کد خبر: 185828
A

رییس سازمان انرژی اتمی: گروسی به ایران می‌آید

محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی، گفت: روابط ایران با آژانس در حوزه پادمان برقرار است ولی در حوزه برجام تابع قانون اقدام راهبردی هستیم.

رییس سازمان انرژی اتمی: گروسی به ایران می‌آید

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛  محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت، اظهار کرد: تعاملات و نظارت ها با آژانس برقرار است و در آینده گروسی به ایران سفر خواهد کرد.

وی افزود: گزارشاتی که گروسی یا مدیر کل آژانس شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل اعلام می‌کند دو بخش دارد یک بخش برجام است و یک بخش پادمان است.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: در بخش پادمان روابط برقرار است و دوربین‌های آژانس نصب است و آن‌ها نظارت دائمی دارند و دانش اطلاعاتی آن‌ها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.

اسلامی با بیان اینکه «در حال حاضر ۱۲۰ بازرس تایید شده وجود دارد که یا در ایران مستقر هستند یا در حال رفت و آمد به ایران هستند»، تاکید کرد: ایران هر گونه فعالیت هسته ای که تعامل بین ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خدشه‌دار کند، نمی پذیرد، ایران در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی هستیم.

وی تاکید کرد: گزارشی که آژانس به شورای حکام می دهد سه ماه یک بار است و شش ماه یک بار به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌کند در آن انطباق یا عدم انطباق با برجام را گزارش می دهد. اگر آن‌ها به تعهدات خودشان عمل کنند ماهم به تعهدات برجامی خود عمل می‌کنیم.

منبع: خبرنامه دانشجویان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر