کد خبر: 178958
A

نماینده ولی فقیه: هر رای مردم موجب خوشحالی امام زمان و رهبر می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اگر یک رای بیشتر در صندوق‌ها جمع‌آوری شود دشمن عصبانی شده و یک رای کمتر دشمن را شاد می‌کند.

نماینده ولی فقیه: هر رای مردم موجب خوشحالی امام زمان و رهبر می‌شود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی امروز در جمع مبلغان دهه فجر و انتخابات که در مسجد شیخ الاسلام قزوین برگزار شد گفت: حرکت جهادی و ارزشمند شما جزو کارهای خوبی است که قلب رهبر حکیم انقلاب و قلب امام زمان (عج) را شاد و مردم را امیدوار می‌کند، معرفت‌افزایی، بصیرت‌بخشی و مردم را به اهمّ مسائل زمانه خودشان آشنا کردن از نتایج حضور شماست.

وی ادامه داد: خواص را می‌توان به دو بخش تقسیم‌بندی کرد، یک بخش خواص ایمانی و خداپسند هستند، یک بخش هم خواص شیطانی هستند، خواص ایمانی چه کسانی هستند؟ چقدر آیات اساسی در قرآن است که کلیدواژه‌های خواص را به ما معرفی می‌کند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: برای مثال قرآن در مورد خواص خوب، مثبت و خدایی در آیه ۳۰ سوره فصلت می‌فرماید «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُون»، یعنی (در حقیقت کسانی که گفتند پروردگار ما خداست‌ سپس ایستادگی کردند فرشتگان بر آنان فرود می‌آیند و می‌گویند هان بیم مدارید و غمین مباشید و به بهشتی که وعده یافته بودید شاد باشید).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: مطابق این آیه کسانی خواص هستند که رَبُّنَا اللَّهُ گفتند و در تمام جریانات زندگی، خطرها، ترس‌ها و از دست دادن موقعیت‌ها پای حرفشان ایستادند، وقتی خواص شدند خدا یک قدرت و موقعیت معنوی فوق‌العاده‌ای به آن‌ها می‌دهد که ملائکه در دلشان نازل می‌شوند که ترس را از دل این‌ها برمی‌دارند و نگرانی و حزن را از آن‌ها دور می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در مورد فرشتگان می‌فرماید آن‌ها هیچ عصیانی نسبت به خدا ندارند، هر چه خدا به آن‌ها فرمان داده، همان را انجام می‌دهند، پس اگر در این آیه فرشتگان به مؤمنین می‌گویند نترسید و غمگین نباشید، این حرف فرشتگان نیست، بلکه حرف خداست و امر خدا را اجرا کرده‌اند، بنابراین وقتی فرشتگان می‌گویند «أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا»، دیگر ترس و حزنی باقی نمی‌ماند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تأکید کرد: در آیه ۱۳ سوره احقاف نیز آمده است (محققاً کسانی که گفتند پروردگار ما خداست، سپس ایستادگی کردند، بیمی بر آنان نیست و غمگین نخواهند شد).

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خداوند در آیات ۲۲۱ و ۲۲۲ سوره شعراء می‌فرماید «هَلْ أُنَبِّئُکُمْ عَلَی مَنْ تَنَزَّلُ الشَّیَاطِینُ، تَنَزَّلُ عَلَی کُلِّ أَفَّاکٍ أَثِیمٍ»، یعنی (آیا شما را خبر دهم که شیاطین بر چه کسی فرود می‌آیند؟ بر هر دروغزن گناهکاری فرود می‌آیند).

وی یادآور شد: خداوند در این آیات می‌فرماید شیاطین بر قلب هر دروغگوی گنهکاری نازل می‌شوند، ما اگر دروغگو باشیم شیطان به ما کمک می‌کند که بیشتر دروغگو باشیم، در ابتدا ما شیطنت کرده و دروغ می‌گوییم، وقتی این مسیر را ادامه دادیم خودمان یک دروغگوی حرفه‌ای، گنهکار پای‌کار و در نهایت تبدیل به شیطان می‌شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: تقابل بین حق و باطل در آیات ۳۰ سوره فصلت و ۲۲۲ سوره شعراء وجود دارد، اگر این تقابل را بدانیم خیلی می‌تواند مؤثر باشد، آیه ۲۲۲ سوره شعراء در شرح خواص شیطانی است.

وی عنوان کرد: خداوند درباره خواص مؤمنین می‌فرماید که این سه ویژگی را باید داشته باشند، یک ویژگی در آیه ۱۰۲ سوره آل‌عمران است که خداوند می‌فرماید (ای کسانی که ایمان آورده‌اید، آنچنان که حق تقوی و پرهیزکاری است، از خدا بپرهیزید)، در این آیه از لزوم ادا کردن حق تقوا سخن به میان آمده است، آن کسی که جزو خواص می‌شود نباید به تقوای معمولی رضایت بدهد، یعنی هم خودمان حق تقوا را رعایت کنیم و هم به دیگران در فضای تقوا کمک کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: ویژگی دوم خواص در آیه ۱۲۱ سوره بقره آمده که خداوند در این آیه می‌فرماید (کسانی که کتاب آسمانی به آنان داده‌ایم و آن را چنانکه باید می‌خوانند)، خداوند در این آیه از کسانی سخن گفته که قرآن را تلاوت می‌کنند و حق آن را ادا می‌کنند و به قول امیرالمؤمنین (ع) از قرآن دوای دردهای بی‌درمان خود را جست‌وجو می‌کنند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: ویژگی سوم خواص در آیه ۷۸ سوره حج آمده که خداوند در این آیه می‌فرماید (در راه خدا چنانکه حق جهاد در راه اوست، جهاد کنید)، کاری که امروز شما انجام می‌دهید مصداق بارز جهاد شامل جهاد فرهنگی، جهاد ایمانی و معنوی و مقابله با جهاد تهاجمی شیطانی دشمن است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: وقتی همه این سه حق یعنی حق تقوا، حق تلاوت و حق جهاد ادا شود، خدا یک جایزه به مؤمنین می‌دهد، ما در زمان انقلاب می‌گفتیم انقلاب به‌خاطر وحدت مردم، ایمان مردم و رهبری پیروز شد، یعنی این‌ها سه عنصر مهم پیروزی انقلاب بودند، وقتی این سه عنصر در کنار هم قرار گرفتند، خدای متعال عنصر چهارمی را به‌صورت تشویقی به این جامعه داد و آن هم امدادهای غیبی خدا بود، در طبس مردم نبودند که جلوی هلی‌کوپترها و هواپیماهای تهاجمی و خطرناک آمریکا بایستند، آنجا امدادهای غیبی به میان آمد.

وی تصریح کرد: بنابراین اگر ما حق تقوا، تلاوت و جهاد را رعایت کنیم خدای متعال یک تشویقی به ما می‌دهد که این تشویق در آیه ۲ سوره انفال آمده است، خداوند در این آیه می‌فرماید (مؤمنان همان کسانی هستند که چون یاد خدا شود دلهایشان بترسد و چون آیات او بر آنان خوانده شود بر ایمانشان بیفزاید و بر پروردگار خود توکل می‌کنند).

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین یادآور شد: خداوند در آیه ۴ سوره انفال می‌فرماید (آنان هستند که حقا مؤمنند، برای آنان نزد پروردگارشان درجات و آمرزش و روزی نیکو خواهد بود).

امام جمعه قزوین اظهار کرد: بنابراین به آن‌هایی مؤمن حقیقی می‌گویند که جهادشان، تلاوت‌شان و تقوایشان حقیقی است، پس در حالت کلی مؤمن حقیقی می‌شوند.

وی عنوان کرد: ویژگی دیگر خواص نیز در آیه ۱۰۴ سوره نساء آمده که خداوند در این آیه می‌فرماید (و در تعقیب و جست‌وجوی دشمن سستی نکنید، اگر شما در رویارویی با دشمن درد و رنج می‌بینید، آنان نیز چون شما درد و رنج می‌بینند، و شما چیزی را چون پیروزی و پاداش از خدا امید دارید که آنان امید ندارند، و خدا همواره دانا و حکیم است).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: اگر شما کار تبلیغی، جهادی و نظامی کردید یا بسیجی شدید اما با مشکلات مواجه شدید و دشمن در مقابل شما کارهای سنگینی انجام داد، در تعقیب دشمن اگر درد و رنجی به شما رسید سست نشوید، چرا که دشمنان شما هم درد می‌کشند، البته شما به خدا امید دارید و آن‌ها چنین امیدی ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های خواص در آیه ۳۲ سوره حج آمده که خداوند در این آیه می‌فرماید (این است فرائض خدا و هر کس شعائر الهی را بزرگ دارد در حقیقت آن حاکی از پاکی دل‌هاست)، کسانی که برای شعائر الهی ارزش قائل می‌شوند، این نشانه پاکی دل آن‌هاست، امروز انتخابات یکی از مهم‌ترین شعائر الهی است.

وی با تأکید بر اینکه حتی یک رأی بیشتر دشمنان را عصبانی می‌کند، عنوان کرد: اگر یک رأی بیشتر در صندوق‌ها جمع‌آوری شود دشمن عصبانی شده و یک رأی کمتر دشمن را شاد می‌کند، شما در چنین میدانی فعالیت می‌کنید، این فعالیت برکت دارد و دل رهبر حکیم انقلاب را شاد می‌کند، بنابراین کسانی که برای شعائر الهی ارزش قائلند جزو خواص ایمانی هستند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در مقابل این آیه، ما خواص شیطانی هم داریم، خداوند در آیه ۱۹ سوره نور می‌فرماید (کسانی که دوست دارند زشتکاری در میان آنان که ایمان آورده‌اند، شیوع پیدا کند، برای آنان در دنیا و آخرت عذابی پر درد خواهد بود و خداست که می‌داند و شما نمی‌دانید).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: تمام همت خواص شیطانی بر فساد، فحشا، گناه، دروغ، اعتیاد، طلاق و حیوان‌پروری به جای فرزندآوری است، فعالیت این خواص را باید خواص مؤمن جبران کند و از آن جلوگیری کنند.

وی اظهار کرد: خداوند در آیه ۶۷ سوره توبه خواص شیاطین را می‌فرماید، منافقین شیطان هستند، خداوند در این آیه می‌فرماید (مردان و زنان دو چهره همانند یکدیگرند، به کار ناپسند وا می‌دارند و از کار پسندیده باز می‌دارند و دست‌های خود را از انفاق می‌بندند، خدا را فراموش کردند، پس خدا هم فراموششان کرد، در حقیقت این منافقانند که فاسقند).

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: خداوند در این قسمت در ۴ آیه راجع به منافقین سخن می‌گوید، سپس به سراغ مؤمنین می‌رود و در آیه ۷۱ سوره توبه می‌فرماید (مردان و زنان با ایمان دوستان یکدیگرند که به کارهای پسندیده وا می‌دارند و از کارهای ناپسند باز می‌دارند و نماز را بر پا می‌دارند و زکات می‌دهند و از خدا و پیامبرش فرمان می‌برند، آنان که خدا به زودی مشمول رحمتشان قرار خواهد داد که خدا توانا و حکیم است).

امام جمعه قزوین بیان کرد: منافقین ربطی به هم ندارند، عاطفه‌ای نسبت به هم ندارند، هم‌افزایی سرشان نمی‌شود و حتی نسبت به یکدیگر دشمنی دارند، خداوند در آیه ۴ سوره منافقین می‌فرماید منافقین مثل چوب خشک هستند، چوب خشک نسبت به چوب خشک دیگر احساسی ندارد و فقط وقتی شعله‌ور شوند همدیگر را آتش می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: مؤمنین این گونه نیستند، مؤمنین دلسوز یکدیگرند و فدای یکدیگر می‌شوند، مؤمنین قلباً یکدیگر را دوست دارند و تمام وجودشان فدای یکدیگر می‌شود تا بتوانند کار دین را پیش ببرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: فعالان جبهه شیطان همان‌هایی هستند که خداوند در آیه ۳۲ سوره توبه راجع به آن‌ها می‌فرماید (کافران می‌خواهند نور خدا را با دهانشان به نفس تیره و گفتار جاهلانه خود خاموش کنند و خدا نگذارد تا آنکه نور خود را در منتهای ظهور و حد اعلای کمال برساند، هر چند کافران ناراضی و مخالف باشند).

وی تصریح کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید کافران اراده کرده‌اند و در کار خود جدی هستند که نور خدا را خاموش کنند، در مقابل این خدا خودش را با مؤمنین هم‌صف معرفی می‌کند و در آیه ۵ سوره قصص می‌فرماید (و خواستیم بر کسانی که در آن سرزمین فرو دست شده بودند و آنان را پیشوایان مردم گردانیم و ایشان را وارث زمین کنیم).

امام جمعه قزوین یادآور شد: این جبهه حق و جبهه الهی است، ان‌شاءالله شما در این جبهه موفق و معزّز باشید.

منبع: خبرگزاری حوزه

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر