کد خبر: 182683
A
دیده‌بان ایران بررسی می‌کند؛

نمایندگان مجلس یازدهم در چهارسال گذشته چه گفتند؟ اظهارات عجیب نمایندگان که در اذهان عمومی به یاد خواهد ماند/ از جنجال "خانم دکتر" تا شوخی با "کشته شدگان آبان ۹۸"

در زمانه فعلی که کوچکترین حرکت و واکنشی ثبت و ضبط می‌شود، اظهار نظر تمام بازیگران صحنه سیاست هم در حافظه جمعی به خاطر می‌ماند. نمایندگان مجلس یازدهم هم علاوه بر طرح‌های عجیب و غیرمنطقی که در طول عمر چهار ساله‌ خود ارائه دادند، اظهارات شاذ و اقدامات عجیبی که واکنش افکار عمومی را به دنبال داشته باشد هم کم نداشت. در این گزارش برخی از اظهارات واکنش‌برانگیز مجلس یازدهمی‌ها را مرور کرده‌ایم.

نمایندگان مجلس یازدهم در چهارسال گذشته چه گفتند؟ اظهارات عجیب نمایندگان که در اذهان عمومی به یاد خواهد ماند/ از جنجال "خانم دکتر" تا شوخی با "کشته شدگان آبان ۹۸"

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ اظهار نظر سیاستمداران، تعیین‌کننده است؛ گاه مانند آب روی آتش، خشم را فرو می‌نشاند و گاه مانند آتش زیر خاکستر، زخم خاموش شده را زنده می‌کند. واکنش‌های آن‌ها گاهی باعث وحدت می‌شود و گاهی انشقاق. گاهی به سود منافع ملی تمام می‌شود و گاه تبعات سنگینی را برجای می‌گذارد. اظهار نظرات سیاستمداران نشان از طرز تفکر و دغدغه آن‌هاست و به قولی «تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد». 

در زمانه فعلی که کوچکترین حرکت و واکنشی ثبت و ضبط می‌شود، اظهار نظر تمام بازیگران صحنه سیاست هم در حافظه جمعی به خاطر می‌ماند. نمایندگان مجلس یازدهم هم علاوه بر طرح‌های عجیب و غیرمنطقی که در طول عمر چهار ساله‌ خود ارائه دادند، اظهارات شاذ و اقدامات عجیبی که واکنش افکار عمومی را به دنبال داشته باشد هم کم نداشت. در این گزارش برخی از اظهارات واکنش‌برانگیز مجلس یازدهمی‌ها را مرور کرده‌ایم.

کاظم موسوی؛ از «هرکسی عینک و آلات موسیقی می‌خواهد از ایران برود» تا «به درک که مرده»

کاظم موسوی

شاید بتوان گفت سید کاظم موسوی رکورد تکذیب مصاحبه‌های خود در این مجلس را دارد. او پس از جنجال‌هایی که با هر گفت‌وگو خود ایجاد می‌شد، رسانه‌ها را مقصر می‌دانست و انگشت اتهام را به سمت خبرنگار می‌گرفت. 

یکی از نظرات واکنش‌برانگیز موسوی درباره تفاوت رشوه و شیرینی بود: اعتقاد من بر این است که شیرینی اگر پُرملات باشد با رشوه یکی است و تفاوتی ندارد، اما اگر فردی یک جعبه شیرینی یا مبلغی معادل ۵۰۰ هزار تومان تا ۱ و ۲ میلیون تومان پرداخت کند، تنها شیرینی محسوب می‌شود همانطور که شخصی به خانه کسی می‌رود و به اندازه بضاعت خود هدیه می‌دهد.

نام این نماینده مجلس را می‌توان به فهرست آنانی که در خروج از کشور را به مردم نشان دادند اضافه کرد، آنجایی که در رابطه ممنوعیت ورود ابزارآلات موسیقی به دیده‌بان ایران گفت: ورود آلات موسیقی به کشور به صلاح نیست چون کشور ما جمهوری اسلامی است. چرا باید با وجود این همه شهدا و علمایی که داریم آلات موسیقی به کشور وارد شود؟ اگر افرادی که به دنبال آلات موسیقی یا امیال شخصی‌خودشان هستند، کشورهای دیگر هستند می‌توانند از ایران بروند.

او در زمان اعتراضات سال گذشته هم به عنوان نماینده مردم اردبیل، در واکنش به اسرا پناهی، دانش‌آموز دختر اهل اردبیل که گفته می‌شد در پی حمله نیروهای امنیتی به مدرسه فوت کرده است، چنین واکنشی را نشان داد: این دختر اصلا دانش‌آموز نبوده و بر سر اتفاقی که رخ داده، با خوردن قرص خودکشی کرده است. اصلا به جهنم که قرص خورده و مُرده است

حسن نوروزی و «شوخی» با کشته‌شدگان آبان ۹۸

حسن نوروزی

حسن نوروزی، نماینده اصولگرای مجلس یازدهم و عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی، با اینکه سابقه حضور در سه دوره مجلس را دارد اما اظهاراتش چنان نسنجیده است که نه تنها به مذاق برخی همکاران اصولگرایش هم خوش نمی‌آمد بلکه در سطح بین‌المللی هم واکنش داشته است. 

یکی از عجیب‌ترین سخنان این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر لزوم برگزاری دادگاهی برای تعیین تکلیف کشته‌های ‌آبان ۹۸ بود که به دیده‌بان ایران گفت: یعنی چی؟ دادگاه چی برگزار شود؟ یکی از آن‌هایی که به مردم شلیک کرد من بودم، ما کُشتیم. حالا چه کسی می‌خواهد ما را محاکمه کند؟

نوروزی البته گفته بود این اظهارات را به شوخی مطرح کرده است اما «شوخی» او برای مردم آنقدر تلخ بود که چند روز بعد از انتشار این گفت‌وگو، دفتر این نماینده مجلس به آتش کشیده شد.

پیشتر در مجلس دهم و همزمان با شلیک به هواپیمای اوکراینی، نوروزی عنوان کرد که در این پرونده فردی بازداشت نشده است. او در عین حال مدعی شده بود که «این هواپیما یک هفته قبل از آن در اسرائیل بوده و به نظر می‌رسد که دستکاری شده بود». علاوه براینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح به خاطر نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی علیه او اعلام جرم کرد، در سطح بین‌الملل هم معاون نخست‌وزیر اوکراین سخنان او را به شدت محکوم کرد و از دولت ایران خواستار پاسخ سریع درباره مضمون اظهارات این نماینده شد.

از دیگر واکنش‌های غیرمعقول نوروزی، زمانی بود که دوربین‌های مداربسته زندان اوین هک و تصاویری از آنچه در این زندان می‌گذشت، منتشر شد. او ضمن تکذیب رویکرد مبتنی بر شکنجه زندانی در ایران، بیان کرده بود: من با روحانی‌ای که در فیلم در محل کشیدن یک زندانی روی زمین حضور دارد صحبت کردم و اطلاعات این اتفاق را گرفتم. من از روحانی پرسیدم، طرف معتاد بود و خود را به حالت غش انداخته بود و راه نمی‌رفت در نتیجه سرباز‌ها او را روی زمین کشیدند. سرباز هم که پسر پیغمبر نیست.

نوروزی در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران از چند همسری مردان نیز دفاع کرده بود: باید درباره قوانین ازدواج به زندگی پیامبر و امامان دقت کنیم، گفت: پیامبر اکرم چندین همسر داشتند، امامان ما هیچ کدام تک همسر نبودند، پس آن‌ها چگونه زندگی می‌کردند؟ 

علی خضریان، گاف مترو سواری و زبان انگلیسی

علی خضریانعلی خضریان، نماینده عضو جبهه پایداری از همان روز آغازین مجلس یازدهم اولین گاف خود را به عنوان نماینده داد. او در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود: امروز صبح برای این که فراموش نکنم قرار است چه کسانی را نمایندگی کنم، با مترو به سمت ایستگاه بهارستان و حضور در مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم رفتم و به سال‌هایی که در طول زندگی با تمام فرود و فرازش پشت سر گذاشتم فکر کردم؛ سال‌هایی که با سرعت قطار عمر را به امروز رساند... اما پس از ادعای این نماینده مجلس، کاربران فضای مجازی به او یادآوری کردند که به دلیل افتتاحیه مجلس، ایستگاه بهارستان تعطیل بوده و مترو در این ایستگاه توقفی نداشته است!

GHBDMIhXoAAMcuY

بار دیگری که خضریان سوژه شبکه‌های اجتماعی شد، زمانی بود که برای مصوبه مجلی مبنی بر تعیین مهلت برای خروج از پروتکل الحاقی در تلویزیون ظاهر شد و لغات انگلیسی «anytime و anywhere» را به صورت «آنی تایم و آنی ور» تلفظ کرد. بسیاری این پرسش را مطرح می‌کردند که چگونه شخصی که دانشجوی دکتری جامعه‌شناسی سیاسی است، این لغات ساده را که مربوط به دوران راهنمایی و دبیرستان است را اینگونه تلفظ می‌کند.

اما این تنها اشتباه خضریان در زبان انگلیسی نبود؛ یک سال بعد به منظور نشان‌دادن تسلط خود بر انگلیسی دوباره به میدان آمد و در شبکه افق وقتی می‌خواست از سلسله‌ گزارش‌هایی در واشنگتن‌پست خبر بدهد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی منتشر شده، از عبارت بی‌معنای How Lost Iran استفاده کرد و گفت عنوان این گزارش‌ها این بوده است!

فاطمه محمدبیگی، از عدم آشنایی با سیستم عامل اندروید تا پرده برداشتن از  برنامه پنتاگون برای جنگ جمعیتی علیه ایران

محمدبیگی

فاطمه محمدبیگی، نماینده قزوین و نایب رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در واکنش به خبر ممنوعیت غربالگری، اظهار کرده بود: برخی بوق‌ و کرنای سیاسی راه انداخته و به دروغ به مجلس اتهام زدند که مجلس غربالگری را ممنوع کرده و به جمهوری اسلامی ایران اتهام زدند که به قیمت به دنیا آمدن «منگول‌ها» و افراد ناقص‌الخلقه می‌خواهد جمعیت را زیاد کند، در حالیکه غربالگری موضوعی بی‌‌ارتباط به جمعیت است. 

این ادبیات عجیب محمدبیگی که خودش پزشک طب سنتی است، در شرایطی است که استفاده از عبارت «منگول» برای عقب ماندگان ذهنی مدت‌هاست منسوخ شده و از تعبیر «مبتلایان به سندروم داون» برای آنان استفاده می‌شود. این نماینده خبرساز مجلس در گفت و گوی دیگری پنتاگون را به جنگ جمعیتی علیه ایران متهم کرد و گفت: در بحران معیشتی فعلی و وضعیت اقتصادی با صاحب فرزند شدن و تنظیم سیاست‌های اقتصادی می‌توانیم کاری کنیم که کشورمان در ۵ سال آینده روی خوش ببیند و اگر از این فرصت طلایی (۵-۶ ساله) استفاده نکنیم طوری سیاه‌چاله جامعه را خواهد بلعید که طبق پیش‌بینی پنتاگون، ایران مجبور خواهد شد از هند، پاکستان، فیلیپین و بنگلادش جمعیت وارد کند.

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، محمدبیگی که از امضاکنندگان طرح صیانت بود، بدون اینکه با «اندروید» به عنوان یک سیستم عامل آشنایی داشته باشد، در حمایت از این طرح عنوان کرده بود: تا امروز اجازه نداده بودم فرزندانم با فضای «اندروید» آشنا شوند؛ به این دلیل که فکر می‌کنم برای سلامت روحی و اخلاقی‌شان لازم نیست وارد فضای «اندروید» شوند. اما حالا نگرانم که نکند فرزند من در فضای اندروید وارد اینترنت شود و محتوای مستهجن ببیند.

آخرین اقدام عجیب این نماینده نامه‌ای بود که در آستانه انتخابات خطاب به فرماندار نوشته بود: هر کس در برگه‌ی رأی نوشت «خانم دکتر»، منظورش من هستم.

من دکتر هستم!

سارا فلاحی didbaniran.ir

سارا فلاحی نماینده شهر ایلام در مجلس، در یک گفت و گوی ویدیویی زمانی که خبرنگار از او درباره میزان تورم می پرسد، حرفش را قطع می‌کند و می‌گوید: «من دکترا دارم»؛ بدین معنا که من را «دکتر» خطاب کنید.

حسین جلالی و کوتاه نیامدن از مواضع تند خود در مواقع حساس

جلالی

سخنان جنجالی حسین جلالی، نماینده پایداریچی مجلس که آخرین رئیس دفتر محمد تقی مصباح یزدی بوده، بسیار است. هرجا صحبت از برخوردهای سنگین با مسئله حجاب، برخورد با معترضان و حمایت از طرح صیانت است، این نماینده مجلس اظهاراتی داشته که منجر به خشم و عصبانیت مردم شده است؛ تا حدی که روزنامه اصولگرای «فرهیختگان» نوشت: «برای حفظ وحدت، آقایان میرسلیم، نقدعلی، حسین جلالی، غضنفرآبادی و ابوالقاسم طالبی حرف نزنند.»

جلالی از همان ابتدای ورودش به ساختمان بهارستان، پیشنهاد ختم روزانه قرآن در مجلس را ارائه کرد که حتی صدای اصولگرایان را هم در آورد و سایت مشرق نیوز خطاب به وی عنوان کرد که بهتر است به جای ختم قرآن نمایندگان به وظایف اصلی خود بپردازند.

این نماینده مجلس معتقد است که «بی‌حجابی باعث شوهر دزدی و آسیب بهداشت جنسیتی می‌شود» و در واکنش به مرگ مهسا امینی گفته بود: هزاران نفر برای ارشاد و هدایت توسط گشت ارشاد به خیابان وزرا برده شده‌اند، یک نفر هم در این بین بیمار بوده که فوت کرده است. نمی‌شود که بی‌قانونی باشد. وقتی قانونی در نظر گرفته می‌شود، باید اجرا شود و نیروی انتظامی هم قانون را اجرا کرده است.

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، جلالی همچنین در واکنش به ماجرای سپیده رشنو و مادری که جلوی ون گشت ارشاد در حال حرکت ایستاده بود و التماس می‌کرد دختر بیمارش را به بازداشتگاه نبرند، گفته بود: کجای این ۱۰ سال گذشته، گشت ارشادی بوده؟ از ایران رهاتر و برهنه‌تر در دنیا جایی سراغ دارید به من بگویید؟ کو گشت ارشاد؟ قانون مرتب زیر پا گذاشته می‌شود. ایران کشوری است که هنجارشکنی و قانون‌شکنی در آن پر است. اصلا نمی‌گویم پوشش و حجاب اسلامی در آن هست یا نیست، این قانون حجاب اجرا می‌شود یا نمی‌شود، شما لباس ملی یا هویت یا لباس ایرانی یا اسلامی دارید؟ نه!

این عضو کمیسیون فرهنگی که از رسیدن به مجلس آینده بازمانده، ایده‌پرداز مسدود کردن حساب‌های بانکی زنان بدون حجاب و جریمه ۳ میلیاردی آن‌هاست: در این طرح، مواجهه کاملاً هوشمند است و هیچ تقابل فیزیکی وجود ندارد. جرایم مالی آن از ۵۰۰ هزار تا سه میلیارد تومان است. ابطال گواهی‌نامه رانندگی، ابطال پاسپورت، در سلبریتی‌ها و کسانی که کانال و وبگاه و عضو بالا دارند ممنوعیت استفاده از اینترنت دیده شده است، دولت باید یکی دو هفته آینده لایحه بیاورد و تصویب و ابلاغ شود و ضمانت اجرایی آن را بالا بردیم و انشاالله اجرا می‌شود.

جلالی در اظهارات عجیب دیگری عنوان کرده بود: سبک پوشش و لباس هم در افزایش ناباروری به شدت تغییر ایجاد کرده است، این لباس‌های چسبان مخصوصا در حوزه شلوار برای پسر و دختر باعث عقیم شدن می‌شود. بر اساس آمار و اطلاعاتی که خود غربی‌ها دادند، بر اثر تحت فشار قرار گرفتن تخمدان‌ها در لباس تنگ، جامعه در فرزندآوری ناکارآمد و عقیم می‌شوند...

مصطفی میرسلیم، خواهان اعدام همه معترضان به جز پسرش که «گول» خورده است

میرسلیم

مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس، یک سیاستمدار کهنه‌کار است که از عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام تا وزارت ارشاد دولت هاشمی رفسنجانی‌ را در کارنامه خود دارد اما گاه اظهاراتی داشت که دستمایه طنز در فضای مجازی و حتی همکارانش می‌شد. او که مخالف واردات خودرو است، در مناظره با جلیل رشیدی کوچی گفت که پژو ۲۰۶ با لندکروز فرقی ندارد.

دیگر حاشیه‌سازی وی مربوط به ماجرای لخت مادرزاد دیدن برخی افراد در خیابان قبل از آغاز اعتراضات بود: نظام جمهوری اسلامی ایران، دارای قانون اساسی و احکام شرعی است که باید به آن عمل کرد. باید قانون را محترم شمرد، وگرنه زیرآب نظام زده می‌شود. بنده در چند ماه پیش و در چند مورد، آن هم پیش از شکل‌گیری ناآرامی‌ها، افرادی را در خیابان دیدم که لخت مادرزاد بودند. این اتفاقات نشان می‌داد که دشمنان نظام برای ضربه‌زدن به حاکمیت، برنامه داشتند، زیرا ریشه انقلاب اسلامی، فرهنگی و معنوی است.

آبان ماه سال گذشته، در حالی که اعتراضات کمرنگ شده بود، او در اظهارات نسنجیده‌ای خواستار اعدام معترضان شد و گفت: عوامل ناآرامی‌ها باید در فاصله ۵ یا ۱۰ روز بعد از دستگیری اعدام شوند. پس از این خواسته، بسیاری به بازداشت پسرش به جرم همکاری با گروهک منافقین اشاره و یادآوری کردند که بهتر است یک سوزن به خود بزند و یک جوال‌دوز به دیگری. او حتی در توجیه جرم پسرش عنوان کرده بود که به دلیل مشکلات و روحی، «گول» خورده است.

محمد تقی نقدعلی و راه‌حل اعدام

نقدعلی

راهکار محمدتقی نقدعلی، روحانی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس برای حل برخی از مشکلات، «اعدام» بوده است. او هم خواستار اعدام معترضان بوده و هم خواستار اعدام «انگل‌های اقتصادی»: ای مجلس، ای قوه قضائیه و ای دولت؛ آیا وقت آن نرسیده که چهار نفر از انگل هایی که در فضای اقتصادی خون مردم را در شیشه می کنند در ملأ عام و در اسرع وقت به دار مجازات بیاویزیم؟ به خدا اگر چنین کنیم و مفسدین اصلی اقتصادی را همانند محاربین اغتشاشات به دار مجازات بیاویزیم امید و اعتماد جدید در دل مردم ایجاد خواهد شد و فضای دزدی و سوداگری اقتصادی فروکش کرده و تورم کنترل خواهد شد.

این نماینده عضو جبهه پایداری اعدام محسن شکاری را مبارک دانسته و عنوان کرده بود: جامعه ما تشنه برخورد با اغتشاشگر و متخلفان امنیت بود و طی دو سه ماه گذشته، جامعه کاملا تشنه این موضوع بود. اتفاقا نه تنها حکم اعدام «محسن شکاری» زود صادر و اجرا نشد، بلکه با تاخیر هم اتفاق افتاد. در این پرونده (محسن شکاری) هیچ موضوع کارشناسی وجود نداشته و قاضی در لحظه و خیلی هم درست حکم داده است، و این حکم را مبارک برای اثرگذاری مجازات در جامعه می‌دانیم و امیدواریم در پرونده‌های آتی نیز ضمن رعایت قوانین، سرعت را هم در نظر بگیرند، چرا که جامعه تشنه برخورد با اغتشاشگران است.

هر طرح متناقض با حقوق شهروندی که مجلس یازدهم ارائه کرده، نقدعلی جزو امضاکنندگان آن بوده است. او که ادعا داشن طومار چند هزار امضایی برای مقابله با «بی‌حجابی» به دست نمایندگان رسیده است، خواهان مجازات شلاق برای زنان بدون حجاب نیز شده بود: جریمه نقدی باید سنگین‌تر باشد البته مجازات شلاق و محرومیت‌های اجتماعی در شرع و قانون مجازات اسلامی آمده است!

حسن شجاعی، از توهین به فائزه هاشمی تا ادعای دیدن خواب سردار سلیمانی

شجاعی حسن

حسن شجاعی، نماینده، ابهر دو توییت جنجالی داشت؛ یکی توهین به فائزه هاشمی که در آن نوشته بود: اگر حاج قاسم نبود، فائزه کنیز داعش بود. انتقادات شدیدی از ادبیات این نماینده مجلس صورت گرفت و بسیاری معتقد بودند این ادبیات توهین‌آمیز و جنسیت‌زده است.

GHBDPgpW0AENpyo

توییت دیگر او روایت عجیبی از دیدن خواب سردار قاسم سلیمانی است: خواب دیدم حاج قاسم پا برهنه می‌دود.

گفتم آیا او به استقبال مَهدی می‌رود؟ گفت روز انتخابات است و روز امتحان! یار اگر غفلت کند، اغیار حاکم می‌شود.

سمیه رفیعی و تبریک تولد همکارش به رهبری

سمیه رفیعی

تبریک توییتری سمیه رفیعی نماینده‌ی تهران در مجلس به زهرا شیخی، نماینده‌ی اصفهان از جمله حاشیه‌های نمایندگان این دوره از مجلس بود. شیخی در صفحه‌ی توییتر خود نوشته بود: «خداوند را شاکرم که در اوج مسئولیت و توفیق خدمت مضاعف به مردم سرزمینم، برای سومین بار لذت مادری را به من چشاند. با تولد این مولود مبارک با انگیزه‌ای بیش از پیش در مجلس شورای اسلامی، به حمایت از بانوان محروم از نعمت مادری و کمک به تمامی مادران پردغدغه ی سرزمینم، تلاش خواهم کرد.

رفیعی در پاسخ به این توییت نماینده‌ی اصفهان در مجلس نوشت: همکار عزیز و ولایت مدارم، صمیمانه تبریک عرض می‌کنم این اتفاق مثبت را اول خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم ولایتمدار کشورم و هموطنان عزیز و شریف و ولایتمدار اصفهان. با شناختی که از شما دارم مطمئنم مقتدرانه و مادرانه پای مردم عزیز و شریف اصفهان ایستاده و خواهید ایستاد.

GHBDRmMXEAA1icp

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، این پیام تبریک با واکنش منفی کاربران در فضای مجازی مواجه شد از این رو که فرزند سوم یک نماینده چه روایداد مهمی است که نماینده مردم اصفهان آن را به رهبری و بعد هم به مردم کشور تبریک گفته است.

زهره الهیان و پیشنهاد به حاکم دبی و نحوه تشویق مردم به فرزندآوری

زهره الهیان

زهره الهیان گرچه از حامیان طرح صیانت است اما در توییتر اظهارات حاشیه‌ساز فراوانی داشته است. او در توییتی درباره کمپینی از دانشجویان دانشگاه شریف برای فرزندآوری، نوشت: یکی ازدانشجویان دانشگاه شریف رادیدم؛می‌گفت کمپین مادران شریف را راه انداخته‌ایم و باهم عهد کردیم با یاری لطف خداوند هریک از ما ۱۰فرزند بیاوریم ونوبتی ازبچه‌های یکدیگر نگهداری کنیم تابتوانیم درس را هم ادامه دهیم.در دلم احسنت به هوش آینده‌نگرانه جوانان ودختران این مرزو بوم گفتم.

این توییت واکنش‌های زیادی داشت؛ برخی اساسا صحت ادعای او را زیر سوال بردند و گروهی دیگر به مشکلات اقتصادی به عنوان مانعی برای فرزندآوری اشاره کردند اما الهیان عقب ننشست و در پاسخ گفت: برخی از هم‌وطنان عزیز که به بهانه مشکلات اقتصادی ومعیشتی فرزندآوری را نفی می‌کنند،هزینه‌های کلانی راصرف نگهداری سگ وگربه می‌کنند.متاسفانه حیوانات  کم کم جای فرزند را در این خانواده ها پر کرده.آینده چه خواهد شد؟

توییت جنجالی دیگر خانم نماینده پیشنهادش به دختر حاکم دبی بود: پیشنهادی برای دختر در بند حاکم دبی! به ایران بیا. می‌توانی در ایران همچون سایر بانوان و دختران ایرانی هم درس بخوانی و هم زندگی کنی! و هم از نعمت آزادی و حقوق بشر بهره مند باشی!

احمد نادری و «جنبش اصیل منطقه» نامیدن طالبان

نادری

شاید بتوان گفت توییت احمد نادری، نماینده مردم تهران که طالبان را «جنبش اصیل منطقه» نامیده بود، در اذهان باقی مانده است. او در توییتی نوشته بود: طالبان یکی از جنبش های اصیل منطقه و با زمینه قوم پشتون است. حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه را بایستی به فال نیک گرفت. همکاری با آنان می‌تواند به گسترش ثبات در جامعه افغانستان و جلوگیری از نفوذ گروه‌هایی همچون داعش منجر شود.‌ نباید در دام بازنمایی‌های اشتباه رسانه‌های آمریکایی از آنان بیافتیم.

 از دیگر توییت‌های واکنش برانگیز این نماینده مجلس، زمانی بود که به همراه چند تن دیگر از نمایندگان برای شرکت در اجلاس جهانی به اسپانیا سفر کرده بودند. احمد نادری عکس‌هایی از حضور خود به‌ همراه رحیم زارع نماینده آباده و حسن قشقاوی سفیر ایران در اسپانیا در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو منتشر کرد و نوشت: از نزدیک‌ و در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو، برد زیبای رئال‌مادرید در مقابل سویا را شاهد بودم. مدت‌های مدید بود که ورزشگاه نرفته بودم. کاش وقت بود تا مردم‌نگاری طرفداران رئال را انجام‌ می‌دادم. بسیار منظم، جدی، متعصب و خون‌گرم بودند. هیچ نشانه‌ای از وندالیسم (خراب‌کاری) ندیدم.

کاربران در واکنش به این توییت می‌گفتند که اول اینکه چرا نمایندگان که برای ماموریت کاری به اسپانیا رفته‌اند، سر از ورزشگاه و تماشای بازی فوتبال درآورده‌اند و حال که چندین نماینده مجلس به سانتیاگوبرنابئو رفته و بازی را در کنار تماشاگران زن و مرد دیده و منقلب نشده‌اند، بهترین فرصت است تا این تجربیات خود را در کشورشان اجرایی کنند. نادری پس از واکنش‌هایی که توییتش به دنبال داشت، او عذرخواهی کرد و گفت این برنامه جانبی بوده است.

دیگر اقدام عجیب نادری در صحن علنی مجلس، خرداد ماه سال ۹۹ بود که با اشاره به اعتراضات آمریکا از نمایندگان مجلس خواست تا در حمایت از «مردم مظلوم آمریکا»، شعار «مرگ بر آمریکا» سر دهند.

دفاع تمام قد فریدون عباسی، از ماجرای شاسی‌ بلندها

فریدون عباسی

فریدون عباسی از مخالفان برجام و رییس سازمان انرژی اتمی دولت احمدی نژاد، در دفاع از واگذاری خودروهای شاسی بلند به نمایندگان مجلس گفته بود: بالاخره این همه هزینه می‌کنند برای اینکه کسی نماینده بشود و در مجلس بماند و این همه سرویس به او می‌دهند فقط خودرو نیست که مردم به خودرو توجه کنند و تصور کنند خرج زیادی برای نماینده می‌شود من که این حرف را به شما می‌زنم حقوقم را از مجلس نمی‌گیرم من حقوقم را از محل خدمتم می‌گیرم ضمن اینکه حقوق من از مجلس هم بیشتر است. نظام روزانه‌ای و دقیقه‌ای هزینه می‌کند تا این نماینده در مجلس بنشیند این همه کارمند، خودرو و ساختمان که نگهداری همه اینها هزینه است، چقدر پول هواپیما داده می‌شود و چقدر پول دفاتر نمایندگان است. چرا باید این گدابازی‌ها را درآوریم و به ماشین شاسی بلند گیر بدهیم؟ مگر قیمت ماشین شاسی بلند چقدر است؟

شاسی بلند می‌خواهم

سیاه کلی

لطف‌الله سیاهکلی، نماینده مردم قوین و از طراحان طرح صیانت، در همان ماه‎های نخستین آغاز به کار مجلس یازدهم  در پی واکنش برخی نمایندگان به طرح دریافت خودروی دنا پلاس به قیمت نصف بازار گفت: «من برای رفتن به مناطق کوهستانی و روستایی شاسی‌بلند می خواهم، اگر این ماشین را بفروشم با ۴۰۰ میلیون تومان اضافه هم نمی‌شود شاسی‌بلند خرید». او همچنین در ادامه گفته بود که سطح زندگی یک نماینده نباید از سطح زندگی یک بخشدار کمتر باشد.

سید علی یزدی‌خواه و دفاع از همزمانی برگزاری «سلام فرمانده» و حادثه متروپل

علی+یزدیخواه

خرداد ماه سال ۱۴۰۱، همزمانی اجتماع سرود «سلام فرمانده» مصادف با شب شهادت امام جعفر صادق (ع) و وقوع حادثه متروپل بود که باوجود انتقادات نسبت به زمان برگزاری، این مراسم برگزار شد. علی یزدی‌خواه، نماینده مردم تهران در دفاع از این مراسم گفته بود: زیبایی‌ها و جذابیت‌های جشن «سلام فرمانده» آنقدر زیاد است که می‌توان از همزمانی اش با حادثه متروپل و شب شهادت، عبور کرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در واکنش به خروج ارز برای شرکت کردن ایرانیان در کنسرت‌هایی که درکشورهای همسایه برگزار می‌شود، بیان کرده بود: اگر هنجارها را بخواهند رعایت کنند ما مشکلی نداریم اما در غیر اینصورت طبیعی است که ایران یک کشور اسلامی است و نمی‌توانیم اجازه دهیم افراد مثلا شراب تولید کنند یا شرب خمر را علنی انجام دهند. این مهم جزو مقدسات دین ما است و نباید به خاطر چند دلار، یورو و لیر اجازه دهیم که هنجارهای الهی در داخل کشور شکسته شود... ما خیلی اَپن هستیم و خیلی آزادی‌های گسترده‌ای به واسطه نظام و انقلاب داریم.

احمد حسین فلاحی و ساخت داروی کرونا

فلاحی

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، مهرماه سال ۹۹، زمانی که حدود ۸ ماه از اعلام رسمی ورود کرونا به کشور می‌گذشت، احمد حسین فلاحی نماینده مردم همدان ادعای عجیبی را در صحن علنی مجلس بیان کرد: برخی استان‌ها دارویی ساخته‌اند و من یک نمونه آن را آورده‌ام که هشت ماه پیش برای درمان قطعی کرونا معرفی شده اما به آن توجه نشده است.

زهرا شیخی، نماینده ضد واکسن

زهرا شیخی

زهرا شیخی، نماینده اصفهان و رییس کمیته طب سنتی ایرانی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم، آ‌ذر ماه سال ۱۳۹۹ در توییتی به نقل از بیل گیتس، مدعی شد: با واکسن می‌خواهم تا ۱۵ درصد جمعیت جهان را کاهش دهم. او در ادامه توییت خود با هشتگ «کواکس»، این‌گونه به مخاطب القا ‌کرد که طرح سازمان جهانی بهداشت (کواکس)، همان طرح بیل گیتس برای کاهش ۱۵ درصدی جمعیت جهان است.

این توییت شیخی در شرایطی بود که مقامات وزارت بهداشت، تبلیغات ضد واکسن را جرم محسوب می‌کردند.

منبع: سایت دیده‌بان ایران

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر