کد خبر: 184552
A

عضو کمیسیون امنیت ملی: دولت در زبان گفت‌وگو با مردم تجدید نظر کند/ بخشی از اقدامات دولت و مجلس اولویت مردم نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که «بخشی از مشکل ما در حوزه مشارکت عمومی به زبان گفت‌و‌گو با مردم باز می‌گردد».

عضو کمیسیون امنیت ملی: دولت در زبان گفت‌وگو با مردم تجدید نظر کند/ بخشی از اقدامات دولت و مجلس اولویت مردم نیست

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمود عباس زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه بخشی از مشکل ما در حوزه مشارکت عمومی به زبان گفت‌و‌گو با مردم باز می‌گردد، گفت: ملت ایران نجیب و بامعرفت هستند که نظام، انقلاب و کشورشان را دوست دارند و سوخت موتور نظام انقلاب از مردم است و هر مولفه ای که مشارکت مردم را کمرگ کند باید با آن مولفه ها مقابله کنیم.

وی در مورد وضعیت سیاست خارجی ایران، اظهار کرد: دولت در سیاست خارجی کار بزرگ و اساسی کرد؛ رویکردهای انفعالی را به رویکرد فعالانه و رو به جلو تبدیل کرد؛ روندی که در برجام شروع کرده بود را تغییر داد و اراده خودش را در بسیاری از مسایل بر حریفان تحمیل کرد. دولت رویکرد ترمیم ارتباط با همسایگان را در پیش گرفت که حاصل آن را در سبد اقتصادی و مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه می توان دید.

او ادامه داد: ایران در منطقه نقش محوری را عمل کرد به نظر من نقطه قوت دولت یکی رویکردهای او بود که هم با اصول انقلاب واقتدار و عزت نظام بیشتر تطبیق داشت و هم با منافع ملی و آقای امیرعبداللهیان در چارچوب اصول و بدون اینکه از خط قرمزها عبور کند برای تحقق سیاست خارجی نظام قدم های موثر و مستمری برداشت؛ درحالی که بسیاری سعی کردند برای وزیر امور خارجه حاشیه هایی ایجاد کنند.

عباس‌زاده در مورد  بسترسازی برای افزایش مشارکت مردم در مسایل مهم کشور، گفت: ما باید بسترسازی لازم را برای تقویت مشارکت مردم فراهم کنیم؛ زیرا مهمترین پشتوانه هر نظام سیاسی حضور مردم است که نیاز به بازطراحی و تلاش مضاعفی دارد؛ ملت ایران نجیب و بامعرفت هستند که نظام، انقلاب و کشورشان را دوست دارند و سوخت موتور نظام انقلاب از مردم است و هر مولفه ای که مشارکت مردم را کمرنگ کند باید با آن مولفه‌ها مقابله کنیم.

وی ادامه داد: دولت با وجود اینکه کشور در تحریم قرار داشت، کارهای بزرگی انجام داد درحالی که در دولت قبلی دیدیم با وجود اینکه خودشان را به ضوابط یک طرفه برجام محدود کرده بودند، بسیاری از پروژه های عمرانی تعطیل بود و آنجا هم که کاری کرده بودند به واسطه اوراق مشارکت بود که دولت بعدی را بدهکار می کرد؛ اما در دولت سیزدهم پروژه ها ادامه یافت و در حوزه بهداشت و عمرانی کارهای خوبی انجام شد که توفیق دولت را نشان می دهد؛ اما دولت باید در زبان گفت وگو با مردم تجدید نظر کند که در ادبیات و رویکردها این تجدید نظر لازم است چراکه بخشی از مشکل ما در حوزه مشارکت عمومی به زبان گفت‌و‌گو با مردم باز می‌گردد البته منظور من زبان یکسویه نیست.

عباس‌زاده تاکید بر اینکه «برخی از برنامه‌های مجلس و دولت، اولویت مردم نیست»، خاطرنشان کرد: در برخی از مسایل، اولویت ها می توانست بهتر رعایت شود چرا که ورود دولت و مجلس به بعضی از مسایل، اولویت مردم نیست؛ بلکه اولویت مردم بحث اقتدار و عزت کشور، رونق اقتصادی، تولید، مقابله با فساد و اجرای عدالت است و مسایلی که به احوال شخصی و حریم خصوصی مردم بیشتر ربط دارد، دولت و مجلس باید با احتیاط و کار کارشناسی دقیق تر وارد شوند اما کم دقتی در اولویت بندی مطالبات، تاثیر خود را در مشارکت می‌گذارد. متاسفانه شاهد بعضی بدسلیقگی ها در کشور هستیم مردم هم به بعضی از امور حساس هستند که همه نهادها خصوصا آن‌هایی که پای کار این نظام سیاسی شناخته می شوند، باید بیشتر دقت کنند.

منبع: شفقنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر