کد خبر: 180550
A
در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران مطرح شد؛

ادعای علی مطهری: کسانی که انتخابات را تحریم کردند، زیاد نیستند!

علی مطهری، فعال سیاسی و کاندیدای انتخابات مجلس که به همراه تعدادی از اصولگرایان و احزاب اصولگرای معتدل در انتخابات مجلس یک لیست ارائه داده؛ درباره مشارکت مردم در انتخابات در گفت و گو با دیده بان ایران مدعی شد: کسانی که انتخابات را تحریم کردند، زیاد نیستند. در واقع گروه‌های کمی انتخابات را تحریم کردند.

ادعای علی مطهری: کسانی که انتخابات را تحریم کردند، زیاد نیستند!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ علی مطهری، در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس کاندیدای انتخابات مجلس شده و لیستی را تحت عنوان «صدای ملت» منتشر کرده است. برخی جریانات اصولگرای معتدل و اعتدال گرایان از این لیست حمایت می‌کنند. این در حالی است که جریان اصلاح‌طلب هم اعلام کرده که از هیچ لیستی حمایت نمی‌کنند.

رد صلاحیت‌های عجیب و غریب و نظارت استصوابی از دلایلی است که جریان اصلاح‌طلب عطای حضور در میدان انتخاباتی مجلس را به لقایش بخشیدند و از این عرصه کناره‌گیری کردند. 

از سوی دیگر گرانی به ویژه در حوزه مسکن، برخورد و سرکوب اعتراضات سراسری سال گذشته، افزایش تورم، کوچک شدن سفره معیشت ملت، سرعت کم اینترنت و... همه و همه باعث شده که بخشی از جامعه به تحریم انتخابات روی آورند و به زعم برخی از کارشناسان این تحریم انتخابات می‌تواند مشروعیت نظام را نشانه بگیرد و در حقیقت مشروعیت نظام قربانی بی‌تدبیری، ناکارآمدی، ریا، فریب و اختلاس‌ها می‌‌شود.

علاوه بر مسائل مطرح شده؛ برخی از نمایندگان فعلی مجلس بر این عقیده‌اند که جریانی دنبال مشارکت حداقلی هستند تا بتوانند با کسب کمترین رای پیروز میدان انتخابات باشند. بنابراین به هر ترفندی چنگ می‌زنند تا مشارکت حداکثری صورت نگیرد. در این گیر و دار روزنامه وطن امروز هم نوشت: «نظر‌سنجی‌ صدا‌وسیما که اوایل بهمن انجام شده حاکی از آن است که ۵۲ درصد شرکت‌کنندگان از زمان برگزاری انتخابات اطلاع نداشتند.»

علی مطهری درباره آمار منتشر شده در در انتخابات با دیده‌بان ایران به  گفت‌وگو پرداخت که از نظرتان می‌گذرد: 

• فکر می‌کنید با توجه به آمار ۵۲ درصدی که روزنامه وطن امروز اعلام کرده مشارکت حداکثری خواهد بود؟

نمی‌دانم آمار روزنامه وطن امروز درست است یا خیر‌ اما معمولا مردم در ۱۰ روز اخذ انتخابات تصمیم می‌گیرند. در حقیقت این چند روز باقی‌مانده مهم است. بسیاری از کسانی که اعلام می‌کنند که رای نمی‌دهند، روز انتخابات پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.

باید حساسیت موضوع بیشتر تشریح شود. همیشه با نزدیک شدن به زمان انتخابات مشارکت نیز افزایش می‌یابد.

• بخشی از جامعه که خواهان تغییر و اصلاحات اساسی هستند، انتخابات مجلس را تحریم کردند. آیا این تحریم می‌تواند تاثیری در انتخابات دارد؟

خیر. کسانی که انتخابات را تحریم کردند، زیاد نیستند. در واقع گروه‌های کمی انتخابات را تحریم کردند. 

• برخی از نمایندگان فعلی مجلس معتقدند؛ هستند جریان‌های سیاسی که با مشارکت حداکثری رای نمی‌آورند بنابراین دنبال مشارکت حداقلی جامعه هستند. نظر شما در مورد این اظهارنظر چیست؟

ممکن است بعضی چنین اعتقادی داشته باشند اما مردم به حرف آنها گوش نمی‌دهند.

منبع: سایت دیده بان ایران 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر