کد خبر: 179203
A

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور خبر داد: تلاش زنان طلبه برای حضور مردم در انتخابات

مجتبی فاضل، مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه خواهران مبلغ نقش مهمی در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دارند،خاطر نشان کرد:خواهران طلبه و مبلغ بدون جانبداری از طیف و یا کاندید خاصی مردم را برای حصور حداکثری در پای صندوق های رای آماده می کنند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور خبر داد: تلاش زنان طلبه برای حضور مردم در انتخابات

به گزارش سایت دیده بان ایران؛حجت الاسلام مجتبی فاضل، مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور،چهارشنبه شب در گفت و گوی خبری صدا و سیمای لرستان، با اشاره به اهمیت علم آموزی از منظر دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع)بیان داشت:در دین مبین اسلام نسبت با علم آموزی و اشاعه معارف دینی و قرآنی سفارش ویژه ای شده است و در این میان نقش حوزه های علمیه برای اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه پررنگ می باشد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ مجتبی فاضل، با بیان اینکه تاسیس حوزه های علمیه خواهران از برکات ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران است، افزود: حوزه های علمیه خواهران ظرفیتی ویژه و بالقوه برای اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه هستند و باید از این ظرفیت ویژه تبلیغی به نحو مطلوب برای گسترش معارف دینی و تمدن اسلامی در جهان بهره گیریم.

فعالیت ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در کشور

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه هم اکنون ۵۰۰ مدرسه علمیه در سطوح ۲،۳ و ۴ مشغول فراگیری علوم حوزه هستند،بیان داشت:قریب به ۵۰ هزار بانوی طلبه در مدارس علمیه کشور مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند .

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با اشاره به اینکه هم اکنون خواهران بسیاری از مدارس علمیه سراسر کشور فارغ التحصیل شده اند،خاطر نشان کرد:فارغ التحصیلی در حوزه معنا ندارد و خواهرانی که دروس و سطوح حوزه را به اتمام رسانده اند در نهادها ،دستگاه ها و ارگان های تعلیمی و تربیتی و مناطق مختلف به تبلیغ علوم دینی مشغول هستند.

وی با بیان اینکه در راستای افزایش کمی و کیفی مراکز حوزوی و افزایش رشته ها و گرایش ها ویژه بانوان حوزه در تلاش هستیم،گفت:هم اکنون ۲۵۰ رشته گرایش در مدارس علمیه سراسر کشور به طلاب دروس حوزوی را آموزش می دهند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه طلاب باید دین شناس و مخاطب شناس باشند،افزود:طلاب باید خود عامل به عمل بوده و با شناسایی نیازهای مخاطبان در راستای تبلیغ معارف دینی در جامعه قدم بردارند.

حجت الاسلام فاضل اظهار داشت:طلاب باید با ایمان،اخلاق نیکو و سعه صدر در راستای گسترش تمدن اسلامی و فرهنگ مهدوی تلاش نموده و پاسخگوی نیازهای ضروری اجتماع باشند.

وی با بیان اینکه مدارس علمیه باید به عنوان پایگاه های فرهنگی باشند،خاطر نشان کرد:درب مدارس علمیه یاید در ساعات غیر درسی و غیر اداری به روی مردم باز باشد و اساتید حوزوی به عنوان مشاوران دینی و فرهنگی پاسخگوی سوالات و شبهات افراد جامعه باشند.

طلاب در راستای مبانی تحکیم خانواده تلاش کنند

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه طلاب باید بتوانند علاوه بر نقش تبلیغی خود نقش مادری،همسری و ...خود را نیز در جامعه به خوبی ایفا کنند،گفت:خواهران طلبه باید بتوانند در راستای ترویج ازدواج سالم،آگاهانه و آسان ،تحکیم بنیان خانواده و مساله ازدیاد نسل و جمعیت و همچنین فرزند آوری تبلیغ داشته باشند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام فاضل با بیان اینکه خواهران طلبه باید بتوانند در اجتماع نقش آفرینی کنند و مدرسان تعلیم و تربیت قرآنی باشند ،افزود:خواهران مبلغ باید با اخلاص ،ایمان و دانش خود پاسخگوی سوالات و شبهات افراد جامعه در زمینه های گوناگون باشند.

وی با بیان اینکه در اسلام نسبت به اشاعه فرهنگ دینی سفارش ویژه ای شده است،خاطر نشان کرد:طبق آموزه های دینی نباید به معارف دینی بی تفاوت باشیم و باید نسبت به مسائل جهان اسلام و امور مسلمین اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

خواهران طلبه مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کنند

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در پایان با اشاره به اینکه خواهران مبلغ نقش مهمی در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دارند،خاطر نشان کرد:خواهران طلبه و مبلغ بدون جانبداری از طیف و یا کاندید خاصی مردم را برای حصور حداکثری در پای صندوق های رای آماده می کنند و در این رابطه به تبلیغ برای مشارکت حداکثری مردم به ویژه بانوان در انتخابات می پردازند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر