کد خبر: 182034
A
در گفت و گو با دیده‌بان ایران مطرح شد؛

واکنش عضو کمیسیون فرهنگی به درگیری در درمانگاه قم: من هم اگر چنین صحنه‌ای ببینم عکس می‌گیرم و گزارش می‌دهم/وظیفه روحانی این بوده که از صحنه ابتذال عکس بگیرد/ آن خانم محکوم است نه روحانی

حسین جلالی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به انتشار فیلم درگیری یک زن و یک روحانی در درمانگاه، به دیده‌بان ایران گفت: این روحانی هم وظیفه‌اش این بود که از صحنه ابتذال و ناهنجاری عکس بگیرد و گزارش دهد اما آن خانم بود که اطلاع نداشت قانون چیست.کمااینکه در فضای مجازی هم دارند آن خانم را محکوم می‌کنند نه روحانی را. هر فردی مسئول است و من هم اگر چنین صحنه‌ای ببینم، عکس می‌گیرم و گزارش می‌دهم.

واکنش عضو کمیسیون فرهنگی به درگیری در درمانگاه قم: من هم اگر چنین صحنه‌ای ببینم عکس می‌گیرم و گزارش می‌دهم/وظیفه روحانی این بوده که از صحنه ابتذال عکس بگیرد/  آن خانم محکوم است نه روحانی

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ انتشار فیلم درگیری یک زن بدون حجاب با یک طلبه معمم در درمانگاهی در شهر قم، که مخفیانه از او عکس می‌گرفته، واکنش‌هایی را در پی داشته است.

من هم اگر چنین صحنه‌ای ببینم عکس می‌گیرم و گزارش می‌دهم

حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به اینکه در این ماجرا انگشت اتهام را باید به سمت چه کسی نشانه گرفت، به دیده‌بان ایران گفت: «امر به معروف و نهی از منکر وظیفه هر مسلمانی است. من وقتی می‌بینم خواهرم دارد به چاه می‌افتد، وظیفه دارم دلسوزانه تذکر دهم. حال می‌گویند تذکر لسانی ندهید باعث تنش می‌شود ولی هرکسی تخلف از قانون را دید باید گزارش کند.»

 آن صحنه ابتذال بود

نماینده رفسنجان در مجلس یازدهم در ادام  گفت:« آن صحنه ابتذال بود وظیفه روحانی این بود که از این صحنه ابتذال و ناهنجاری عکس بگیرد و مانند هر شهروند مسئولی گزارش دهد، قوانین اسلامی و قانون حجاب که شورای نگهبان هم آن را تایید کرده چنین اجازه ای به شهروندان می دهد.»

 آن خانم محکوم است نه روحانی

نماینده نزدیک به جبهه پایداری در ادامه به گفت: «این روحانی هم وظیفه‌اش این بود که از صحنه ابتذال و ناهنجاری عکس بگیرد و گزارش دهد اما آن خانم بود که اطلاع نداشت قانون چیست. اینکه می‌گویند نباید وارد اسرار خانوادگی افراد شویم مربوط به درون خانواده است نه درباره فردی که علنی در خیابان دارد قانون شکنی می‌کند. آن خانم قانون را رعایت نکرده و محکوم است. کمااینکه در فضای مجازی هم دارند آن خانم را محکوم می‌کنند نه روحانی را.»

جلالی در پاسخ به سوال دیده بان ایران مبنی بر اینکه آیا عکس گرفتن از افراد مانند تذکر لسانی منجر به درگیری نخواهد شد، گفت: «آن روحانی هم عکس نگیرد دوربین‌های مداربسته می‌گیرد؛ چه فرقی دارد؟ هر فردی مسئول است. من هم اگر چنین صحنه‌ای ببینم، عکس می‌گیرم و گزارش می‌دهم. حال آن فرد هنجارشکن اگر تحمل نمی‌کند به این دلیل است که انسان به ذات دلش نمی‌خواهد زیربار قانون برود.»

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: «هیچ کشوری هرج و مرج در حوزه تخلف از قانون را تحمل نمی‌کند. تمام دانشگاه‌های مهم دنیا یک پوشش مشخص دارند اما متاسفانه ما ایرانیان هرج و مرج پوششی داریم. هند، پاکستان و... لباس مشخصی دارند اما متاسفانه ما نداریم. لباس هر انسان پرچم آن کشور است که تا وقتی قانون نشده بحثی نیست ولی اگر تبدیل به قانون شد، فصل الخطاب است. قانون جلوی هرج و مرج را می‌گیرد و همه باید آن را رعایت کنند.»

منبع: سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر