کد خبر: 183721
A

امام جمعه کاشان: آرزوی پیامبران الهی در روز ۱۲ فروردین محقق شد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:ملت ایران در روز ۱۲ فروردین تئوری جدایی دین از سیاست را با رای قاطع بیش از ۹۸ درصد ابطال کرد و در این روز آرزوی پیامبران الهی که تشکیل نظام اسلامی بود،محقق شد.

امام جمعه کاشان: آرزوی پیامبران الهی در روز ۱۲ فروردین محقق شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود:حضرت امام خمینی(ره) فرمودند صبحگاه ۱۳ فروردین روز نخستین حکومت الله و حکومت مستضعفان و از بزرگ ترین اعیاد مذهبی و ملی ماست چراکه ملت ایران انقلاب را ایجاد کرد و آرزوی همه صالحان و پیامبران الهی را محقق کرد.

وی اظهار کرد:در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ ملت ایران اعلام کرد به غیر از خداوند هیچ معبودی نمی خواهیم،حکومت های غربی و کومونیستی را نمی خواهیم و در ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ اعلام کرد که حکومت جمهوری و مردمی مبتنی بر اسلام را می خواهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، گفت:خواندن کتاب بررسی نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در مهار بحران ها را به جوانان توصیه می کنم،۴۰ صفحه این کتاب در خصوص بحث اقتصاد است،وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید،محصول اقتصادی وابسته از پهلوی و قاجار به ما رسید و بلافاصله آمریکایی ها بحران های استانی در خوزستان،کردستان و غیره آغاز کردند و سپس جنگ تمام عیار بین المللی علیه ما تحمیل کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت:بعد از جنگ دولت سازندگی به عنوان نخستین دولت سرکار آمد،رهبر معظم انقلاب اسلامی اصل سازندگی را تایید کردند و ۱۲ روز بعد از انتصاب به عنوان رهبری سخنرانی کردند و فرمودند اگر اقتدار سیاسی،اقتصادی و نظامی می خواهیم تنها از مسیر سازندگی محقق می شود و تا اینجا دولت سازندگی مورد تایید معظم له است.

وی افزود:در سال ۱۳۷۲ چهار سال بعد رهبر معظم انقلاب اسلامی به دولت وقت فرمودند در برنامه های اقتصادی دولت نقطه ضعفی به چشم می خورد و آن این است که از لحظه شروع طرح اقتصادی تا پایان آن اقشار ضعیف و کم درآمد صدمه می بینند و این یعنی در دولت سازندگی عدالت اجتماعی مخدوش شده است.

وی اظهار کرد:کارگزاران اقتصادی دولت سازندگی در مصاحبه های خود اعلام کرده بودند که ما اقتصادمان اسلامی نیست و به تعبیری مدعی شدند اصلا اقتصاد اسلامی نداریم و فقط احکام اقتصادی داریم.

امام جمعه کاشان بیان کرد:دولت بعد با شعار توسعه سیاسی آمد و جهت گیری اقتصادی آن همان جهت گیری دولت سازندگی بود،رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۷۸ هشدار داده و فرمودند مردم مشکل اقتصادی دارند و خطر عمده این است که کارگزاران دولت اصلاحات این مهم را ندانند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت:معظم له در سال ۱۳۷۹ به مجلس ششم فرمودند موضوع معیشت مردم در اولویت نخست است چراکه اگر معیشت نباشد دین،اخلاق،عصمت ، عفت و امید هم نیست.

وی افزود:دولت نهم با شعار عدالت آمد نکات مثبتی ازجمله بنگاه های زودبازده،هدفمندی یارانه ها،مسکن مهر و غیره داشت ، رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی شان در سال ۱۳۸۵ به دولت نهم تذکر دادند که توجه شما به سند چشم انداز کم است.

وی اظهار کرد:معظم له در آن سخنرانی سند چشم انداز و سیاست کلی را موضوعی مهم و قابل توجه عنوان کردند و آن را مورد تایید کامل خودشان اعلام کردند.

امام جمعه کاشان بیان کرد:دولت دهم با شعار کلید حل مشکلات با مذاکره با آمریکا آمد،رهبر معظم انقلاب بعد از پایان این دولت در ۱۰ بهمن سال ۱۴۰۱ فرمودند ما در دهه ۹۰ به دلایل مختلف عقب ماندگی و تعطیل نسبی مسائل اقتصادی را داشتیم،تحریم و تمرکز کشور روی مسئله هسته ای عامل آن بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت:اگر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را دنبال کنیم از ابتدای رهبری ایشان ۱۰ سیاست را برای بهتر شدن وضعیت اقتصاد کشور بیان کردند،این سیاست ها شامل برنامه ریزی منطبق بر سیاست کلی،پیشرفت بر اساس الگوی اسلامی و ایرانی،استفاده از مدیران لایق و جوان برای ثروت آفرینی،پیشبرد رشد اقتصادی با عدالت،افزایش تولید و صرفه جویی در مصرف،کاهش تورم ،تکیه بر مردم،اقتصاد منهای نفت،استقلال اقتصادی،مبارزه با کالای قاچاق و ارتبط صنعت با دانشگاه و مصرف کالای داخلی است.

وی افزود:کاشان باید فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی را به عنوان نایب امام عصر(عج) عملیاتی کند،معظم له فرمودند جهش تولید موجب می شود تا اشتغال پایدار ایجاد شود و اشتغال پایدار منجر به کاهش بیکاری و رونق صادرات و درآمد ارزی و درنهایت عزت ملی می شود.

وی اظهار کرد:هر زمان به بیانات معظم له عمل کردیم پیروز شدیم،سازمان ملل متحد اعلان کرده که در چهل سال گذشته فاصله طبقاتی در ایران کاهش یافته است،چهل سال پیش ایران جزو پنجاه کشور نخست تولید علم نبود اما امروز رتبه ۱۵ دنیا در تولید علم را داریم و قبل از انقلاب در مقالات پراستناد، ایران جایگاهی نداشت اما امروز به لطف خدا بیش از سه درصد مقالات از نخبگان ایران است.

امام جمعه کاشان بیان کرد:در بحث ثبت اختراع اول انقلاب از ۳۰ کشور اول دنیا بودیم اکنون هفتمین کشور دنیال هستیم،در بحث دانش آموزان ابتدایی قبل از انقلاب، ۵۹ درصد بچه ها به مدرسه می رفتند اما امروز بیش از ۹۹ درصد دانش آموزان تحصیل می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت:در حوزه امنیت چهل سال قبل در سال ۱۳۶۰ ناامن ترین کشور دنیا بودیم و منافقان ملعون ۱۷ هزار نفر از بهترین مردم ما را شهید کردند و امروز کشورهای اطراف ایران ناامن اما کشور ایران امن ترین کشور منطقه است.

وی افزود:رژیم غاصب صهیونیست یک غده سرطانی است،وقتی روسیه قطعنامه ای که به نفع اسرائیل بود را وتو کرد یک عملیات تروریستی در روسیه رقم زدند که ۳۰۰ نفر کشته و زخمی شدند و دلیل آن حمایت پوتین از مردم مظلوم غزه بود و کینه ای که اسرائیل از سوریه داشت و شهید سلیمانی پوتین را قانع کرد به سوریه بیاید تا اسرائیل به هدف نامشروعش نرسد.

وی اظهار کرد:تجاوز دست جمعی اسرائیلی های ملعون به زنان پناهنده در بیمارستان شفا و قتل عام مردم از جنایات این رژیم فاسد است.

امام جمعه کاشان بیان کرد:ایران اسلامی با شجاعت از ملت مظلوم فلسطین حمایت می کند و در عالیترین سطح با مسوولان فلسطین در ایران دیدار می شود.

حجت الاسلام حسینی گفت:یکی از دوستان مرحوم ابوی بنده خدمت جناب سید حسن نصرالله رسید و از ایشان می پرسد چرا به شما صادق الوعد می گویند و ایشان در پاسخ می گوید که فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی را پشت بلندگو اعلام می کنم و مردم تصور می کنند این حرف من است.

وی افزود:آخرین صحبت سید حسن نصرالله این بود که ای اسرئیل بدان من به اذن خدا در قدس نماز می خوانم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:در حکمت ۴۷ نهج البلاغه حضرت علی (ع) می فرمایند ارزش یک انسان به اندازه همتش می باشد،ابن ابی الحدید در جلد ۱۸ شرحش می گوید صفت همت بزرگ ویژه انسان است و جناب مغنیه در شرح فی ضلال می گوید با دانش و عمل انسان می تواند به موقعیت بالاتر برسد و مثال آن حضرت علی(ع) است.

وی اظهار کرد:حضرت علی(ع) ۱۰ ساله بود که پیامبر(ص) اقوامش را دعوت کرد و به آنها فرمود چه کسی حاضر است مرا در امر ولایت الهیه حمایت کند که اگر بپذیرد برادر،جانشین و خلیفه بعد از من خواهد شد و حضرت علی(ع) در آن جمع به ندای پیامبر(ص) لبیک گفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری در استان اصفهان گفت:ابن میثم در شرح خود می گوید که همکت کم این است که انسان به مقدرات امور اکتفا کند اما همت بلند آن است که وقتی به هدفی رسیدیم به آن اکتفا نکنیم و این همت بلند منظور سبقت گرفتن در امور خیر و نیکوکاری است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت:مرحوم آیت الله نمازی از مصداق های همت بلند است،با همت ایشان ۱۸ هکتار زمین برای مصلی کاشان گرفته شد و چهار هکتار آن ساخته شده است.

وی افزود:ملت عظیم الشان ایران همت بلند دیگری است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، در بیانیه گام دوم فرمودند ملت هایی که زیر ظلم و ستم هستند کمتر ملتی همت می کند انقلاب کند و ملت ایران انقلاب کرد و کار را به نهایت رساند و به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی پایبند است و وارد مرحله دوم خودسازی،جامعه سازی و تمدن سازی شده است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر