کد خبر: 182725
A
در گفت و گو با دیده‌بان ایران مطرح شد؛

محمودزاده، نماینده مجلس: مجلس آینده طرح‌ها و مصوبات غیراصولی زیادی خواهد داشت/ دعوای میان اصولگرایان شدت می‌گیرد/ به دلیل انتقاد از دولت و موضع گیری در جریان اعتراضات سال گذشته ردصلاحیت شدم

نماینده مردم مهاباد در مجلس یازدهم درباره دلایل رد صلاحیتش به دیده‌بان ایران گفت: دولت و وزارت کشور از طریق شورای نگهبان پیگیر رد صلاحیتم بودند چراکه هم منتقد و هم پیگیر استیضاح وزیر کشور بودم و عقب ننشستم. بخش دیگر مربوط به اعتراضات سال گذشته بود که من در اعتراضات از مردم دفاع کردم. من واقعیت‌های جامعه را گفتم، مردم منطقه خودم را تنها نگذاشتم و در چارچوب قانون اساسی از آن‌ها دفاع کردم.

محمودزاده، نماینده مجلس: مجلس آینده طرح‌ها و مصوبات غیراصولی زیادی خواهد داشت/ دعوای میان اصولگرایان شدت می‌گیرد/ به دلیل انتقاد از دولت و موضع گیری در جریان اعتراضات سال گذشته ردصلاحیت شدم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ شاید بتوان ادعا کرد که انتخابات مجلس دوازدهم، موعد سقوط قالیباف بود؛ چه از لحاظ ریزش آرایی که او را پس از نبویان، رسایی و ثابتی نفر چهارم لیست کرد چه از لحاظ اینکه هیچکدام از یارانش در بهارستان حضور ندارند. رقبای قالیباف از زمان پیش از انتخابات او را به گوشه رینگ برده بودند؛ حواشی که پیرامون خانواده او، از ماجرای سیسمونی گیت تا مسئله اقامت فرزندانش در نزدیکی انتخابات افشا شد، همه بخشی از حملات رقیبه علیه او بود. حال با وجود فتح بهارستان توسط رقبایش احتمال دارد که اعتبارنامه‌اش توسط جریان «شریان» و «امنا» مورد چالش قرار گیرد، درست مانند سرنوشت غلامرضا تاجگردون در مجلس یازدهم. با این تفاصیل ریاست قالیباف در مجلس دوازدهم متزلزل است. او که سودای ریاست جمهوری در سر دارد و بهارستان برایش پلی به پاستور است سرنوشت سیاسی‌اش در هاله‌ای از ابهام است؛ یا باج می‌دهد و دست‌کم برای یک دوره هم که شده به ریاست می‌رسد یا مورد حمله دشمنان سرسختش قرار می‌گیرد و به عنوان یک نماینده عادی چهار سال در مجلس می‌ماند و راه آخر اینکه با پیش‌بینی حالت دوم، عطای مجلس دوازدهم را به لقایش می‌بخشد و انصراف می‌دهد.

جلال محمودزاده از نمایندگان منتقد دولت که رد صلاحیت شد، در پیش‌بینی خود از مجلس آینده به دیده‌بان ایران گفت: «مطمئن هستم که در مجلس آینده دعواهای درون گروهی شدت می‌گیرد و اصولگرایان بایکدیگر بر سر کرسی ریاست و نایب رئیسی دعوا خواهند داشت. به نظرم آقای قالیباف اگر بخواهد رئیس مجلس شود، مشکلات و موانع زیادی پیش رو خواهد داشت، حتی از سوی اصولگرایان.»

وی درباره آغاز لابی‌ها با منتخبین برای کرسی ریاست، بیان کرد: «از تمام طیف‌ها دارند با منتخبین لابی‌ می‌کنند. از سوی منتخبینی که قبلا سابقه نمایندگی داشته‌اند، علی‌الخصوص منتخبین تهران که مدعی ریاست هستند. از سوی آقای قالیباف هم صحبت‌هایی شده است.»

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پاسخ به اینکه باتوجه به حضور تندروها در مجلس دوازدهم چه‌ پیش‌بینی می‌توان از طرح‌ها و لوایح داشت، به دیده بان ایران گفت: «در مجلس آینده مصوبات غیراصولی که جامعه را دچار چالش کند، مثل طرح صیانت و لایحه حجاب و عفاف مجلس فعلی، بیشتر خواهیم داشت؛ مصوباتی که جنبه احساسی و درون حزبی دارد.»

محمودزاده همچنین درباره دلایل رد صلاحیت خود اظهار کرد: «براساس پیگیری‌هایی که کردم یکی از دلایل رد صلاحیتم پافشاری دولت بود که اجازه ندادند علیرغم استقبال مردمی، در مجلس بعدی حضور پیدا کنیم. دولت و وزارت کشور از طریق شورای نگهبان پیگیر رد صلاحیتم بودند چراکه هم منتقد و هم پیگیر استیضاح وزیر کشور بودم و عقب ننشستم.»

وی درباره علت دیگر رد صلاحیتش خاطرنشان کرد: «بخش دیگر مربوط به اعتراضات سال گذشته بود که من در اعتراضات از مردم دفاع کردم. من واقعیت‌های جامعه را گفتم، مردم منطقه خودم را تنها نگذاشتم و در چارچوب قانون اساسی از آن‌ها دفاع کردم. کمااینکه وظیفه نماینده هم همین است؛ نماینده مردم باید زبان مردم باشد، مشکلات‌شنا را مطرح و در چارچوب قانون از آن‌ها دفاع کند.»

منبع: سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر