کد خبر: 177356
A
در گفت و گو با دیده‌بان ایران مطرح شد؛

سرمدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: همانگونه که تامین منابع نظامی برای دفاع ضروری است، تجهیز صدا و سیما برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن هم ضروری است

کیومرث سرمدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درخصوص بودجه کلان صدا و سیما به دیده‌بان ایران گفت: صدا و سیما یک رسالت ملی و حتی فرامرزی دارد، همانگونه که تامین منابع برای مسائل دفاعی در زمینه‌های نظامی جزو واجبات و تکالیف مجلس و دولت است، حمایت و تجهیز مراکز فرهنگی برای مقابله با اقدامات و جنگ ترکیبی دشمن هم واجب است.

سرمدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: همانگونه که تامین منابع نظامی برای دفاع ضروری است، تجهیز صدا و سیما برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن هم ضروری است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ هر سال در زمان بررسی لایحه بودجه، رقم‌های تعیین شده برای برخی از نهادها و سازمان‌های خاص، از جمله صدا و سیما بحث‌برانگیز است. امسال هم نمایندگان مجلس بودجه ۲۴ همتی برای صداوسیما در سال ۱۴۰۳ را تصویب کردند. این در حالی است که دولت با افزایش ۲۰ درصدی حقوق مزدبگیران مخالفت کرده و معتقد است تغییر ۱۸ درصد افزایش حقوق به ۲۰ درصد از سوی نمایندگان مجلس موجب کسری بودجه می‌شود و پذیرفتنی نیست.

کیومرث سرمدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به اینکه چرا علیرغم اینکه صدا و سیما از طریق تبلیغات درآمد دارد، بودجه آن هر سال افزایش پیدا می‌کند اما افزایش حقوق کارمندان و کارگران متناسب با میزان تورم نیست، به دیده‌بان ایران گفت: «بر اساس قانون حقوق کارمندان و کارگران باید متناسب با میزان تورم افزایش پیدا کند اما توان دولت در بحث افزایش حقوق کارکنان بالا نیست. البته بنده مخالف افزایش ۲۰ درصدی هستم و پیشنهاد افزایش ۲۵ درصدی را داده‌ام که امیدوارم در صحن علنی مجلس رای بیاورد. خوشبختانه بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تصویب و در حال اجرایی شدن است.»

این نماینده مجلس در واکنش به افزایش بودجه کلان صدا و سیما عنوان کرد: «در هجمه دشمنان و شبیخوان فرهنگی و جنگ ترکیبی دنیا علیه جمهوری اسلامی، به طور قطعی حمایت از مراکزی که کار فرهنگی انجام می‌دهند، مخصوصا صدا و سیما، لازم و واجب است.»

سرمدی ادامه داد: «صدا و سیما یک رسالت ملی و حتی فرامرزی دارد، همانگونه که تامین منابع برای مسائل دفاعی در زمینه‌های نظامی جزو واجبات و تکالیف مجلس و دولت است، حمایت و تجهیز مراکز فرهنگی برای مقابله با اقدامات و جنگ ترکیبی دشمن هم واجب است. منابع درآمدی هم که صدا و سیما ممکن است داشته باشد هم کمک مضاعف است.»

وی در واکنش به انتقادهایی مبنی براینکه صدا و سیما به دلیل عملکرد نامطلوش بینندگان خود را از دست داده است، به دیده بان ایران گفت: «من مخالف این هستم که صدا و سیما دیگر بیننده ندارد. حتی اگر بپذیریم که برنامه‌های صدا و سیما مخاطب کمی دارد یا جاذبه های لازم را ندارد، تقویت این سیستم می‌تواند برنامه‌ها را متنوع کند و غنای بیشتری بخشد.»

منبع: سایت دیده‌بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر