کد خبر: 178292
A

وزیر ارشاد: به زودی در بیت المقدس به امامت ولی امر مسلمین نماز می خوانیم

محمد مهدی اسماعیلی وزیر ارشاد گفت: انقلاب اسلامی ایران مردمی‌ترین انقلاب تاریخ بشری است، از جنس بعثت انبیاست؛ هیچ هماوردی ندارد. شاید برخی از انقلاب های دنیا شباهت هایی داشته باشند اما حضور اکثریت نزدیک به اجماع عمومی تنها در انقلاب اسلامی رخ داد.

وزیر ارشاد: به زودی در بیت المقدس به امامت ولی امر مسلمین نماز می خوانیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمد مهدی اسماعیلی وزیر ارشاد طی سخنانی در همایش بین‌المللی انقلاب اسلامی، جهاد و مقاومت، عزت بین‌المللی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به برکت خون مجاهدان بزرگ در آستانه عبور از همه مشکلات داخلی خارجی و در آستانه رسیدن به حوزه مهم تمدن‌سازی اسلامی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی این بود که امام (ره) از روز اول آرمان خودش را محدود به اصلاح وضعیت داخل ایران نکرد، امام(ره) از روز اول مبارزه و نهضت بزرگ یک آرمان بزرگ را در حوزه سیاسی اعلام کردند که رهایی از استبداد داخلی، مبارزه با استعمار خارجی و مبارزه با صهیونیست بود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امام (ره) در ایام مبارزه به شدت مورد آزار و اذیت، حصر، هجرت و تبعید قرار گرفت چون از هر سه ضلع این مبارزه لحظه‌ای پا پس نکشید، با قوت مسیر مبارزه را ادامه داد.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران مردمی‌ترین انقلاب تاریخ بشری است، از جنس بعثت انبیاست؛ هیچ هماوردی ندارد. شاید برخی از انقلاب های دنیا شباهت هایی داشته باشند اما حضور اکثریت نزدیک به اجماع عمومی تنها در انقلاب اسلامی رخ داد.

 

اسماعیلی با بیان این که انقلاب وقتی به پیروزی رسید از پشتیبانی ۹۸ درصد مردم برخوردار بود، یادآور شد: با رایزنی، لابی و مذاکرات پشت درهای بسته و با بده و بستان‌های متعارف دیپلماتیک امکان پیشرفت موضوع فلسطین و حل مساله اشغال وجود نداشت. امام مهم‌ترین کارش مردمی کردن مبارزه بود و جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس نامگذاری کردند، توده‌ها را به صحنه آوردند.

 

وزیر ارشاد ادامه داد: انتفاضه سال ۱۹۸۷ با سنگ شروع شد اما امروز رژیم صهیونیستی و همه دنیای استکباری و غرب را به شکست و نابودی کشانده است، این معجزه برخاسته از نهضت امام(ره) است که صهیونیست‌ها را تحقیر کرد.

وی همچنین اظهار کرد: آن هایی که ایجاد سرزمین از نیل تا فرات را در سر داشتند امروز در داخل سرزمین اشغالی در محدوده کوچکی به نام غزه در گِل فرو رفته اند، این ماهیت مقاومت است، مردم غزه شهید می‌دهند، چندین هزار کودک شهید شده، مکتب مقاومت قهرمان ساز است  و می بینید با شهادت ۲۷ هزار نفر امروز خون بر شمشیر پیروز شده است. همان شعار امام (ره) در غزه در تحقق کامل است و ما به مقاومت و نصرت های الهی ایمان داریم.

اسماعیلی عنوان کرد: خداوند متعال نصرت خود را بر مؤمنین نازل می کند، به زودی در بیت‌المقدس عزیز نماز وحدت امت اسلامی به امامت ولی امر مسلمین اقامه می کنیم و این روز نزدیک است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر