کد خبر: 180447
A

دلایل عجیب فرماندار تهران برای مشارکت پایین در پایتخت/ قیومی: تهرانی ها برای رای دادن به حوزه‌های دیگری می‌روند

فرماندار تهران با بیان اینکه «ان شاءالله عدد مشارکت در تهران عدد خوبی خواهد شد»، اظهار کرد: یکی از دلایلی که گاهی اوقات اعداد مشارکت در انتخابات در تهران پایین است این نیست که تهرانی‌ها رای نمی‌دهند، بلکه به این دلیل است یکسری از تهرانی‌ها برای رای دادن به حوزه‌های انتخابیه دیگری می‌روند تا به اقوام خود که کاندیدا شده‌اند رای دهند.

دلایل عجیب فرماندار تهران برای مشارکت پایین در پایتخت/ قیومی: تهرانی ها برای رای دادن به حوزه‌های دیگری می‌روند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ فرماندار تهران با بیان اینکه «ان شاءالله عدد مشارکت در تهران عدد خوبی خواهد شد»، اظهار کرد: یکی از دلایلی که گاهی اوقات اعداد مشارکت در انتخابات در تهران پایین است این نیست که تهرانی‌ها رای نمی‌دهند، بلکه به این دلیل است یکسری از تهرانی‌ها برای رای دادن به حوزه‌های انتخابیه دیگری می‌روند تا به اقوام خود که کاندیدا شده‌اند رای دهند.

احمد قیومی فرماندار تهران پیش از ظهر سه‌شنبه - ۸ اسفند ۱۴۰۲ - در حاشیه نخستین اجتماع نامزد‌های حوزه انتخابیه تهران که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، در جمع خبرنگاران، گفت: از همه داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی دعوت کرده بودیم تا برای مرور یکسری از مقررات، قوانین و آیین نامه‌ها در جلسه حاضر شوند که بیش از هزار نفر از داوطلبان در این جلسه حضور یافتند.

وی با اشاره به آمادگی عوامل فرمانداری تهران برای برگزاری انتخابات روز ۱۱ اسفند ماه، اظهار کرد: در خصوص عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی آموزش‌های کامل ارائه شده و نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر عوامل در همه حوزه‌ها آمادگی کامل برای انتخابات روز جمعه دارند.

فرماندار تهران همچنین به افزایش تعداد داوطلبان انصرافی حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به ۳۶۸ نفر اشاره و اعلام کرد: با احتساب افرادی که تا صبح امروز و در مدت قانون انصراف خود را اعلام کرده‌اند، تعداد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران به ۳۳۷۹ رسیده است.

قیومی در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون گزارشی درباره تخلفات انتخاباتی به فرمانداری گزارش شده است؟ با بیان اینکه «تاکنون گزارشی از وقوع تخلف خاصی در تهران نداشتیم»، تصریح کرد: در حوزه تبلیغات نیز اگر احیاناً موردی درباره مغایرت با قانون به بازرسین گزارش شود، حتماً توسط کمیته امحا که در شهرداری تشکیل شده، اقدامات لازم انجام می‌شود. البته در تهران بیشتر از فضای مجازی برای تبلیغات استفاده می‌شود که البته نیز در این فضا باید قوانین رعایت شود.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره پیش‌بینی از میزان مشارکت مردم تهران در انتخابات ۱۱ اسفند گفت: پیش بینی‌های مختلفی درباره مشارکت مردم تهران در انتخابات مطرح و نظرسنجی‌هایی مختلفی روزانه انجام می‌شود که هر چه به روز انتخابات نزدیک می‌شویم شاهد روند افزایش در مشارکت هستیم و امیدواریم که روز جمعه نیز همه پای صندوق‌های رای بیایند.

فرماندار تهران با بیان اینکه «ان شاءالله عدد مشارکت در تهران عدد خوبی خواهد شد»، اظهار کرد: یکی از دلایلی که گاهی اوقات اعداد مشارکت در انتخابات در تهران پایین است این نیست که تهرانی‌ها رای نمی‌دهند بلکه به این دلیل است یکسری از تهرانی‌ها برای رای دادن به حوزه‌های انتخابیه دیگری می‌روند تا به اقوام خود که کاندیدا شده‌اند رای دهند. با بررسی خروجی تهران در شب انتخابات، مشاهده می‌کنیم که در حال حرکت به سمت حوزه انتخابیه دیگری هستند. در حوزه‌های انتخابیه‌ای تعداد افراد واجد شرایط رای دهی مشخص است؛ در این حوزه‌ها چنانچه بعد از رای گیری مشاهده شود که تعداد بیشتری از افراد واجد شرایط رای دادند، این تعداد بیشتر افرادی هستند که از جا‌های دیگری به آن حوزه رفته‌اند و تهران نیز معمولاً در این زمینه صادر کننده حساب می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر