کد خبر: 182488
A

امام جمعه اهواز: منتخبان مجلس، عزم خود را برای رفع مشکلات جزم کنند

امام جمعه اهواز گفت: منتخبان مجلس، عزم خود را برای رفع مشکلات جزم کنید، در کنار مسئولین باشید، نه اینکه به دنبال این باشید که فلان فرماندار را بگذارید. مردم امید بسته‌اند، کمک کنید تا مشکلات مردم کاهش یابد.

امام جمعه اهواز: منتخبان مجلس، عزم خود را برای رفع مشکلات جزم کنند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد نبی موسوی فرد در نماز جمعه امروز (۲۵ اسفند) ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه انس با قرآن است. قرآن ناطق وجود مهدی و آل محمد است. در استان صدها محافل قرآنی وجود دارد؛ هر کدام تلاش کنیم یک نسخه قرآن کریم تهیه کنیم و هر کس این قرآن را تلاوت کند ثواب به او می‌رسد. تلاش کنیم که در این ماه، محور قرآن کریم باشد و بتوانیم از آن بهره‌مند شویم. اگر ماه رمضان ارزش پیدا کرده به این دلیل است که ظرف نزول قرآن کریم است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: براساس توصیه مقام معظم رهبری، مجالس قرآن را در خانه‌ها و مساجد رونق دهید. حتما سعی کنیم در این ماه در قرآن تفکر کنیم تا سرمشق زندگی انسان باشد.

امام جمعه اهواز گفت: از مردم عزیز برای حضور پرشور در انتخابات تشکر می‌کنم. ۴۹ تا ۵۰ درصد از مردم در انتخابات شرکت کردند. با همه سختی‌هایی که در این کشور بود، امت انقلابی، در همه عرصه‌ها حضور دارد. وظیفه مسئولین است که به اشتغال مردم و مسایل اقتصادی توجه ویژه کنند.

وی خطاب به نمایندگان گفت: اگر انتخابات ۱۴۰۰ قدری کمرنگ بود چون نمایندگان قبلی کم کاری کرده بودند و کثیری از مردم شرکت نکردند و برخی از نمایندگان طلبکار نیز بودند.اگر مردم رای ندادند به این دلیل بود که مجلس نتوانسته بود در دوره قبل در سفره مردم حضور داشته باشد و مشکلات را کاهش دهد.

موسوی فرد با بیان چند توصیه به منتخبان مردم، عنوان کرد: باید قانونی وضع کنند که دشمنان نتوانند سوءاستفاده کنند. بنابراین منتخبان، عزم خود را برای رفع مشکلات جزم کنید، در کنار مسئولین باشید، نه اینکه به دنبال این باشید که فلان فرماندار را بگذارید. مردم امید بسته‌اند، کمک کنید تا مشکلات مردم کاهش یابد.

امام جمعه اهواز ضمن تسلیت سالروز رحلت حضرت خدیجه (س) بیان کرد: سه الگو برای زن، معرفی شده است؛ در عصر جاهلیت ظلم به زن به یک رویه تبدیل شده بود و اگر دختری متولی می‌شد زنده به گور می‌شد. دومین مساله جاهلیت مدرن است که ظلمی مضاعف بر او وارد می‌شود به ابزار و جنسی تبدیل شده بود و سومین مساله این است که مقام زن با نبوت خاتم الانبیا (ص) رقم خورده است. با الهام وحی خدا، زن نه آن عنصر ضعیفی است که در جامعه حضور نداشته باشد. بلکه زنی است که الگوی او حضرت فاطمه و حضرت خدیجه است.

وی با بیان اینکه برترین زنان عالم صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) است، افزود: برخلاف زن مدرن چه غربی و چه شرقی که تک ساحتی است و فقط ابزار است و هر جا بخواهند اهداف خود را در قله قرار دهند از آن استفاده می‌کنند اما خدیجه کبری، زنی عفیفه، قدرتمند و چند ساحتی است که برای تبیین الگوی زن مسلمان بسیار مهم است و ما نتوانستیم این الگو را به جامعه معرفی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد ادامه داد: در این ایام، مسافرت‌ها فراوان است و باید اصول اخلاقی حاکم بر رانندگی باشد. تصادفات معمولا از یک شب تا ۶ صبح است؛ ۵ کیلومتر به شهرها تصادفات بیشتری رخ می‌دهد به این دلیل باید چند نکته را در نظر گرفت. پرهیز از اذیت و آزار دیگران، رعایت حق الناس در رانندگی و پرهیز از بدزبانی و فحاشی است. خویشتنداری، صبر و گذشت در رانندگی بسیار مهم است.

وی گفت: هفته گذشته رییس جمهور به استان آمدند؛ همچنان از رسانه‌ها می‌خواهیم که دستاوردها را به مردم برسانند و دستاوردهای دولت را ببینند. استقبال پرشور مردم ایذه از رییس جمهور مساله مهمی است. مردم امید بسته‌اند، بنابراین یکی از مطالبات مردم در زمینه مسکن، وام ازدواج، وام ودیعه مسکن، اشتغال و... بود. حتما باید زمینه اشتغال برای جوانان فراهم شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر