کد خبر: 182495
A

اما جمعه ایلام: مردم را به جان هم نیندازید/ اینکه وزیر کشور بفرماید عکس بگیرید و ما حامی هستیم اشتباه است

امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز جمعه امروز، در واکنش به ویدیوی منتشر شده از درگیری یک مادر با یک طلبه بر سر حجاب گفت: ممکن است برخی‌ها بگویند این‌هایی که کشف حجاب کردند فاسق و فاجر و فلان هستند؛ نه اینطور نیست؛ خیلی از آن‌ها ناآگاه هستند. اگر ببینند حساسیتی به آن‌ها نیست خودشان جمع می‌کنند.

اما جمعه ایلام: مردم را به جان هم نیندازید/ اینکه وزیر کشور بفرماید عکس بگیرید و ما حامی هستیم اشتباه است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت الاسلام شمس‌الله سراج، امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز جمعه امروز، در واکنش به ویدیوی منتشر شده از درگیری یک مادر با یک طلبه بر سر حجاب گفت: «اینکه وزیر کشور بفرماید عکس بگیرید و ما حامی هستیم، این اشتباه است این مردم را به جان هم انداختن است.»

او گفت: در باب امر به معروف و نهی از منکر یک قانونی مصوب شده است به نام حجاب و عفاف، قانون بماند که نقد به آن وارد هست یا نیست (اینجا جای نقد کردن نیست) ولی در مقام اجرا می‌بینیم مشکلاتی درست شده است؛ امر به معروف و نهی از منکر است که یک وظیفه اجتماعی است، همه رساله‌های عَمَلیه را بخوانید شرایطی را برای این وظیفه مشخص کرده است، یکی از این شرایط این است آیا کسی که می‌خواهد امر به معروف و نهی از منکر انجام دهد در طرف مقابل احتمال تاثیر می‌دهد یا نمی‌دهد؟ اگر احتمال تاثیر می‌دهد وظیفه است؛ اگر احتمال تاثیر نمی‌دهد و احتمال می‌دهد کار خرابتر شود حق نداریم بگوییم؛ البته این هم تیغ دو لبه است و ممکن است برخی‌ها شانه خالی کنند و بگویند اگر ما بگوییم اثر نمی‌کند، نه احتمال عقلایی، خیلی‌ها اثر می‌کند.

وی افزود: اینکه وزیر کشور بفرماید عکس بگیرید و ما حامی هستیم این اشتباه است این مردم را به جان هم انداختن است، اینکه خانمی را ببینید و عکس بگیرید و یا وانمود کنید که دارید عکس می‌گیرد هر دو اشتباه است، تو چکاره‌ای که عکس بگیری؟ آن هم عکس نامحرم! تذکر بده، بگو خانم! روسریتو بپوش! چادرتو بپوش!، اینکه بگوید عکس بگیرم قابل سند باشد این با ابتدائیات اسلام نمی‌خواند.

سراج عنوان کرد: ممکن است برخی‌ها بگویند این‌هایی که کشف حجاب کردند فاسق و فاجر و فلان هستند؛ نه اینطور نیست؛ خیلی از آن‌ها ناآگاه هستند. اگر ببینند حساسیتی به آن‌ها نیست خودشان جمع می‌کنند.

او در خاطرنشان کرد: خیلی از آن‌ها باید خانواده‌هایشان آن‌ها را کنترل کنند، متاسفانه ما اینقدر که به دختران و خانم‌ها گیر می‌دهیم به آقایان و شوهران و برادران و پدران آن‌ها گیر نمی‌دهیم، اگر به آن‌ها بگوییم شاید بیشتر ترتیب اثر داده شود؛ راه‌های غیرمستقیم را برویم و البته این وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را از ما مردم ساقط نمی‌کند منتها برخورد و این موارد مال دولت است و مردم نمی‌خواهد در مقابل هم قرار بگیرند و موجب شود برخی‌ها از این قانون سوءاستفاده کنند، مجریان قانون آن را درست اجرا کنند.

منبع: صدای ایلام

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر