کد خبر: 17907
A
دیده بان ایران گزارش می دهد:

از میان فرزندان مقامات سیاسی؛ کدام یک در لیست اصلاح طلبان و اصول گرایان قرار می گیرند

یک منبع آگاه به خبرنگار دیده بان ایران می گوید: در میان چهره های جوان اصول گرا فرزند سردار رادان و قاسمی از شانس بیشتری برخوردار هستند. اصول گرایان اول اردیبهشت از لیست "خدمت " رونمایی می کنند. یک منبع آگاه درشورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان درباره حضور فرزندان مقامات سیاسی به دیده بان ایران خبر داد: در میان فرزندان مقامات سیاسی، فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی؛ بیشترین شانس را دارد که به احتمال زیاد سر لیست این جریان خواهد بود و در کنار او فرزند وزیر ورزش علی سلطانی فر و محمد علیخانی فرزند قدرت الله علیخانیاز دیگر شانس های حضور در لیست هستند.

 از میان فرزندان مقامات سیاسی؛ کدام یک در لیست اصلاح طلبان و اصول گرایان قرار می گیرند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران "آقا زاده ها در لیست قرار می گیرند یا خیر؟!" این را فعالان سیاسی اصول گرا و اصلاح طلب از بزرگان و رهبران خود می پرسند . این پرسش گاه به هشتگ #آقازاده- ها" تبدیل می شودو گاه به نیش و کنایه های افرادی مانند عبدالله رمضان زاده بدل شده و نقد ها را تند تر و بحث ها را  دامن می زند.   رقابت و لابی گری برای حضور در لیست های اصلی اصلاح طلبان و اصول گرایان از همان روزهای ثبت نام شروع شد و با ثبت نام فرزندان مقامات سیاسی و نظامی نزدیک به دو جناح شناخته شده کشور  شدت بیشتری به خود گرفته است.فعالان سیاسی پذیرفته اند که  نسل عوض شده و فرزندان مقامات سیاسی می خواهند گونه ایی دیگر از بازیگری سیاسی را تجربه کنند. آنها می خواهند در اولین آوردگاه سیاسی شانس خود را بیازمایند.  

 

اصولگرایانی که ثبت‌نام کردند

در کنار اعضای فعلی شورای چهارم، چهره‌های شاخصی از دو جریان اصلی کشور، یعنی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان برای این دوره از انتخابات ثبت ‌نام کردند. از چهره‌های سرشناس گرفته تا جوانان و گروه‌های مختلف اجتماعی و صنفی. در جریان اصولگرا طیف جالبی از ثبت ‌نام‌کنندگان دیده می‌شود. اگرچه نامزدهای آنان چندان مورد توجه جریان‌های رسانه‌ای قرار نگرفته‌اند و گویا اصولگرایان توجه‌شان بیشتر معطوف به انتخابات ریاست‌جمهوری است تا شورای شهر. در میان این اسامی می‌توان به مهدی خورشیدی، داماد احمدی‌نژاد اشاره کرد که مدعی است به اصلاح‌طلبان نزدیک است تا میثم مظفر که در لیست قالیباف جای پایش محکم است و برای حضور در آن لیست نیازی به مذاکره و لابی ندارد. 

یک منبع آگاه به خبرنگار دیده بان ایران می گوید: در میان چهره های جوان اصول گرا فرزند سردار رادان و قاسمی از شانس بیشتری برخوردار هستند. اصول گرایان اول اردیبهشت از لیست "خدمت " رونمایی می کنند. 

در اردوگاه اصلاح طلبان 

در میان اصلاح‌طلبان اما وضع به گونه دیگری است. علاوه بر ثبت‌نام برخی اعضای شورای شهر اول  مانند علیزاده طباطبایی، ابراهیم اصغرزاده و...  جمعی از اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و نیز جوانان و برخی از فعالان رسانه‌ای و روزنامه‌نگاران هم این دوره برای انتخابات ثبت‌نام کردند که ثبت‌نام آنها بی‌حاشیه هم نبود. این حاشیه‌هایی البته بیشتر خود را در حساب‌های توییتری نشان می‌داد؛ به‌طوری‌که برخی از فعالان فضای مجازی جوانان ثبت‌نام‌کننده را به دلیل آنچه بی‌تجربگی می‌خوانند مورد نقد قرار دادند. از دیگر گروه‌هایی که با انتقاد مواجه شدند، روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای بودند. همچنین هشتگ دیگری که به راه افتاد، هشتگ آقازاده بود. ثبت نام  پر سرو صدای علی سلطانی فر فرزند وزیر ورزش سبب شد نام هایی چون مهدی مازنی فرزند احمد مازنی نماینده مجلس دهم و سید علی اصغر موسوی لاری فرزند موسوی لاری بر سر زبان ها بیافتد. 

یک منبع آگاه درشورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان درباره حضور فرزندان مقامات سیاسی به دیده بان ایران خبر داد: در میان فرزندان مقامات سیاسی، فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی؛ بیشترین شانس را دارد که به احتمال زیاد سر لیست این جریان خواهد بود و در کنار او فرزند وزیر ورزش علی سلطانی فر و محمد علیخانی فرزند قدرت الله علیخانی از دیگر شانس های حضور در لیست  هستند.  

حال باید دید کمپین های مجازی و لابی های سیاسی کدامیک بر ترکیب لیست اثر گذار خواهد بود. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر