کد خبر: 183724
A

امام جمعه اهواز: باید با پویش "غیرتمندان دینی" با بی حجاب ها و روزه خواران برخورد شود

سید محمد نبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز: راه‌اندازی پویش "غیرتمندان دینی" برای مقابله با بی‌حجابی و روزه‌خواری لازم است

امام جمعه اهواز: باید با پویش "غیرتمندان دینی" با بی حجاب ها و روزه خواران برخورد شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی فرد در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته اهواز اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در هر مقطعی با مشکل مواجه شد حضور مردم به حل شدن مشکل کمک کرده است.

وی افزود: سهم‌مشارکت مردم در اقتصاد کمتر از ۱۰ درصد است و بخش عمده آن دولتی است.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه مقام‌معظم رهبری برای چندین سال متوالی بر جهش تولید تاکید داشته‌اند بیان کرد: ای مسئولان از خواب بیدار شوید چرا که اگر قرار است جهشی رخ دهد که به دست مسئولان نیست بلکه باید زمینه حضور مردم فراهم شود.

وی به نحوه برخی واگذاری‌ها به بخش خصوصی‌ اشاره کرد و تصریح کرد: واگذاری‌ها نباید همچون شرکت نیشکر هفت تپه یا گروه ملی باشد بلکه در این زمینه باید نظارت دقیقی صورت گیرد.

انتقاد امام جمعه از نحوه نظارت‌ها

حجت الاسلام موسوی‌فرد از نحوه نظارت بر رفتارها و بازارها انتقاد کرد و گفت: باید در زمینه گرانی‌ها، حجاب و... کار را به مردم سپرد.

وی اضافه کرد: پیروزی در هشت سال دفاع مقدس و شکستن هیمنه آمریکا در منطقه، قطعا با حضور و مشارکت مردم بوده است.

امام جمعه اهواز رشد اقتصاد را با حضور مردم ممکن دانست و تصریح کرد: تنها داروی درمان بیماری مزمن اقتصادی که به شکل ویژه جوانان کشور را می‌آزارد، همان مشارکت است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کرده است.

حجت الاسلام موسوی فرد یادآور شد: با توجه به اینکه امسال تاکید مقام‌ معظم رهبری بر مشارکت مردم بوده است اگر من به جای مسئولان باشم همه نخبگان، افراد توانمند در حوزه اقتصاد را جمع می‌کنم و از آن‌ها در زمینه رشد اقتصادی بهره ‌می‌برم.

وی با اشاره به اینکه خوزستان به عنوان استانی که بخش عمده منابع کشور را تامین می‌کند اظهار کرد: خوزستان ایران کوچک است اگر الگویی که مقام معظم رهبری فرمودند در این استان پیاده شود قطعا به کل کشور نیز به سرعت سرایت می‌کند و مورد توجه قرار می‌گیرد.

امام جمعه اهواز گفت: ضرورتی ندارد در و دیوار شهر را با بنرهای شعار جهش تولید پر کنید بلکه در مقام عمل به این موضوع ورود کنید تا مشارکت مردم اتفاق بیفتد.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با تاکید بر راه‌اندازی پویش "غیرتمندان دینی" برای مقابله با بی‌حجابی و روزه‌خواری گفت: این پویش را زنان و مردان با غیرت در فضای مجازی راه‌اندازی کنند و دستگاه قضا و نیروی انتظامی نیز باید مشارکت داشته باشد تا این معضلات اجتماعی رفع شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه چیزی به پایان ماه رمضان نمانده است عاجزانه تقاضا می‌کنم مسئولان جلوی روزه خواری‌ها را بگیرند.

خطیب جمعه اهواز با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید حکومت علوی را الگوی خود قرار دهند تاکید کرد: مساله شفافیت و اینکه زندگی مسئولان قبل و بعد از مسئولیت چقدر تغییر می‌کنند باید مورد توجه جدی قرار گیرد چون مسئولان با اعتبار دریافتی از نظام جمهوری اسلامی، باید مشکل مردم را حل کنند.

وی خاطرنشان کرد: پنج سال حکومت امیرالمومنین می‌تواند برترین نماد و نشانه حکومت داری باشد و در معرض دید جهانیان قرار گیرد و با افتخار به همه دنیا به عنوان سالم‌ترین دین و مردمی‌ترین حکومت معرفی شود.

امام جمعه اهواز افزود: امیرالمومنین به هیچ وجه از مسئولی که مرتکب خیانت و تخلف می‌شد چشم‌پوشی نمی‌کرد.

وی از رفتار برخی رسانه‌ها در منعکس نکردن برخورد قوه قضاییه با مسئولان متخلف انتقاد کرد و گفت: دستگاه قضا با متخلفان برخورد می‌کند اما برخی رسانه‌های از خدا بی‌خبر حاضر نیستند این‌ اخبار را منعکس کنند در حالی که اگر یک نقطه ضعف ببینند آن را با صدای بلند فریاد می‌زنند.

دعوت امام جمعه از مردم برای حضور در روز قدس

امام جمعه اهواز از نمازگزاران دعوت کرد با خانواده و طایفه خود در روز قدس حضور داشته باشند و با توجه به جنایات رژیم کودک کش صهیونیست، امسال مردم باید پرشورتر از سال‌های گذشته حضور یابند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر