کد خبر: 18235
A
دیده بان ایران بررسی می کند:

صولت مرتضوی عضو ستاد بحران استان خراسان رضوی به عنوان نماینده رئیسی در جلسه جمنا شرکت کرد/ شهردار مشهد یا نماینده نامزد انتخاباتی!

مرتضوی: رئیسی دعوت برای کاندیداتوری را پذیرفت/ برنامه‌های ایشان بزودی اعلام می‌شود سید صولت مرتضوی به نمایندگی از حجت الاسلام رییسی پیام شفاهی ایشان را به دومین مجمع جبهه مردمی قرائت کرد. «حجت الاسلام رییسی از حسن نظر و عنایت همه بزرگوارانی که از ایشان دعوت کردند تا داوطلبی انتخابات ریاست‌جمهوری را بپذیرند، سپاسگزاری کرده و پیامی ارسال کردند که بنده ابلاغ کنم.

صولت مرتضوی عضو ستاد بحران استان خراسان رضوی به عنوان نماینده رئیسی در جلسه جمنا شرکت کرد/ شهردار مشهد یا نماینده نامزد انتخاباتی!

دیده بان ایران_ محمود اکبری کیا: دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی امروز در حالی در شهر آفتاب برگزار شده که نکات قابل توجه زیادی در آن به چشم می خورد از نیامدن رئیسی به بهانه زلزله در مشهد و فرستادن صولت مرتضوی شهردار سیاسی مشهد به عنوان نماینده خود در حالی آنکه باید در مشهد برای رسیدگی به زلزله زنندگان می ماند شهردار بود به حجت السلام رئیسی تا معذوریت پرویز فتاح برای حضور در جلسه مجمع نیرو های انقلاب.

*همه ده نامزد جبهه مردمی، میثاق‌نامه را امضا کرده‌اند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی در دومین مجمع ملی جبهه مردمی:همه ده نامزد جبهه مردمی، میثاق‌نامه را امضا کرده‌اند و ازگزینه واحد پشتیبانی می‌کنند و امروز از ۱۰گزینه به ۵گزینه خواهیم رسید.

وی گفت: خدایا ما گواهی می‌دهیم کسانی که نامزد شدند هدفی جز خدمت به اسلام ندارند و نشانه آن این است که همگی این میثاق را امضا کردند.

*رئیسی نفر رای اول مجمع اول 

بر اساس گزارش اعلام شده از سوی هیئت رئیسه حجت السلام سید ابراهیم رئیسی 1813 رای را در مجمع اول که پنجم اسفند ماه برگزار شد به خود اختصاص داد.

در مجمع اول، 2133 تعرفه مصرف شد که از این میزان، 1916 تعرفه سالم و 217 تعرفه باطله بود. علت وجود 217 تعرفه باطله هم این بود که مطابق قاعده اعلام شده در مجمع اول، تعرفه هایی که حاوی نام کمتر یا بیشتر از 10 کاندیدا بود باطله محسوب گردید و شمارش نشد. 

*همه کاندیداهای «جمنا» متعهد هستند در تشکیل دولت باید با جبهه هماهنگ باشند

10 نفر از منتخبان مجمع اول که سازوکار و مکانیسم جبهه را نیز پذیرفته بودند معرفی می شوند و مجمع فعلی از میان آنها 5 کاندیدا را برخواهد گزید وکاندیداها متعهد هستند در تشکیل تیم آینده دولت خود با جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و تیم معرفی شده از سوی آن همکاری و هماهنگی کنند.

*مذاکرات هیئت رئیسه با کاندیداها اعلام شد

هیئت رئیسه مجمع گزارش مذاکرات با کاندیداها را به ترتیب حروف الفبا به این شرح اعلام کرد: 

مهرداد بذرپاش: در آخرین مذاکره اعلام کرد که تصمیم قطعی برای کاندیداتوری نگرفته است اما نظر مجمع ملی را برای خود دارای اولویت دانسته و در صورت کاندیداتوری در چارچوب سازوکار و تصمیمات جبهه عمل خواهد کرد. وی همچنین پیش از مجمع اول و در نشست با هیئت موسس، میثاق نامه جبهه را به طور مکتوب امضا کرده است.

سعید جلیلی:  در این مدت حداقل 3 جلسه رسمی برگزار و در چندین جلسه غیر رسمی هم به تفصیل مذاکره شد. ایشان در نهایت اعلام کرد خروجی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را برای خود دارای حجیت نمی داند و در صورت کاندیداتوری در چارچوب مکانیسم و تصمیمات جبهه مردمی نیروهای انقلاب عمل نخواهند کرد. 

حمیدرضا حاجی بابایی: پیش از مجمع اول در دیدار با هیئت موسس جبهه، میثاق نامه را به طور مکتوب امضا و اعلام کرد در صورت کاندیداتوری از سازوکار و تصمیمات جبهه تبعیت خواهد کرد. 

محسن رضایی: پیش از مجمع اول در دیدار با هیئت موسس جبهه، میثاق نامه را به طور مکتوب امضا و اعلام کرد در صورت کاندیداتوری از سازوکار و تصمیمات جبهه تبعیت خواهد کرد. 

حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی: از ابتدا نسبت به نامزد شدن امتناع داشت اما همواره از جبهه و فرآیند ها و سازوکار آن حمایت می کرد. پس از اعلام نظر مجمع اول وی از امتناع خود صرف نظر کرد و کاندیداتوری خود را محل تامل دانست. در آخرین مذاکره حجت الاسلام رییسی گفته است که من هنوز تصمیم قطعی برای نامزدی نگرفته ام اما با توجه به رای جبهه، مطالبه مردم و نظر بسیاری از شخصیت ها در صورتی که قصد کاندیداتوری داشته باشم حتما طبق سازوکار جبهه عمل می کنم و رای این مجمع در تصمیم نهایی من تاثیر خواهد داشت. همچنین وی با ارائه مکتوبی به هیئت رییسه جبهه سازوکار و شرایط جبهه را پذیرفته است. 

علیرضا زاکانی: پیش از مجمع اول در دیدار با هیئت موسس جبهه، میثاق نامه را به طور مکتوب امضا و اعلام کرد در صورت کاندیداتوری از سازوکار و شروط جبهه تبعیت خواهد کرد.

سید عزت الله ضرغامی نیز میثاق نامه را به طور مکتوب امضا و اعلام کرد در صورت کاندیداتوری از سازوکار و شروط جبهه تبعیت خواهد کرد.

سید پرویز فتاح: در آخرین مذاکره اعلام کرده است که سازوکار جبهه را کاملا قبول دارد. وی میثاق نامه جبهه را امضا کرده و گفته است که از هیچ کمکی به جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی مضایقه نخواهد کرد. در عین حال وی تاکید کرده که تصمیمی برای کاندیدا شدن ندارد اما اگر بخواهد به عرصه انتخابات ریاست جمهوری ورود پیدا کند حتما سازوکار جبهه را قبول دارد و طبق آن عمل خواهد کرد. 

رستم قاسمی: پیش از مجمع اول در دیدار با هیئت موسس جبهه، میثاق نامه را به طورمکتوب امضا و اعلام کرد در صورت کاندیداتوری از سازوکار و شروط جبهه تبعیت خواهد کرد.

محمدباقر قالیباف: روز 16 فروردین 1396 طی نامه ای به شورای مرکزی اعلام کرد که درخواستی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری نداشته و ندارد اما در صورت ثبت نام در چارچوی سازوکار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی عمل خواهد کرد. 

علی نیکزاد: نیز طی نامه ای به هیئت رییسه اعلام کرد که سازوکار و شرایط جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را قبول دارد و در صورت کاندیداتوری طبق آن عمل خواهد کرد. 

*محسن رضایی جایگزین سعید جلیلی در جمنا شد 

با حذف سعید جلیلی از فهرست کاندیداهای معرفی شده به جمنا محسن رضایی به فهرست این تشکل اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری اضافه شد.

هیئت رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در مجمع ملی دوم این تشکل به امتناع سعید جلیلی از پذیرش سازوکار و مکانیسم «جمنا» اشاره کرد و نام وی را  از فهرست کاندیداهای معرفی شده به مجمع دوم حذف و نام محسن رضایی که نفر یازدهم منتخب مجمع اول بود، به فهرست اضافه شد.

*رئیسی به مجمع نیامد و مرتضوی را به عنوان نماینده فرستاد

حجت‌الاسلام رحیمیان رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی گفت: آیت‌الله رییسی تا دیشب بطور قطعی قرار بود در جلسه حضور پیدا کنند لیکن بدلیل وقوع زلزله در خراسان منصرف شده و این پیام را ارسال کردند: «برگزاری دومین مجمع ملی جبهه نیروهای انقلاب اسلامی گامی اساسی در راستای وحدت و انسجام‌نیروهای انقلابی است.

قصد اینجانب حضور باشکوه در دومین‌ مجمع ملی بود، اما بدلیل وقوع زمین‌لرزه در خراسان ضرورت داشت در کنار مردم باشم.لذا لازم می‌دانم حمایت خود را از این مجمع اعلام کنم.»

رئیسی، صولت مرتضوی را به عنوان نماینده خود به دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی فرستاد.

مرتضوی: رئیسی دعوت برای کاندیداتوری را پذیرفت/ برنامه‌های ایشان بزودی اعلام می‌شود

سید صولت مرتضوی به نمایندگی از حجت الاسلام رییسی پیام شفاهی ایشان را به دومین مجمع جبهه مردمی قرائت کرد.

«حجت الاسلام رییسی از حسن نظر و عنایت همه بزرگوارانی که از ایشان دعوت کردند تا داوطلبی انتخابات ریاست‌جمهوری را بپذیرند، سپاسگزاری کرده و پیامی ارسال کردند که بنده ابلاغ کنم.

در آینده نزدیک برنامه‌های حجت الاسلام رییسی اعلام خواهد شد.

بنا به درخواست‌های متعدد ایشان رسما پذیرش داوطلبی خود را اعلام کرده و گفتند ما این موضوع را ابلاغ کنیم.»

*محسن رضایی: هرکس را که شما تایید کنید من هم به او رای داده و حمایت می‌کنم

عبدالحسین روح الامینی به نمایندگی از محسن رضایی پیام وی را به دومین مجمع ملی جبهه مردمی را قرائت کرد.

«اگر دیروز و امروز من و آقای رئیسی و دیگر نیروهای انقلاب را تخریب می کنند حق دارند چرا که تروریست های آن زمان را سرکوب کردیم

ما از کارهایی که کردیم نه تنها پشیمان نیستیم بلکه افتخار هم میکنیممن خودم را تابع تصمیم جمعی می‌دانم و هرکس را که شما تایید کنید من هم به او رای داده و از او حمایت می‌کنم.فرصت‌های زیادی از دست رفته است و زمان اشتباه کردن نیست.»

*فتاح: از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنم

پرویز فتاح رئیس کمیته امداد که در مجمع اول «جمنا» 1661 رای را از آن خود کرده بود در پیامی به دومین مجمع جبهه مردمی انقلاب اسلامی گفت: « خدمت اعضای محترم شورای مرکزی و همه اعضای محترم و بزرگوار مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی عرض احترام و ارادت دارم ولی به علت معذورات و تحفظاتی که شورای محترم مرکزی از آن مطلعند از حضور در همایش امروز عذرخواهی می کنم.

 ساز و کار جبهه مردمی در خصوص تعیین نامزدهای انتخابات را قبول دارم و از هیچ کمکی برای پیشبرد اهداف جبهه مضایقه نمی کنم و از ارادت بنده به آن جمع چیزی کم نخواهد شد..»

*قالیباف: همه مرا می‌شناسند، نیازی به حضور در نشست ندیدم

حجت‌الاسلام رحیمیان رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی گفت: آقای قالیباف ضمن اعلام حمایت و تعهد نسبت به روند برنامه جبهه در صورت حضور در انتخابات اعلام کرده‌اند چون بنده را همه سروران می شناسند، نیازی به حضور ندیدم اما در عین حال حمایت خود را نسبت به روند کار و تعهد نسبت به روند جبهه در صورت نامزدی دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر