان، تیم های ورزشی طلاب و فضلای حوزه های علمیه از سراسر کشور و دست اندرکاران ورزش حوزویان عزیز تقدیم می نمایم و مقدم همه دوستان را در این جشنواره فاخر گرامی میدارم.

مقوله سلامت موضوعی بسیار مهم از دیدگاه اسلام به شمار می آید، از منظر اسلام سلامت را باید جامع همه ساحات وجودی انسان و معطوف به سعادت جاویدان وی تفسیر کرد و در این نگاه فراگیر باید جسم و جان و روح و روان را مد نظر قرار داد و به موضوع تربیت بدنی و ورزش از این منظر نگریست و البته، ورزش در جهان معاصر به دلیل شرایط زیستی بشر از اهمیت مضاعفی برخوردار شده و به شکل یک نهاد اجتماعی و فرهنگی مهم درآمده است و از این رو از جهات گوناگون با رسالت فرهنگی حوزه ارتباط وثیق پیدا کرده است و به فضل الهی اکنون شاهد جوشش های خوب ورزش با منطق اسلامی و حوزوی هستیم و باید از همه عزیزان فعال حوزوی و بسیجی در این زمینه تقدیر و سپاس و چند نکته را تاکید نمایم:

۱- سلامت طلاب و فضلای عزیز حوزوی و روحانی در گرو اهتمام و فرهنگ سازی نسبت به ورزش همگانی در مدارس و حوزه‌ها است و باید برای آن زمینه‌ها و ابزارها و تجهیزات لازم فراهم آید.

۲- ورزش حوزه باید متناسب با شئون در رسالت های حوزه سامان و ارتقا یابد و از این رهگذر الگوی ورزش و تیم ورزشی سرآمد و سالم و الهام بخش ترسیم شود و عزیزان حوزوی و روحانی باید نماد ورزش منطبق بر ارزش های اسلامی و دینی باشند.

۳- افزون بر آنچه اشاره شد، ورزش بمثابه نهادی اجتماعی و دارای امتداد در نسل جوان باید مدنظر و رابطه آن و فرهنگ مورد توجه قرار گیرد و تجلی ارزشهای الهی و معنوی در آن، در نظام معرفتی و تبلیغی باید برنامه ریزی و ارتباط با جامعه ورزشی دنبال شود.

۴- از سوی دیگر حوزه باید گامهای اساسی تر در علوم ورزشی از نگاه اسلام به ویژه در حوزه فلسفه، فقه و اخلاق ورزش و سلامت بردارد و برای آن برنامه ریزی نماید.

۵- ترویج سلامت جامع و ورزش همگانی در جامعه و نسل جوان در پرتو ارزشهای معنوی نیز از وظایف ما و شما بشمار میآید و باید در این زمینه تلاش نمود.

۶- رویکرد بین المللی و برنامه ریزی برای گسترش گفتمان معنوی و الهی و انقلاب اسلامی در حوزه ورزش در بین الملل وظیفه دیگری است که باید بدان اهتمام ورزید.

۷- تدوین سند جامع و منشور سلامت و ورزش مقوله ای است که نیازمند اقدامات اساسی است و همه باید برای تدوین و تحقیق آن تلاش نماییم.

در پایان از همه برگزار کنندگان و دست اندرکاران و طلاب و فضلای عزیز و تیم های ورزشی و سفیران سلامت و تندرستی جشنواره ورزشی طلاب کشور، صمیمانه قدردانی کرده و توفیق روزافزون همگان را از خداوند متعال خواستارم.

علیرضا اعرافی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر