کد خبر: 180026
A

قوامی، مدیر بنیاد فقهی مدیریت اسلامی: هجمه کنندگان به جامعه مدرسین در زمره «مارقین» به حساب می‌آیند

استاد حوزه علمیه قم گفت: اخیرا دیده می شود برخی بین امام و آیت الله بروجردی تلاش دارند یک توازن ایجاد کرده و بیان کنند که حوزه در زمان آن مرحوم پربار بوده در حالی که اصلا چنین نبوده و حوزه امروز بسیار پربار است. نتیجه بیان افرادی با این نگاه مرتجعانه این است که اگر انقلاب هم نمی شد اوضاع تفاوتی نمی کرد.

قوامی، مدیر بنیاد فقهی مدیریت اسلامی: هجمه کنندگان به جامعه مدرسین در زمره «مارقین» به حساب می‌آیند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی مدیر بنیاد فقهی مدیریت اسلامی  تشریح مواجهه برخی افراد با جامعه مدرسین اظهار داشت: نهاد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از نهاد‌های با سابقه‌ای است که اصل و اعضای آن به صورت تعینی مورد اقبال قرار گرفته‌اند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که جامعه مدرسین ضامن اجرای انقلاب در حوزه است، به بازخوانی برخی از فرمایشات حضرت امام در مورد این نهاد حوزوی و توصیه ایشان مبنی بر جدا نشدن طلاب جوان از جامعه مدرسین پرداخت و اظهار داشت: جامعه مدرسین تامین کننده نیرو‌های مورد نیاز حوزه و نظام از جمله مرجعیت، شورای عالی حوزه، شورای نگهبان و سایر بخش‌ها است، بنابراین همگان باید به این جایگاه توجه داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به نقش آفرینی شجاعانه و فعال جامعه مدرسین در صیانت از حریم مرجعیت از جمله ورود به ماجرای آقای شریعتمداری و نیز مبارزه مقتدرانه با رژیم ستمشاهی سابقه فعالیت‌های انقلابی این نهاد را طولانی و مورد اذعان همگان معرفی کرد

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب و امام راحل در بیان جایگاه جامعه مدرسین آن را نهادی تاثیرگذار معرفی کرده‌اند، از جامعه مدرسین به عنوان چشمه جوشان یاد کرد و ابراز داشت: هم، ولی فقیه فقید و هم، ولی فقیه حاضر نهاد جامعه مدرسین را ملاک و نماد انقلاب معرفی کرده اند؛ در صلوات شعبانیه آمده است «الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ وَالْمُتَأَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ واللاّزِمُ لَهُمْ لاحِقٌ» بنابراین اگر کسی انقلابی‌تر شد، دیگر یک فرد «مارق» است. این جریان تمام نظام را زیر سوال می‌برد.

وی ادامه داد: اگر کسی از این نهاد عقب ماند، آن را باید ارتجاعی دانست که کم کم به تطهیر شاه هم می‌رسد؛ اخیرا دیده می‌شود برخی بین امام و آیت الله بروجردی تلاش دارند یک توازن ایجاد کرده و بیان کنند که حوزه در زمان آن مرحوم پربار بوده در حالی که اصلا چنین نبوده و حوزه امروز بسیار پربار است. نتیجه بیان افرادی با این نگاه مرتجعانه این است که اگر انقلاب هم نمی‌شد اوضاع تفاوتی نمی‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی در بخش دیگری از سخنان خود از حوزه‌های علمیه به عنوان خاستگاه و والد انقلاب یاد و با تاکید بر این که حوزه هیچ گاه نمی‌تواند در قبال مولود خود بی تفاوت باشد، نظارت، حمایت و هدایت را سه وظیفه اصلی حوزه در برابر انقلاب و نظام برشمرد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر