کد خبر: 177949
A

محمدباقر نوبخت: برای اعلام سرلیست و لیست باید صبر کرد

دبیر کل حزب اعتدال و توسعه گفت: هنوز وضعیت صلاحیت برخی کاندیدها به مانند غلامعلی جعفرزاده مشخص نشده و برای اعلام سرلیست و یا اعلام لیست باید صبر کرد.

محمدباقر نوبخت: برای اعلام سرلیست و لیست باید صبر کرد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمدباقر نوبخت، دبیرکل حزب اعتدال و توسعه کشور ظهر امروز پانزدهم بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات مجتمع سپیدار رشت با اشاره به لیست حمایتی اعتدال و توسعه در تهران اظهار کرد: قبلا هم در مصاحبه‌های مخالف گفته شد، رویکرد حزب اعتدال توسعه به صورت ائتلافی با دیگر جریان‌ها بوده و بر همین اساس با اصلاح طلبان و اصول‌گرایان معتدل در حال رایزنی هستیم ولی منتظریم تا ۱۹ بهمن شورای نگهبان لیست نهایی کاندیداهای تایید صلاحیت شده را اعلام کند.

بخش‌هایی از اظهارات نوبخت در این نشست به شرح زیر است:

«حزب و اعتدال و توسعه برای اعلام لیست منتظر اعلام نظر نهایی شورای نگهبان برای ۱۹ بهمن است،  هنوز وضعیت صلاحیت برخی کاندیدها به مانند غلامعلی جعفرزاده مشخص نشده و برای اعلام سرلیست و یا اعلام لیست باید صبر کرد، ولی بسیار امیدواریم شورای نگهبان و نهادهای ذیربط فرآیند پیشین را اصلاح کند تا همه جریانات در انتخابات شرکت کنند.

مجلس شورای اسلامی به سه دلیل جایگاهش تضعیف شده است و نخستین دلیل آن است که نمایندگان فعلی مجلس شامل تمامی سلایق مردم نمی‌شود زیرا تا زمانی که همه سلایق در مجلس حضور پیدا نکند مجلس دچار نقصان می‌شود.

در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز صلاحیت برخی سلایق سیاسی تایید نشد و ما معترض هستیم و انتظار داریم شورای نگهبان صلاحیت این افراد را تایید کند تا شرایط رقابت و مشارکت در انتخابات فراهم شود.

به اعتقاد بنده مجلس فعلی نتوانست به درستی به عملکرد نظارتی خود عمل کند زیرا اگر نظارت به خوبی صورت می‌گرفت دیگر شاهد اتفاقاتی مثل چای دبش در کشور نبودیم و این امر باعث تضعیف جایگاه مجلس شد.

در هشت سال دولت یازدهم و دوازدهم رشد حقوق نسبت به رشد تورم بیشتر بود و در ۲ سال ۹۵ و سال ۹۶ تورم کاهش یافت ولی در سال ۹۷ به دلیل بازگشت تحریم‌ها بار دیگر تورم ۲ رقمی شد لذا در سال ۹۸ از ظرفیت قانونی برنامه پنجم توسعه استفاده کردیم تا حقوق شاغلین را ۵۰ درصد افزایش دادیم و سپس با استفاده و از ظرفیت قانون برنامه ششم توسعه، همسان‌سازی حقوق را اجرا کردیم.

در هشت سال دولت گذشته ۵۰ میلیارد تومان به صورت نقد برای احیای ۲ رودخانه زرجوب و گوهر رود و ۲۲۰ میلبارد تومان برای ساماندهی پسماند در گیلان اختصاص دادیم و این اعتبارات به صورت نقد پرداخت شد و این ارقام بین چند دستگاه توزیع شد ولی انتظار ما حل معضلات گیلان در این ۲ حوزه بود که متاسفانه محقق نشد.»

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر