کد خبر: 182101
A

مجلس هفته گذشته از ۳ جلسه اعلامی، تنها یک جلسه برگزار کرد/ برخی کمیسیون‌ها این هفته دستور کار نداشتند

جلسه روز چهارشنبه (۱۶ اسفند ماه) نیز علی‌رغم اعلام قبلی تشکیل نشد و حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور که ریاست جلسه روز سه‌شنبه (۱۵ اسفند) را بر عهده داشت، در انتهای جلسه و پیش از به صدا درآوردن زنگ پایان نشست اعلام کرد جلسه علنی بعدی مجلس (یکشنبه ۲۰ اسفند ماه) برگزار خواهد شد. به عبارت روشن‌تر مجلس هفته گذشته از ۳ جلسه اعلامی، تنها یک جلسه برگزار کرد.

 مجلس هفته گذشته از ۳ جلسه اعلامی، تنها یک جلسه برگزار کرد/ برخی کمیسیون‌ها این هفته دستور کار نداشتند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مجلس شورای اسلامی بعد از ۳ هفته به دلیل برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم و همچنین سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، هفته گذشته برگزاری جلسات علنی را از سر گرفت.

طبق اعلام قبلی مجلس باید هفته گذشته در روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه (۱۴، ۱۵ و ۱۶ اسفند ماه) تشکیل جلسه می‌داد، اما جلسه دوشنبه هفته گذشته به دلیل اینکه جلسه مجلس به حد نصاب نرسید، تشکیل نشد.

 

جلسه روز چهارشنبه (۱۶ اسفند ماه) نیز علی‌رغم اعلام قبلی تشکیل نشد و حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور که ریاست جلسه روز سه‌شنبه (۱۵ اسفند) را بر عهده داشت، در انتهای جلسه و پیش از به صدا درآوردن زنگ پایان نشست اعلام کرد جلسه علنی بعدی مجلس (یکشنبه ۲۰ اسفند ماه) برگزار خواهد شد. به عبارت روشن‌تر مجلس هفته گذشته از ۳ جلسه اعلامی، تنها یک جلسه برگزار کرد؛ بنابراین گزارش، مجلس این هفته نیز در روز‌های یکشنبه تا سه‌شنبه جلسه دارد و طبق روال همیشگی، دستورکار کمیسیون‌های تخصصی اعلام شده، اما برخی کمیسیون‌ها دستورکاری ندارند و برای برخی اعلام شده که برنامه‌هایشان متعاقبا اطلاع‌رسانی می‌شود.

مجلس ۱۳ کمیسیون تخصصی دارد که طبق گزارش اعلامی از دستورکار این کمیسیون‌ها، کمیسیون‌های آموزش و فرهنگی اعلام کرده‌اند که دستورکار متعاقباً اعلام می‌شود و برنامه‌ی کاری کمیسیون‌های اقتصادی و شورا‌ها هم ارائه نشده و کمیسیون آیین‌نامه داخلی نیز اعلام کرده دستورکارش متعاقبا اعلام می‌شود.

 

این در حالی است که بار‌ها نمایندگان از انباشت طرح‌ها و لوایح در کمیسیون‌ها و مجلس گلایه داشته‌اند؛ حال باید پرسید چرا در هفته پایانی برخی کمیسیون‌ها هیچ دستورکاری نداشته‌اند تا از مدت سه‌ماه باقی‌مانده‌ی عمر این مجلس برای رسیدگی به این طرح‌ها و لوایج استفاده کرده و آن‌ها را به سرانجام برسانند.

مجلس یازدهم آخرین ماه‌های خود را می‌گذراند و اخیراً انتخابات دوازدهمین دوره مجلس برگزار شد که بنا بر آمار اعلام شده، حدود نیمی از نمایندگان فعلی نتوانستند رأی مردم را برای حضور در دوره آتی به‌دست آورند.

منبع: تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر