کد خبر: 178643
A

زیدآبادی: حماس چه نفع مشخصی از عملیات طوفان الاقصی برده است؟/ این حجم از ویرانی و گرسنگی و مرگ در کجای معادله پاسخ داده می‌شود؟

احمدزیدآبادی فعال اصلاح طلب با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: همهٔ کسانی که عملیات ۷ اکتبر حماس علیه اسرائیل را اقدامی "راهبردی" توصیف کردند، تمام دستاوردهای این عملیات را در "ضربه به اسرائیل" خلاصه کرده‌اند.

زیدآبادی: حماس چه نفع مشخصی از عملیات طوفان الاقصی برده است؟/ این حجم از ویرانی و گرسنگی و مرگ در کجای معادله پاسخ داده می‌شود؟

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ احمد زیدآبادی نوشت:

پرسشی که نیازمند پاسخ روشن است!

همهٔ کسانی که عملیات ۷ اکتبر حماس علیه اسرائیل را اقدامی "راهبردی" توصیف کردند، تمام دستاوردهای این عملیات را در "ضربه به اسرائیل" خلاصه کرده‌اند.

حالا پس از گذشت بیش از چهارماه از آن عملیات، این افراد باید توضیح دهند که فلسطینی‌ها بخصوص سازمان حماس از آن عملیات چه نفع مشخصی برده است؟

در پاسخ به این پرسش اغلب گفته می‌شود، اسرائیل به رغم شخم زدن نوار غزه، هنوز پس از گذشت چهارماه به اهداف اعلام شدهٔ خود دست نیافته است.

مسئله اما به نظر من این است که حماس چه اهداف استراتژیکی از عملیات داشته و به کدام‌یک از آنها رسیده است؟

سطح و حجم و عمق ویرانی در نوارغزه و وضعیت بی‌نهایت مصیبت‌بار و دلخراش مردم آن، عیان و آشکار است. این حجم از ویرانی و گرسنگی و مرگ در کجای معادله پاسخ داده می‌شود؟

می‌دانم که برخی محافل صاحب قدرت، از طرح این نوع پرسش‌ها برانگیخته و عصبی می‌شوند، اما شرایطی که در نوارغزه در حال رقم‌خوردن است، عریان‌تر و جدی‌تر و مصیبت‌بارتر از آن است که بتوان بیش از این، از زیر بار پاسخ به این سنخ پرسش‌ها شانه خالی کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر