کد خبر: 179671
A

رییس ستاد انتخاباتی کشور: ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط رای داریم/ در خبرگان رهبری ۱۴۴ نفر شورای نگهبان تأیید شده

محمدتقی شاهچراغی رییس ستاد انتخاباتی کشور گفت: ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط داریم. محاسبه آن نیز تا ۱۱ اسفندماه است. آقایان ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر هستند.

رییس ستاد انتخاباتی کشور: ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط رای داریم/ در خبرگان رهبری ۱۴۴ نفر شورای نگهبان تأیید شده

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمدتقی شاهچراغی رییس ستاد انتخاباتی کشور گفت: ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط داریم. محاسبه آن نیز تا ۱۱ اسفندماه است. آقایان ۳۰ میلیون و ۹۴۵  هزار و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر هستند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ این مقام مسئول وزارت کشور خاطرنشان کرد: ۱۲۱۸ حوزه انتخابی اصلی و فرعی داریم. تا آخر وقت به آمار تایید صلاحیت شدگان اضافه می‌شود. حدود ۱۵ هزار نفر تا کنون تایید صلاحیت شدند. ۱۲ درصد خانم ها و ۸۸ درصد آقایان هستند.

شاهچراغی گفت: در انتخابات خبرگان رهبر ۱۴۴ نفر شورای نگهبان تأیید شده نهایی اعلام کرده است. در مجموع این حوزه‌ها ۴ حوزه آبادان، ملایر، قم، رشت و خمام الکترونیکی است.

وی خاطر نشان کرد: آخرین وضعیت شعب در کشور حدود ۵۹ هزار شعبه پیش بینی شده است در ۳۱ استان که ۴۴ هزار شعبه ثابت و۱۵ هزار شعبه سیار است. سیارها در مراکز صنعتی، بیمارستان ها و... هستند. 

شاهچراغی درباره حوزه های شعب اخذ رای گفت: ۵۵ هزار شعبه داریم که از این تعداد ۳۵ هزار شعبه شهری داریم و ۲۴ هزار شعبه روستایی در انتخاب شعبه اخذ رای خواهد بود. 

وی درباره آخرین وضعیت جا به جایی حوزه انتخابی داوطلبان گفت: تاکنون ۴۹۱ نفر شورای نگهبان با جا به جایی آنها موافقت کرده است در قانون جدید براساس بررسی های انجام شده نسبت به وضعیت انتخابات گذشته به درخواست مردم بوده است. مانند عدالت انتخاباتی که ویژگی قانون جدید است.

شاهچراغی درباره نحوه برگزاری انتخابات خاطرنشان کرد: امکانات این افراد متفاوت است و در قانون جدید دولت می‌تواند از امکانات خود در هیات های نظارت تبلیغات استانی  شکل گرفته است. مدارس و فضاهای عمومی احصا و دسته بندی شده است. صدا و سیما ۲۰۰ شبکه محلی دارد. وزارت ارتباطات با پیام رسان های داخلی هماهنگ مزد که با تخفیف مناسب باشد. همه شرایطی که می‌توانستیم از ظرفیت دولت و بخش خصوصی در قالبی در اختیار داوطلبان قرار گیرد. 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ شاهچراغی، درباره نحوه نظارت بر هزینه های انتخاباتی گفت: برابر قانون جدید قرار شد سامانه شفافیت مالی توسط وزارت کشور ایجاد شود. هر هزینه ای که داوطلبان میکنند در این سامانه می نشیند. به نظر می آید در این قانون تلاش شده افرادی که بضاعت ندارند از ظرفیت دولت و هماهنگی ها و ظرفیت رسانه ها کمک بگیرند. 

مقام وزارت کشور خاطر نشان کرد: مجلس نهادی است اگر تحولی ایجاد شود جایگاه رشد و توسعه است. در این مدت همه عناصر اصلی ستادهای کشور در سفر استانی ها چگونگی عملکرد آن مشخص شد و همه اعضای شعب در سامانه انتخابات ثبت شده است. تعرفه ها چاپ و به استان‌ها ارسال شده است. آموزش مردم برابر قانون جدید توسط رسانه ها و به صورت میدانی باید انجام شود. در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن و مراکز تجمعی با فیلم های کوتاه انجام می‌شود‌.

گزارش: پریسا هاشمی دیده بان ایران 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر