کد خبر: 178855
A

معاون اول قوه قضائیه: همه اقشار مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند که تابع نظامشان هستند

معاون اول قوه قضائیه گفت: امام در همه سخنرانی‌ها دارند که این نظام به پشتوانه اقشار مختلف مردم شکل گرفته است. امام در وصیت‌نامه الهی – سیاسی دارد که این انقلاب قابل مقایسه با هیچ انقلابی نیست. یکی از دلایلش این است که همه اقشار مردم اعم از کارگر، کارمند، دانشجو، طلبه، اصناف، بازاری و کسبه شرکت داشتند و هر وقت که یک گروهی بخواهند کمی عقب برود، معلوم است که این نظام متضرر می‌شود.

 معاون اول قوه قضائیه: همه اقشار مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند که تابع نظامشان هستند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه با تأکید بر اینکه هیچ وقت جمهوریت و اسلامیت قابل تفکیک نیست، گفت:همه اقشار مردم، از هر صنفی در راهپیمایی 22 بهمن حاضر شدند و نشان دادند که تابع نظامشان هستند. مسئولان نظام باید قدر این حضور را بدانند. عموم مردم به وظیفه خودشان عمل کرده‌اند و اینجا است که مسئولان در هر جایگاهی که دارند، باید به وظیفه خودشان عمل کنند.

مشروح این گفت‌وگو را در  ادامه می‌خوانید:

به نظر شما جایگاه مردم در اندیشه و عمل حضرت امام کجا بود؟

همان طوری که از فرمایشات حضرت امام و مقام معظم رهبری پیدا است و این نظام «جمهوری اسلامی» است، هیچ وقت جمهوریت با اسلامیت قابل تفکیک نیست و هر جایی که کسانی بخواهند این دو را از هم جدا کنند و یکی را بر دیگری ترجیح بدهند، ما متضرر می‌شویم. فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن 1402 و حضور مردم، یک پیام دارد. پیامش این است که مردم به ندای رهبری پاسخ مثبت دادند. دوم جمهوریتی است که همه اقشار مردم، از هر صنفی در این راهپیمایی حاضر شدند و نشان دادند که تابع نظامشان هستند.

مسئولان نظام باید قدر این حضور را بدانند. عموم مردم به وظیفه خودشان عمل کرده‌اند و اینجا است که مسئولان در هر جایگاهی که دارند، باید به وظیفه خودشان عمل کنند.

اهتمام حضرت امام به نقش و جایگاه مردم، طی 45 سال گذشته کجا تبلور پیدا کرده است؟

امام در همه سخنرانی‌ها دارند که این نظام به پشتوانه اقشار مختلف مردم شکل گرفته است. امام در وصیت‌نامه الهی – سیاسی دارد که این انقلاب قابل مقایسه با هیچ انقلابی نیست. یکی از دلایلش این است که همه اقشار مردم اعم از کارگر، کارمند، دانشجو، طلبه، اصناف، بازاری و کسبه شرکت داشتند و هر وقت که یک گروهی بخواهند کمی عقب برود، معلوم است که این نظام متضرر می‌شود.

منبع: جماران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر