کد خبر: 18289
A

آغاز کمپین "نه" به همه‌پرسی قانون اساسی جدید ترکیه توسط ۵۵۰ نماینده پیشین پارلمان

نزدیک به ۵۵۰ نفر از نمایندگان پیشین پارلمان ترکیه که در ۱۶ حزب مختلف سیاسی این کشور از جمله حزب عدالت و توسعه، حزب مردم جمهوری‌خواه و جنبش ملی‌گرا فعالیت داشتند کمپین "نه" به قانون اساسی جدید را در آستانه رفراندوم ۱۶ آوریل آغاز کردند.

آغاز کمپین "نه" به همه‌پرسی قانون اساسی جدید ترکیه توسط ۵۵۰ نماینده پیشین پارلمان

دیده بان ایران - روزنامه حریت: این کمپین جدید توسط چهار نفر از روسای پیشین پارلمان ترکیه از جمله حسام‌الدین جین دوروک اداره می‌شود.

جین دوروک به عنوان مسن‌ترین عضو این کمپین اعلام کرد: این کمپین با هدف حمایت از پارلمان انجام می‌گیرد.

این گروه جدیدالتاسیس با عنوان "۵۵۰ نماینده" اولین پیام خود را در شبکه اجتماعی منتشر کردند.

 به نوشته این پیام پارلمان بزرگترین قدرت دموکرات در سیستم حکومت است. اگر رای "آری" در رفراندوم پیش‌رو به پیروزی برسد در این صورت کشور ما وارد درگیری برای زنده ماندن می‌شود. برای اولین بار در تاریخ جمهوریت ترکیه ما این گروه را با حضور بسیاری از نمایندگان پیشین به مردم ترکیه معرفی می‌کنیم.

همچنین عبداللطیف شنر، معاون پیشین نخست وزیر ترکیه و عضو سابق حزب عدالت و توسعه اعلام کرد: در چند سال اخیر اقتصاد ترکیه دچار چالش شده است زیرا در این چند سال تمام قدرت در دستان یک فرد در حال تجمیع است و اگر رای مثبت در رفراندوم ۱۶ آوریل اکثریت باشد در این صورت این اختیارات به طور کامل به یک فرد داده می‌شود و ترکیه در جهان تنها می‌شود و اقتصادش فروپاشیده و بحران در این کشور تعمیق می‌شود.

قرار است رفراندوم قانون اساسی جدید ترکیه با حمایت اردوغان که در آن سیستم از حالت پارلمانی خارج شده و رییس جمهور قدرت اصلی اجرایی کشور باشد، ۱۶ آوریل به همه‌پرسی گذاشته شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر