کد خبر: 183118
A

امام جمعه قم: مسئولان باید با کشف حجاب ها باید برخورد قاطع و عبرت‌آموز داشته باشند

سعیدی، امام جمعه قم با تاکید بر اینکه کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است، عنوان کرد: دشمنان ما با نقشه و برنامه وارد شده اند و ما هم باید با برنامه وارد شویم و نباید با این توطئه دشمن ساده برخورد کرد، مردم، دستگاه‌های مسئول و همه باید طبق وظایف خود با این منکرات برخوردی سازنده، قاطع و عبرت‌آموز داشته باشند.

امام جمعه قم: مسئولان باید با کشف حجاب ها باید برخورد قاطع و عبرت‌آموز داشته باشند

یه گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به ویژگی‌های ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان بهار عبادت است و همانطور که بهار طبیعت در جسم انسان نشاط به وجود می‌آورد، ماه رمضان هم موجب نشاط روحی انسان می‌شود اما این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه انسان برای این ماه شریف آمادگی پیدا کرده باشد که این آمادگی در مرحله نخست با توبه و در مرحله بعد با رفع کینه‌ها، نگرانی‌ها و حسادت‌ها محقق می‌شود.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ سعیدی اضافه کرد: ماه رمضان فرصتی برای جدایی از غفلت و گمراهی و نزدیک شدن به سرچشمه خوبی‌ها یعنی قرآن و عترت است و ما در این ماه باید آموزه‌های دینی را میان اقشار مختلف جامعه ترویج کنیم.

امام جمعه قم ادامه داد: نیمه ماه مبارک رمضان میلاد امام حسن مجتبی(ع) است، امامی که به قول مشهور در ۱۵ رمضان سال سوم هجرت در مدینه متولد شدند و بر اساس سنت اسلامی، پیامبر در گوش راست ایشان اذان و در گوش دیگر ایشان اقامه قرائت فرمودند و در شباهت ایشان به پیامبر اسلام(ص) و همچنین به خدیجه کبری(س) روایاتی وارد شده است، خدیجه‌ای که همه داشته‌های خود را فدای اسلام کرد و بانوی فداکار اسلام نام گرفت.

وی با تاکید بر اینکه ماه رمضان دارای حرمتی ویژه است، تصریح کرد: کسانی که حرمت ماه رمضان را نگه نمی‌دارند بدانند خسارت دیده و این حریم‌شکنی برای آنان سخت خواهد بود؛ شهر مقدس قم نیز از گذشته تاکنون در حوزه‌های فرهنگی و مذهبی نه تنها سرمشق کشور بلکه سرمشق جهان اسلام بوده و هست، قم به لحاظ ویژگی‌هایی که دارد فراتر از شهرهای کشور به ویژه در حوزه فرهنگ و دین است.

* نباید با توطئه کشف حجاب دشمن ساده برخورد کرد

سعیدی با تاکید بر اینکه کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است، عنوان کرد: دشمنان ما با نقشه و برنامه وارد شده اند و ما هم باید با برنامه وارد شویم و نباید با این توطئه دشمن ساده برخورد کرد، مردم، دستگاه‌های مسئول و همه باید طبق وظایف خود با این منکرات برخوردی سازنده، قاطع و عبرت‌آموز داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تحویل سال فقط در تحویل فصل زمستان به فصل بهار نیست بلکه احوال گوناگون طبیعت پی در پی می‌آیند و تغییر پیدا می‌کنند، این‌ها همه نشانه‌های الهی است اما ما اهمیت این درگرگونی را درک نمی‌کنیم.

امام جمعه قم با اشاره به تعیین شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» عنوان کرد: این شعار برگرفته از قرآن کریم و آموزه‌های دینی است و آیه ۶۲ سوره انفال گواهی بر این سخن است.

وی با بیان اینکه باید موانع حضور مردم را برطرف کنیم تا بتوانیم مشارکت مردم را محقق کنیم، گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز از اول تا به امروز مردم جایگاهی والا داشته‌اند و نظام ما همواره با توکل به خدا و مردم از معبرهای سخت عبور کرده است و اکنون نیز با مشارکت مردم می‌توان از مشکلات اقتصادی مردم عبور کرد.

* مسئولان دست مزدوران صهیونیست و آمریکا را از امور داخلی قطع کنند

سعیدی خاطرنشان کرد: جهش تولید زمانی اتفاق می‌افتد که مردم کالاهای مورد نظر خود را از کالاهای داخلی خرید کنند و کالاهای داخلی هم با کیفیت و قیمت مناسب تولید شود، باید کارگروه‌های تشکیل شود تا ضمن پرهیز از طرح‌های عجولانه و غیر مرتبط از فوت وقت هم به بهانه بررسی طرح‌ها جلوگیری شود.

وی افزود: کسانی هم که نمی‌خواهند و نمی‌گذارند کار به دست مردم بیافتد دو هدف مهم را دنبال می‌کنند، نخست اینکه به دنبال منافع خود هستند و دوم اینکه مزدوران صهیونیست‌های کودک‌کش و آمریکایی‌های جنایتکار هستند و مسئولان باید دست این خائنان را از امور داخلی کشور کوتاه کنند.

وی تصریح کرد: مفاهیم انسانی در جهان سیاست همیشه دستاویز امیال و اهداف سیاسیون و جهان خواران بوده است به گونه‌ای که جان افراد ابزار جریان‌های سیاسی و قدرت‌ها قرار گرفته تا از آن ابزار فشار درست کنند، اکنون وضعیت غیرانسانی در غزه یک فاجعه بشری را رقم زده است و کشورهای استکباری چک سفید امضا برای نسل کشی می دهند به طوری که موشک های اسرائیلی خانه‌ها و زیرساخت های فلسطینی ها را به خاک تبدیل کرده است اما مقاومت همچنان ایستاده و به حول و قوه الهی سرانجام بینی صهیونیست‌های جنایتکار را به خاک خواهد مالید.

امام جمعه قم گفت: دشمنان اسلام بدانند طوفان الاقصی خاموش شدنی نیست و به فضل الهی شما شاهد خواهید بود که دنیای آینده دنیای فلسطین است و رژیم صهیونیستی از نقشه جهان محو خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر